Ten eertste , ik weet dat er tientalle van dit soort problemen topics zijn , ik heb me ook helemaal suf gelezen.
Maar het probleem nog niet kunnen oplossen.
het probleem is dat internetten met PC2 gewoon niet lukt.
*Ik draai XP (built 2600)
*Link ledjes branden op bijde PC`s
*Ik kan pingen (daar recht onder , status van et netwerk(is da pingen ?)
*cross-linked cable doet et (XP geeft geen fout , en heb em door gemeten met multimeter)
*Ik kan wel files sharen.(toch heb ik soms geen toegang tot een map (
)
*Ik heb al verschillende IP`s geprobeerd (de standaard van de netwerk wizard , en 192.168.0.1 en 2 met de submask 255.255.255.0(op bijde)moet ik btw ook DNS en gateway (gateway ookal geprobeerd)
Btw ik heb nog niet geprobeerd om een XP driver voor NIC`s te installeren , simpel weg omdat ik niet weet hoe da moet(ik krijg een paar files , maar waar moet ik die zooi dumpen ?)
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen
Wie de goude tip geeft , zal in m`n sig vereerd worden
Maar het probleem nog niet kunnen oplossen.
het probleem is dat internetten met PC2 gewoon niet lukt.
*Ik draai XP (built 2600)
*Link ledjes branden op bijde PC`s
*Ik kan pingen (daar recht onder , status van et netwerk(is da pingen ?)
*cross-linked cable doet et (XP geeft geen fout , en heb em door gemeten met multimeter)
*Ik kan wel files sharen.(toch heb ik soms geen toegang tot een map (
*Ik heb al verschillende IP`s geprobeerd (de standaard van de netwerk wizard , en 192.168.0.1 en 2 met de submask 255.255.255.0(op bijde)moet ik btw ook DNS en gateway (gateway ookal geprobeerd)
Btw ik heb nog niet geprobeerd om een XP driver voor NIC`s te installeren , simpel weg omdat ik niet weet hoe da moet(ik krijg een paar files , maar waar moet ik die zooi dumpen ?)
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen
Wie de goude tip geeft , zal in m`n sig vereerd worden