• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-01 17:03
Ik heb mijn 64 Mb CF vanuit mijn mp3speler in mijn digicam gedaan en het werkte allemaal perfect, maar nu heb ik min kaartje geformateerd en nu werkt 'ie niet meer in die digicam, in mijn mp3speler wel, want die maakt zijn config.bestanden zelf weer aan, dat zou die digicam ook moeten doen, maar nee hoor..
Iemand een oplossing ??

digicam = Agfa CL20
mp3speler = Thomson Lyra

Verwijderd

Hmmm...
Ik heb 128MB CompactFlash (SanDisk maar dat doet er niet toe lijkt me) die ik gebruik zowel in m'n digicam (Agfa CL20) als mp3 speler (Nex II). Ik hoef eigenlijk nooit te formateren, ik doe de CF kaart met mp3'tjes en al in de CL20.
Formateer de CF kaart ff in je digicam (3x op vuilnisbak) en zet dan pas je mp3'tjes er op...
Het is bekend dat de Agfa kieskeurig is als het om CF kaartjes gaat (zie dit topic), maar na een format (in de camera zelf) moeten ze echt wel werken...

• Jaded
Maar als ik de kaart erin doe, crasht de camera lijkt wel... Hij blijft op 6 staan, met het symbool voor de resolutie en voor de flitser. Geen enkel knopje werkt dan nog. Ook komt er geen batteijindicator tevoorschijn.

• Jaded
Het komt ook wel eens voor dat de camera zijn 1 b geheugen wist als ik de camera uit doe. Dus ik maak een foto, doe hem uit, aan en weg foto...

• Jaded
Niemand ?

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 18:39 schreef Jaded het volgende:
Het komt ook wel eens voor dat de camera zijn 1 b geheugen wist als ik de camera uit doe. Dus ik maak een foto, doe hem uit, aan en weg foto...
Dat heb ik geloof ik ook wel eens gehad, maar dat kwam doordat ik 'm te snel uit deed (hij was nog niet klaar met schrijven naar de CF).
'k begin nu wel te denken dat je afga je CF niet moet (welk merk??) of je Lyra heeft er iets mee gedaan. Zorg anders dat je je CF kaart ff formateerd in een losse CF reader/writer... (niet in de Lyra)

• Jaded
Hij heeft het wel gedaan. Maar zou het helpen als ik hem onder een ander filesystem formateer ??

• Jaded
In mijn Lyra kan ik hem niet formateren. Maar het is gewoon een CF kaart van Thomson, die eerst wel werkte met de AGfa...

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 20:41 schreef Jaded het volgende:
Hij heeft het wel gedaan. Maar zou het helpen als ik hem onder een ander filesystem formateer ??
Tis het proberen waard...

• Jaded
Werkt ook niet... Ik heb een andere kaart geprobeerd en die doet het wel gewoon....

Verwijderd

Heb je laptop? Dan kan je voor 2 tientjes een CF<->PCMCIA adapter kopen en dan daarin formateren...
Of misschien een kennis die 'm ff in een USB CF reader/writer voor je wil formateren?
Pagina: 1