Vaag Matrox Millennium probleem

Pagina: 1
Acties:

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb vandaag een 2e hands matrox millenium II gekocht (4 mb versie), om een 2e monitor aan mijn systeem te hangen, naast mijn viper 550 agp, maar dat ding wil totaal niet.

Het begin was goed, ik prikte de matrox erin en windows herkende de matrox meteen. Ik kon niet gelijk mijn windows cd vinden, dus haalde ik maar gelijk de nieuwste drivers op matrox.com. Herstarten leverde bij apparaatbeheer op dat windows de kaart niet kon intialiseren en dat ik alle grafische kaarten moest verwijderen, opnieuw moest opstarten, en alle grafische kaarten weer terug moest plaatsen.

Voordat ik mijn pc ging verbouwen, besloot ik eerst maar in het bios te kijken wat de AGP/PCI volgorde was in het bios. Die stond op eerst AGP en dan PCI. Na die volgorde veranderd te hebben zodat PCI eerst stond, veranderde er totaal niets bij het opstarten. De monitor waar mijn agp aan hing werd gebruikt om te booten.

Toen toch maar de schroevendraaier opgezocht en mijn agpkaart verwijderd, om mijn computer zo te dwingen op te starten via de matrox, maar dat lukte niet: zonder agpkaart start mijn computer gewoon niet met beeld op, het scherm blijft op zwart/"No signal input" staan, in welk slot ik mijn matrox ook zet, zelfs niet nadat ik al mijn kaarten uit mijn moederbord gehaald had, en alleen nog de matrox over had. M'n computer piept dat 1x lang en 3x kort, maar start wel gewoon op. Na het intikken van mijn bios password start windows, wat de computer redelijk snel uitzet.

Het was dat windows daarna met al mijn kaarten erin wel de matrox zag met nieuwe hardware vinden. De kaart zit er dus wel gewoon goed in.

Weet iemand hoe ik hem werkend kan krijgen?

Systeem:
PII-350 @ 350
Diamond Viper 550 16 MB AGP
Matrox Millenium II 4 MB PCI
ASUS P2B Moederbord met Intel 440BX chipset
2x 256MB 133 Mhz geheugen
1x 64 MB 100 Mhz geheugen

Op deze site had ik gevonden dat het inprincipe wel zou moeten werken...

Iemand een idee?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Ik heb hier dezelfde kaart maar de AGP versie. Nooit problemen mee gehad en ik vind het nog altijd een prime kaart :)

Ik gebruik onder win98 de drivers van op de cd d8 ik. Tis al lang geleden dat ik die geinstalled heb en ik zit meestal in win2k.

Misschien is er iets rot aan die kaart zelf ?

Tis misschien es tijd om win2k erop te zetten *D
de heeft zelf al drivers voor die kaart die perfect werken maar die drivers vanop de matrox site moeten het ook doen.

Misschien wil ze niet als 2de beeldschermkaart werken. Maar dan zou ie nog altijd moeten booten als je die andere AGP kaart eruit haalt :(

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 09:17
Die kaart zou prima moeten werken icm met een andere kaart. Ik heb ook een (PCI) Matrox Millenium en een GF2 MX (AGP)samen werken. Dat werkte direct feilloos, bij de eerste keer opstarten deed ie het al.

Probeer die matrox kaart eens in een andere pc, om te kijken of het niet aan die kaart ligt..

Mijn Firewizzie

• shadax
  • Niet online
De kaart zou in principe ook goed moeten werken, ook met dual monitor, maar de kaart zal wel kapot zijn ofzo, want de celeron 466 van mijn broertje kan ik er ook niet mee booten..

Weet iemand of het kan dat windows de videokaart wel herkent en het bios niet?

/edit
Win2k erop zetten zal weinig uitmaken voor mijn bootprobleem :+, en heeft volgens mij ook niet zo nuttig, omdat win2k/nt met minder opstellingen dualmonitor ondersteunt.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op maandag 17 december 2001 19:04 schreef shadax het volgende:
De kaart zou in principe ook goed moeten werken, ook met dual monitor, maar de kaart zal wel kapot zijn ofzo, want de celeron 466 van mijn broertje kan ik er ook niet mee booten..

Weet iemand of het kan dat windows de videokaart wel herkent en het bios niet?

/edit
Win2k erop zetten zal weinig uitmaken voor mijn bootprobleem :+, en heeft volgens mij ook niet zo nuttig, omdat win2k/nt met minder opstellingen dualmonitor ondersteunt.
ik had niet goed gelezen :)
als je bios zelf die kaart niet vindt, ja dan ie goed om zeep.
windows leest gewoon de identificatie van de kaart in. Dat is ze herkent is geen garantie dat ze eigenlijk wel werkt.

Volgens mij hebben ze je een brakke kaart aangesmeerd :(

Ps: win2k kan best wel overweg met dual monitor hoor :)
en is tenminste een beetje stabiel. Als je natuurlijk je pc voor meer dan 50% voor games gebruikt wordt ja dan blijf je maar bij win98se.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

als je in de BIOS van PCI laat booten moet dat echt werken hoor, misschien niet als Windows boot maar wel bij de POST (BIOS) ...

als dat niet werkt zou ik eens een ander PCI slot vinden, want volgens mij vindt de BIOS de kaart dan niet

in principe zou dit gewoon moeten werken, ik heb ook een tijdje een millenium naast mijn voodoo3 gedraaid en dat werkte ook vrijwel foutloos

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• shadax
  • Niet online
Ik heb alle 4 mijn pci sloten geprobeerd, waarbij 3 sloten op auto irq stonden en 1tje vast op 9. Het bios vindt die kaart gewoon echt niet.

Ergens zou dat wel moeten kunnen bij spullen die veel nieuwer zijn dan het mobo, ik heb ook een p75 draaien waar linux perfect een schijf van 60 GB ziet, terwijl het bios het niet aankan, maar dan ziet het bios nog iets, maar die kaart is naar mijn idee ouder dan mijn mobo.

Instellingen AGP of PCI eerst moet ook niet uitmaken als er geen AGP kaart op je mobo aangesloten zit.

Dus waarschijnlijk is die kaart gewoon een beetje brak :(, maar volgens de website heb ik een maand garantie, dus ik ga morgen maar ff terug met dat ding.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

zit er nog een jumper op dat ding toevallig? zo af en toe kom je nog wel eens een kaart tegen met 1 of 2 jumpers... en je staat er soms versteld van waar die voor zijn... mijn versie heeft het niet maar er zijn bij mijn weten verschillende versies van deze kaart, ff kijken?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• shadax
  • Niet online
Volgens mij zaten er geen jumpers op, maar ik ben vandaag gewoon ff terug gegaan naar That's IT, die waren echt super relaxed, ze deden helemaal niet moeilijk met ruilen, ik heb nu alleen de 8 MB versie, omdat ik gister de laatste 4 MBer had. De kaart bleek dus echt het probleem te zijn, want nu stak ik de nieuwe erin en ik kon gelijk mijn 2e monitor activeren in windows. Bedankt voor jullie reacties.
Pagina: 1