[nero] write error

Pagina: 1
Acties:

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-04 16:24

mvz

muziek verslaafde

Topicstarter
ik krijg als ik een cd brand ( test of burn maakt niet uit ) steeds de melding write error. en dan begint ie meteen aan de lead out. waar zou dit aan kunnen liggen?

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-04 13:59

Barreljan

...Zoom-Zoom...

welke versie heb je van nero? ik heb hier een cdwriter van HP (9100 series) en die gaf ook alleen maar van die fouten op een bepaalde versie van nero. Wat bleek, de demo, ondersteunde maar 1 cdwriter en dat was niet de ene die ik heb

dus, zoek ff op of de brander die je heb, ondersteund wordt door nero (vast wel ergens in de help)

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

kan aan vanalles liggen:
gebruikte merk/type CD-R/CD-RW
ASPI drivers
Nero versie
Brander firmware
ISO die je probeert te branden
en ga zo maar door...

dus ff wat meer info: welke nero versie? welke brander? hoeveel merken schijfjes geprobeerd? welk OS? andere brandsoftware geinstalleerd?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Topicstarter
bakker : Ricoh MP7040A 4x @ MP7060A 6x ( firmware rev 1.7 )
nero : 5.5.5.6
aspi driver : Ver=4.57 (1008)

gebruikte cd-r's : traxdata (txs1274) 12x max. 74min cdr en Mmore `metallic` 80 minuten 12x max.

( geeft bij alles wat ik brand die ene fout , hetzij iso of mp3tjes of losse files. etc. )

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op maandag 17 december 2001 17:51 schreef xMvZx het volgende:
bakker : Ricoh MP7060a 6x ( firmware rev 1.7 )
nero : 5.5.5.6
aspi driver : Ver=4.57 (1008)
Ik zou eens nero 5.5.6.4 proberen.
(die 5.5.5.6 is een niet officiele(hoe schrijf ik dit)versie).

Verwijderd

Hey, ik heb die Ricoh brander ook, en ik krijg inderdaad dezelfde error, maar niet alleen met nero, maar ook met adaptec...ik heb ook geen lfauw idee waar het aan ligt..en de brander is 'discontinued' door Ricoh, omdat eht een oud model is...

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Als je het in XP ingebakken brand prog nou eens uitschakeld, misschien werkt het dan?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

en als je nou weer es de oude firmware erin jast, dus niet die "overclock" firmware, 'k heb zo'n vermoeden dat XP checkt op illegale firmwares :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Topicstarter
op de oude firmware doet ie hetzelfde, 1 mp3tje ken ik wel fikke maar zodra je er 5 ofzo doet , of gewoon een hele cd, dan krijg je bij ~40% altijd write error .. hopeloos

Verwijderd

volgens mij zegt het woord NERO al genoeg, in de prullenbak ermee!!!!!!:r:r:r:r:r

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 22:48 schreef KillerHVO het volgende:
volgens mij zegt het woord NERO al genoeg, in de prullenbak ermee!!!!!!:r:r:r:r:r
Dat is natuurlijk weer een reactie van niks, want dat jij er niet tevreden over bent betekent nog niet dat het niks is. Hier werkt Nero al tijden zonder problemen ... en ik vind 'm ook best prettig.

Probeer eens een andere CD, ik had vorige week een enorm probleem (dacht ik ...) met m'n Plextor en dat kwam omdat de helft van m'n 20-pack CD's rot was :( :r Nero gaf bij mij namelijk ook steeds foutmeldingen toen.

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 22:48 schreef KillerHVO het volgende:
Het staat een beetje stom, wat hierboven geschreven is, MAAR het valt altijd aan te raden om eens een ander programma te proberen als je problemen hebt met een bepaalt programma.

Probeer gewoon eens wat:
-Easy CD-creator is de grootste concurrent van Nero, dus die zou ik zeker even proberen.
-WinOnCD is een wat kleinere concurrent, maar ook een aanrader.

Zoek anders gewoon ff ergens een trial versie van het een of ander en probeer het daar eens mee.

Anders is het misschien slim om eens je brander op een andere IDE-poort te zetten, mijn brander wil nl. ook maar op een IDE-poort naar behoren werken.

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Topicstarter
windows zelf, gaat branden ook nie goed ( je weetwel, slepen en dan burnen in mediaplayer )

Pagina: 1