Ik heb dit stukje eens gepost op worldwideweb.phpfreakz.nederland en kreeg daar wel wat respons maar een echt goed antwoord ontbrak..
Ook kreeg ik deze code als reactie maar tja dat is wel een beetje dubbel op lijkt mij, moeilijk doen als er volgens mij een makkelijke manier is, ik heb wederom php.net goed geraadpleegd maar kon nix vinde
de vraag was trouwens :
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <? for ($i = 0; $i <= $poll[questions] -1; $i++) { $poll[count][$i] = trim(fgets($fd, 4096)); settype($poll[count][$i], "integer"); if (poll[count][$i] >= $poll[max]) { $poll[max] = $poll[count][$i]; } } ?> |
Ook kreeg ik deze code als reactie maar tja dat is wel een beetje dubbel op lijkt mij, moeilijk doen als er volgens mij een makkelijke manier is, ik heb wederom php.net goed geraadpleegd maar kon nix vinde
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <? for ($i = 0; $i <= $poll[questions] -1; $i++) { $poll[count][$i] = trim(fgets($fd, 4096)); $X = $poll[count][$i]; settype($X, "integer"); $poll[count][$i] = $X; if (poll[count][$i] >= $poll[max]) { $poll[max] = $poll[count][$i]; } } ?> |
de vraag was trouwens :
Wie o wie kan me helpenIk heb dit stukje code dat een bestand uitleest en voor ieder getal dat hij uitleest een variable zet. Nu probeer ik ook uit deze getallen het hoogste getal te vinden door een if statement. if nieuwgetal > (groterdan) maxgetal add ut stukkie danmaar de max is maximaal 9
hoe is dit mogelijk?