IP traffic monitor

Pagina: 1
Acties:

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-07 21:20

Adonias

Oe! Buttons :9

Topicstarter
Mijn situatie:
Linux server (2 nics, eentje voor intern netwerk, met daarachter een windows werkbak en eentje naar "buiten" toe).

Nu wil ik op die windows werkbak een realtime overzicht hebben over wat er in en uit mijn linuxserver gaat (wat netwerkverkeer betreft dan). Een programma dus zoals bijvoorbeeld dumeter, maar dat je dan een IP# kunt toewijzen om te monitoren. (in mijn geval het IP# van de nic naar "buiten".

• blaatenator
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 09:59

blaatenator

tuut tuut tuut de grtn van

Dan zul je waarschijnlijk iets moeten hebben dat SNMP queries ondersteund. Ik meen dat Ethereal dat heeft. En die is er zowel in een windows als een Unix smaak:)
Maar om het op de juiste manier in te stellen zal wel wat leeswerk vereisen.

Alaaf, waar zijn die smurfen!?!

• Adonias

Adonias

Topicstarter
thnx.. ik zal er 's naar kijken... maareh... is er niet iets makkelijkers, freeware, cnet-achtig :P?

• blaatenator

blaatenator

Ethereal is gratis, en eigenlijk ook niet echt een moeilijk pakket. Maar in die 'mini-heterogene' 8-) omgeving die jij hebt zul je toch wat dieper in de materie moeten duiken. En meestal is het zo dat het in het begin ingewikkeld lijkt, maar als je ff de moeite neemt om het één en ander door te lezen blijkt het best wel mee te vallen.
Maar om terug te komen op je vraag: zo'n 'click and go' progje ken ik helaas niet.

• Adonias

Adonias

Topicstarter
ik ga gewoon ff inlezen en proberen of wachten op mensen die wel een makkelijker proggie weten :) Thnx!

• Adonias

Adonias

Topicstarter
Niemand iets?

Ikzelf dacht hier wat aan te hebben, maar dan moet ik eerst nog mysql en php leren...

Verwijderd

Je kan eens proberen met iptraf
en dan in een ssh sessie bekijken via je windows machine.

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 17:56 schreef cherberos het volgende:
Ethereal is gratis, en eigenlijk ook niet echt een moeilijk pakket. Maar in die 'mini-heterogene' 8-) omgeving die jij hebt zul je toch wat dieper in de materie moeten duiken. En meestal is het zo dat het in het begin ingewikkeld lijkt, maar als je ff de moeite neemt om het één en ander door te lezen blijkt het best wel mee te vallen.
Maar om terug te komen op je vraag: zo'n 'click and go' progje ken ik helaas niet.
microsoft netwerk monitor is zo'n click & go proggie :) (maar ja linux he lol)

edit:

overigens zal je ook daar wat kennis voor moeten hebben. het filter op een nic is makkelijk in te stellen, maar het interpreteren van de logging dat doe je niet zonder kennis...

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:30
MRTG is the answer, ik gebruik zelf iptraf maar daar kun je niks realtime uit aflezen, ofje moet telkens je putty/telnet schermpje open willen houden.
Mooier is dat het op een html wordt afgebeeld.

Voorbeeldje:

http://www.nema.rug.nl/statistics/rugnet2/129.125.252.133.5.html

Check it!

• Adonias

Adonias

Topicstarter
Ik had idd mrtg ook gevonden... moet nog ff uitzoeken hoe ik dat moet instellen allemaal. iig bedankt!

• blaatenator

blaatenator

Beetje laat :) maar heb denk ik precies gevonden wat jij zocht: bigbrother ( http://www.bb4.com ). Versies voor win32 en Unix zijn daar te downloaden.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/emike/GoT-Zooi/WHOEHAAAAAAA.GIF

Analog X netstat live

Freeware en je kan een IP instellen :)

Alle proemn in n drek

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-03 14:04
Waar vind ik dat progje van hierboven????

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

• some
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
http://www.analogx.com/contents/download/network/nsl.htm

30 sec zoeken met netstat op google.com :Y)

edit
gebuik geen download accelerator met downloaden, dan wil ie niet installeren.
edit

Verwijderd

ziet er vet uit dat proggie :)

• bdl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-08 10:55

bdl

Lachen moet je eens onder NT 4.0 server proberen
edit
// effe rebooten en hij gaat als een speer. DUmeter doet het zelfde (nic selecteren)en is ietsje duidelijker, maar dit ziet er wel erg gelikt uit uhhh DU meter moet maar even plaats maken.
edit

Verwijderd

Red devil schreef op 18 December 2001 @ 10:38:
MRTG is the answer, ik gebruik zelf iptraf maar daar kun je niks realtime uit aflezen, ofje moet telkens je putty/telnet schermpje open willen houden.
Mooier is dat het op een html wordt afgebeeld.

Voorbeeldje:

http://www.nema.rug.nl/statistics/rugnet2/129.125.252.133.5.html

Check it!
Ik ben nu geloof ik weer een heel oud topic aan het naar boven toveren, maar nu zoek ik een script waarmee ik ongeveer hetzelfde kan als hiet boven met mrtg en iptraf, maar dan wil ik ook het totale verbruik kunnen zien bijv. per dag/week/jaar nu ben ik al met iptraf en rrdtool bezig gewwest maar nu krijg ik het maar niet voor elkaar heeft mischien iemand hier al een script voor.

het is voor een wireless network dat wij met een groepje hebben opgezet en hierachter hebben wij een 10Mbit Inet verbinding met Fair use Policy en als wij nu toch te veel downloaden dan kan ik zeggen wie daar verantwoordelijk voor is.

het moet ook op een linux server welke ook als router functoneert.

BVD

Johan

edit: hiermee bedoel ik dus het traffic monitoren per ip of mac adres wat Iptraf kan in Lan Monitor

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2003 17:22 ]

Verwijderd

IP accounting is je vriend :)
Ik denk dat je met deze link wel iets kan.
http://www.faqs.org/docs/...2-accounting.ipfwadm.html
Pagina: 1