Compaq EISA NIC

Pagina: 1
Acties:

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Ik heb zaterdag op de beurs een merkwaardige Compaq NIC uit een grabbelton gehaald.

Ding stamt uit 1992, gebruikt EISA en is half length, full height. Maar- hier komt 'ie: hij heeft zowel Ethernet als Token Ring onboard. Het heeft een TI Comprocessor (de TMS380C26PQL) en nog een Toshiba/Compaq chip (118246-004, waar ik niets over kon vinden). Extern heeft het een AUI, een ICS en een (U)TP poort (die dmv jumper op Token Ring of Ethernet gezet kan worden).

Op zich een erg interessant stukje hardware, maar slechts één probleem: er is NIETS over te vinden op de web, althans geen specs/driver info. Compaq heefr zelf niets meer van die periode op haar site, Google komt met een stuk of 6 hits van resellers die oude Compaq spares verslijten, maar daar staat minder info op dan ik van de kaart zelf haal:

Compaq 32-bit NETFLEX NIC
ASSY 002709-001 REV A
Spare no. 142041-001
DIAG NO. 002710
FCC ID: CNT75MXZZD Model X0013

Ik heb al die dingen aan Compaq search en Google en de FCC database gevoerd, maar verder dan 32-bit NETFLEX kom ik niet. Iemand enig idee hoe ik meer te weten kom?

Op zich kan ik hem (als het werkt) wel dmv generic driver voor de controller chip aan de praat krijgen, maar ik vind het zo'n rare kaart dat ik er meer over wil weten.

edit:
heb ff wat betere info over de controller gevonden

Oslik blyat! Oslik!

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-04 18:30
Compaq heeft een heleboel kaarten die netflex heten, daar wordt je dus niet wijzer van. EISA, heb je een EISA machine? -anders kan je er niks mee. Voor EISA hardware heb je in het algemeen een config file-tje nodig waar je EISA computer bios mee overweg kan, naast de driver voor het operating system.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

wat ik mij inderdaad afvraag: heb je een EISA machine? En werkt ie goed?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:31

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Op verzoek van topicstarter.
Ik denk dat 'ie daar ook beter tot z'n recht komt.

Tijd voor een nieuwe sig..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 19:28 schreef limoentje het volgende:
wat ik mij inderdaad afvraag: heb je een EISA machine? En werkt ie goed?
Yup. Ik was al een tijdje op zoek naar een NIC ervoor en dit kwam ik tegen. Syteem is een ultra/slimline geval uit eerste helft jaren ?90 met een Intel Mediastation/GX mobo (m. riserkaart met 2 EISA slots erop) ideaal als kleine platte routertje (het heeft al een NIC onboard, dit wordt als hij het doet de tweede). Natuurlijk zou gewoon een ISA kaart kunnen, maar EISA is wel zo leuk. Of het werkt of niet weet ik nog niet- geen tijd gehad om te testen.

Oslik blyat! Oslik!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 17:32
Dion: You've GoT mail!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:00
EISA, is dat niet gewoon de enhaced (of was het extended?) ISA?
Zo'n ding dat in elke pc zat en tegenwoordig meestal nog wel 1'tje van in elke pc zit?

Verder geen idee trouwens/

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op dinsdag 18 december 2001 13:33 schreef poohbeer het volgende:
EISA, is dat niet gewoon de enhaced (of was het extended?) ISA?
Zo'n ding dat in elke pc zat en tegenwoordig meestal nog wel 1'tje van in elke pc zit?

Verder geen idee trouwens/
EISA is idd Extended Industry Standard Architecture, maar in een "gewone" PC zit alleen het normale ISA. EISA is voornamelijk (of zelfs bijna uitsluitend) voor servers gebruikt, tot (ongeveer) 1998-1999 kwam je ze nog wel eens tegen, tegenwoordig eigenlijk nauwelijks meer.

Virussen? Scan ze hier!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:00
ok, volgens mij ben'k dan weer 1 en ander door elkaar aan't halen.
Zo 1 zwart stukkie is 8bit ISA en de 2 tukkies zijn 16bit, juist?
Hoe ziet EISA er dan uit?

Verwijderd

Zelf heb ik hier ook nog zo'n verzameling liggen. Ze komen uit een oude Proliant 1500 server. Dat was zo'n fantastisch multiprocessor servertje gepowered door echte 486'jes 50Mhz. Die kaartjes moest je configureren met je Compaq BIOS softje. Je kon ze dan op AUI of TP zetten. De kaartjes draaiden overigens met een netflex-2 drivertje. Op Novell 3.12 om precies te zijn.

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 20:25 schreef poohbeer het volgende:
ok, volgens mij ben'k dan weer 1 en ander door elkaar aan't halen.
Zo 1 zwart stukkie is 8bit ISA en de 2 tukkies zijn 16bit, juist?
Hoe ziet EISA er dan uit?
Bruine connector even groot als ISA, alleen een beetje hoger.
Ik heb btw ook nog een paar van die Compaq Prosignia servertjes staan. zit ook EISA in. Hangt geloof ik wel een remote management EISA kaartje in, maar die installatie in het bios was al gebeurd, dus ik zou niet weten hoe je nou zo'n NICje in het bios configt
Pagina: 1