[Samba] Werkt maar 1 kant op

Pagina: 1
Acties:

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 22:04

Gertjan

mmmm, beer...

Topicstarter
Om de één of andere vage reden werkt Samba bij mij maar één kant op. Ik heb Samba 2.2.1a gepatched met de nbfw-patch (patch voor NetBios-forwarding) en daarna geinstalleerd. Na smb.conf aangepast te hebben heb ik de beide daemons gestart (smbdnbfw -D en nmbdnbfw -D). Mensen kunnen vanaf het LAN prima connecten naar de shares op de server en op m'n backend, en in vanaf een andere pc staan beide pc's ook netjes in een Workgroup in Network Neighbourhood.
Maar het probleem is dat ik niet door het LAN kan browsen vanaf m'n backend. Daar staat namelijk alleen mijn werkgroep, met daarin alleen m'n backend, de server dus ook niet. Het lijkt dus net of ben ik offline, terwijl ik via ipadres wel op andere machines kan komen, en anderen ook wel op die van mij.
Het lijkt er dus op dat één van die daemons niet werkt, volgens mij smbd, maar dat weet ik niet helemaal zeker. :?

Weet iemand wat ik hier aan kan doen? De server draait zoals gezegd Slackware 8.0, met kernel 2.4.5, Samba 2.2.1a met nbfw-patch 0.4.0. Backend is een Windows2000 machine, SP 2.

M'n smb.conf staat online op:
http://home.student.utwente.nl/g.k.oudelohuis/smb.conf.txt

Vriendelijke groeten, Gertjan

Verwijderd

heb je bij de shares ook de waarde "browseable = yes" opgenomen ? :?

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 22:04

Gertjan

mmmm, beer...

Topicstarter
Op dinsdag 18 december 2001 09:02 schreef pret het volgende:
heb je bij de shares ook de waarde "browseable = yes" opgenomen ? :?
Yep, tuurlijk :). Met de shares is ook niks aan de hand, die werken allemaal naar behoren. Alleen vanaf mijn kant werkt het niet. Ik kan vanaf mijn backend naar buiten geen werkgroepen zien en ik kan niet naar andere pc's dan m'n server connecten via NetBios-name, alleen maar via IP.