[JAVA] Windows clipboard gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• Zynth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 15:30
ik weet welke dingen ik moet gebruiken om het windows clipboard te kunnen gebruiken, maar ik snap iets niet.
code:
1
2
3
4
5
6
public void setContents(Transferable contents,
                ClipboardOwner owner)
Sets the current contents of the clipboard to the specified transferable object and registers the specified clipboard owner as the owner of the new contents. If there is an existing owner registered, that owner is notified that it no longer holds ownership of the clipboard contents.
Parameters:
content - the transferable object representing the clipboard content
owner - the object which owns the clipboard content

Dit staat in API, en hiermee kan je iets op het clipboard zetten.
Wat ik niet snap is wat ik moet invullen voor die "Clipboard Owner". Kan ik trouwens voor "Transferable contents" gewoon een String invullen?

thnx!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

het kan ook zo:
code:
1
2
3
Clipboard cb = getToolkit().getSystemClipboard();
StringSelection ss = new StringSelection(getSelectedString());
cb.setContents(ss, ss);

• Zynth
ehm, hoe moet ik dat implementeren?
ik heb namelijk een aantal klassen:
een knippen-klasse, kopieren, en plakken klasse.
Moet ik dan in elke klasse stééds een nieuwe ss aanmaken??

• Zynth
Hij werkt niet echt naar behoren.
code:
1
2
3
4
5
6
7
Clipboard clipboard = getToolkit().getSystemClipboard();

(KOPIEREN KLASSE:)
           String selection = textField.getSelectedText();
           System.out.println(selection);
           StringSelection ss = new StringSelection(selection);
           clipboard.setContents(ss,ss);

Het vreemde is, dat als ik een stuk tekst in het tekstveld selecteer, Bijvoorbeeld willekeurig 5 karakters,
dan zit er in het clipboard de éérste 5 karakters van het tekstveld, in plaats van de geselecteerde tekst!
terwijl System.ou.pr.... WEL de geselecteerde output geeft!!!
echt wazig :(
Het is zo trouwens ook niet mogelijk om 2x na elkaar iets anders te kopieren.
Hij onthoudt alleen het eerste wat je kopieert..

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Je bent er niet echt mee geholpen, maar ik moest toch even zeggen dat je pas echt blij zult zijn als je naar Swing overstapt :) . Ik heb de laatste week nogal wat problemen van je langs zien komen die allemaal direct te maken hebben met de volledige incompetentie van AWT..

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Zynth
tja, je hebt bestwel een beetje boel gelijk ;)
maarja, we hadden het deze week bijvoorbeeld ook over de JTextPane met z'n errors :)
vandaar;
is het verstandig om over te stappen naar vollédig swing??

• mbravenboer
Zynth: maarja, we hadden het deze week bijvoorbeeld ook over de JTextPane met z'n errors :)
JTextPane is inderdaad een wat minder aspect van Swing, maar gelukkig heb je die maar zelden nodig in een applicatie. Overigens: als je de interne werking daarvan goed begrijpt kan je er nog best wat aardigs mee maken.
is het verstandig om over te stappen naar vollédig swing??
Tja, ik weet natuurlijk niet wat je aan het maken bent, voor wie en waarom, maar over het algemeen zou ik zeggen: ja! Je GUIs worden een stuk fraaier en je hebt veel mogelijkheden. AWT heeft geeneens een tabel compontent |:( . Ook het design van Swing zit een stuk beter in elkaar en het is dus voor een programmeur een stuk leuker werken. Maar ja, uiteraard moet je het wel net weer over door krijgen. Als je AWT nu net aardig begint te vatten en nog niet erg veel ervaring hebt met Java is dat natuurlijk weer een minpunt. Op de lange termijn zal je van een overstap op Swing denk ik geen spijt krijgen :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Zynth
dan ga ik me vanaf nu richten op Swing :)
Je kan het beter maar in 1x goed leren :P
we krijgen op school trouwens geen Swing denk ik.
alleen maar awt. Dan ist juist wel leuk om bij een eindopdracht iets met Swing te doen 8-)

• mbravenboer
Zynth: dan ga ik me vanaf nu richten op Swing :)
Leuk :) . Maar ga nooit Swing componenten mixen met AWT componenten, dat gaat absoluut mis. Je kan dus beter je applicatie even opnieuw opzetten/schrijven... Veel zaken kan je vrij direct omzetten door er een J voor te plaatsen ;) . Voor je toolbar is er een veel leuker componentje: de JToolBar :) . Eventueel heb ik (en Alaramnummer ook ;) ) hier nog wel een leuk stukje code liggen, waardoor je een 'platte' toolbar krijgt: alleen een rand om de knop als je erover heen beweegt. Voor de rest moet alles met de API docs erbij aardig voor zich spreken denk ik :) .
Je kan het beter maar in 1x goed leren :P
Zit wat in :) .
we krijgen op school trouwens geen Swing denk ik.
alleen maar awt.
Jammer. Als je ergens niet uitkomt of twijfelt hoe je iets mooi kunt doen, kan je natuurlijk altijd hier terecht :) . Ik vind Swing vragen een stuk leuker dan AWT (en velen met mij ;) ).
Dan ist juist wel leuk om bij een eindopdracht iets met Swing te doen 8-)
Zekers, even lekker patsen :P ;) .

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

hiermee krijg je zeker een goed cijfers als het om je pats gehalte van je opdracht gaat:

http://java.sun.com/products/java-media/speech/

:+
Pagina: 1