Toon posts:

Apache + OpenSSL boot niet automatisch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De volgende software heb ik onder andere geinstalleerd:

FreeBSD 4.4
Apache 1.3.20
ModSSL 2.8.4

Ik heb tijdens de installatie van Apache met:

make certificate TYPE=custom

de certificates aangemaakt. Ik heb ook gekozen om deze certificates te beveiligen met een passphrase. Die passphrase geeft nu problemen...

Als ik Apache met de hand opstart, via:

/usr/local/sbin/apachectl startssl

dan wordt er om de passphrase gevraagd. Als ik die ingeef, dan start Apache netjes op.

Als ik echter reboot, dan loopt het booten vast op Initializing Local Packages, omdat die passphrase ingegeven moet worden en dat werkt niet echt. Als ik die server wil rebooten, dan moet dat zonder problemen kunnen. Nu echter komt Apache niet automatisch UP en bijkomend nadeel is dat andere packages zoals OpenLDAP en UPSD ook niet geladen worden. Pas als ik in het bootscherm op CTRL+C heb gedrukt, start ie door en wordt alles, behalve Apache gestart.

Dit is natuurlijk onacceptabel voor een server.

Hoe kan ik Apache + Mod_SSL automatisch laten opstarten bij het booten, zonder dat ik die passphrase hoef in te geven? Die passphrase geeft extra beveiliging, dus die wil ik in ieder geval niet kwijt.

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 13:03
Geen pass phrase gebruieken. Zo gauw je de passprhase in een startup script zet oid, mis je de pointe van een pass
prase

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 20:42 schreef Prozaq het volgende:
Geen pass phrase gebruieken. Zo gauw je de passprhase in een startup script zet oid, mis je de pointe van een pass
prase
Maar wat is dan het nut van die passphrase als je hem toch niet kunt gebruiken?

Ik zie wel wat in je oplossing, maar had eerder gehoopt op een oplossing inclusief de passphrase. Ik ben nogal paranoia als het om security gaat... :)

• nassau
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:23
Op maandag 17 december 2001 22:08 schreef Roy@work het volgende:

[..]

Maar wat is dan het nut van die passphrase als je hem toch niet kunt gebruiken?

Ik zie wel wat in je oplossing, maar had eerder gehoopt op een oplossing inclusief de passphrase. Ik ben nogal paranoia als het om security gaat... :)
zie ooK:

http://www.modssl.org/docs/2.8/ssl_faq.html#ToC31

Misschien dat een passphrase feed progje wat voor je is?

succes.