TOC edit MD-recorder is fout gegaan :s

Pagina: 1
Acties:

• BosPiet
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09-2006
Hi all,
Ik heb gisteren ergens een bootleg opgenomen met mijn portable MD :o

De gene die niet weten wat een bootleg is, dat is een live opname van een concert... met een microfoontje in je tas enzo.

Tijdens dit optreden moest ik snel een MD-casette en een batterij verwisselen... Alleen heb ik de batterij er vermoedelijk te vroeg uit gehaalt, toen hij nog bezig was met de TOC-edit (of iets dergelijks)(erg stom van me natuurlijk). Hierdoor kan mijn MD-speler niet meer lezen wat ik opgenomen had.

Het zijn bijzondere opnames, welke onmogelijk nog eens over te maken...

Weet heeft er iemand enig idee hoe ik die TOC-edit alsnog uit kan laten voeren? Want ik moet die opnames terug hebben...

Degene die mij de oplossing kan geven zal ik zeer, zeer, zeer dankbaar zijn!

Alvast bedankt!

Koop je eigen eiland!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:25

DarkSide

theres no place like ::1

Je Table Of Contents is idd naar de kloten.
Denk ook niet dat deze terug te halen is. Aangezien hij niet weet waar welke date precies staat.
En een scandisk of FDISK/MBR zit er helaas ook niet bij.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

is iid niet meer terug te halen...

wel jammer zeg... :'(

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• BosPiet
Damn... ik kan wel :'(:'(:'(:'(:'( Waren zulke bijzondere opnames... en ze waren ook van zeer goede kwaliteit geweest... want de 2de helft is wel gelukt... maar het ging bijna alleen om de eerste helft :'(:'(:'(:'(

Koop je eigen eiland!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
hmm was 't een helemaal lege MD (voordat je ging opnemen)?

edit:
If I had had the MD-801RmkII earlier, I would have had a good chance of recovering the lost audio. The TASCAM has a restore function to rebuild a lost or damaged table of contents. It is something like orange book capabilities for CD-R readers or Norton Utilities for computer files. Restore can reconstruct the audio data without the TOC to guide it.

I tested this out by yanking the batteries in the middle of a recording. Despite the blank disc signal, the TASCAM recovered the audio. Unfortunately, that fabulous lost recording session is gone forever ÷ because I did not know it could be salvaged, I used the disc for another recording.
er is dus nog hoop voor je, denk ik

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Op maandag 17 december 2001 18:48 schreef Flat© het volgende:
hmm was 't een helemaal lege MD (voordat je ging opnemen)?

edit:
[..]

er is dus nog hoop voor je, denk ik
denk het niet...ligt er ook aan welke md-speler hij heeft...
de nieuwere modellen wissen het pre-TOC-geheugen (om het zo maar te noemen) wanneer de TOC-edit niet goed is verlopen...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• BosPiet
De MD was inderdaad helemaal leeg voordat ik begon op te nemen ja...

Dus ik moet de MD-801RmkII hebben om dit misschien nog te kunnen herstellen... Dat word alleen wel erg duur ben ik bang... Maar als dit echt de enige oplossing is, dan zal het wel moeten misschien... Er toevallig niemand hier die de MD-801RmkII al heeft? Zodat we iets kunnen regelen?

O, ik heb trouwens de Sony MZ-R700, is een vrij nieuw model...

IIG, heel erg bedankt voor de tip!

Koop je eigen eiland!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

ik kan met mijn minidisk ook toc-klonen

Sony minidisk deck

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• BosPiet
Op maandag 17 december 2001 19:44 schreef Jimbolino het volgende:
ik kan met mijn minidisk ook toc-klonen

Sony minidisk deck
Jij zou dus eventueel mijn MD-Cassette kunnen herstellen? Zou je dan contact met mij kunnen opnemen? Dan kunnen we even wat overleggen...

icq# 42218327
mail: paul.tondeur@hccnet.nl
msn: magnat83@dolfijn.nl

Thanx!

Koop je eigen eiland!

• BosPiet
Zijn er nog meer mensen die TOC kunnnen klonen? En dan ook nog met MDLP overweg kunnen?

Koop je eigen eiland!

Pagina: 1