Hallo,
Ik heb ook nog twee kapotte GG's liggen. De ene heeft een kapotte LCD, bij de andere is de elektronica kapot (hoe zou dat toch komen?) maar is de LCD nog oké. Ik heb al geprobeerd de LCD's te verwisselen, maar dat is een beetje mislukt.
Nu ja, dit terzijde, ik weet dat het mogelijk is om jouw Game Gear (mits enkele kleine modificaties en het toevoegen van wat elektronica) aan te sluiten op een TV-toestel. Het nadeel is dat de output NTSC is en niet PAL. Dit heb ik nog niet geprobeerd, eerst ga ik uitzoeken of ik op één of andere manier NTSC kan omvormen naar een PAL signaal (waarschijnlijk niet, maar kom), dan zou ik mijn GG kunnen aansluiten op het tv-toestel en heb ik die LCD niet meer nodig (niet echt portable natuurlijk).
Maar met dat bovenstaande ben je natuurlijk ook niet veel... Wat jij wil moet wel realiseerbaar zijn, maar niet door de LCD uit de Game Gear te nemen, de GG is uitgerust met een Z80 processor, dus laat die maar het werk doen voor jou. Volgens mij kan je het LCD aansturen op 3 manieren:
1. Er is voor de GG is TV-Tuner beschikbaar, als je die op één of andere manier zou kunnen ombouwen (of er zelf één maken) zodat je die op de tv-out van jouw videokaart kan aansluiten, dan moet dat toch een leuke kleuren LCD zijn?? Dan kan je daarop bijvoorbeeld het dashboard van Motherboard Monitor 5 tonen.
2. Bovenstaande zal waarschijnlijk moeilijk realiseerbaar zijn aangezien er weinig info over beschikbaar is. Wat wel realiseerbaar is, is het maken van jouw eigen software voor de Game Gear. De cartridge van zulke consoles (al dan niet draagbaar), is niet meer dan een geheugen (een ROM van 32k of meer). Ik heb al enkele programma's gezien voor de GG gezien. Van een envoudige tekst op de display plaatsen tot een soort van Windows. Je moet je daar nu niet teveel van voorstellen, maar als het mogelijk is om een soort van "notepad" en "paint" te programmeren, dan moeten ook andere leuke dingen mogelijk zijn... Het enige wat dan nog mogelijk moet gemaakt worden, is een verbinding met de PC (parallelle poort). Vooraleer je een zelfgeschreven proggie uitprobeerd op je GG, kan je dat natuurlijk altijd testen op een GG emulator (voor PC), dat is natuurlijk wel een voordeel, zo moet je niet telkens een ROM programmeren.
3. Het moet natuurlijk ook mogelijk zijn om de LCD zelf aan te sturen (dus zonder gebruik te maken van de GG), maar dat zal dan nog moeilijk zijn dan bovenstaande, aangezien er nog bijkomende elektronica nodig is...
De eerste 2 manieren lijken mij het best, vooral de 1ste zou de leukste zijn. Eénmaal de GG zou verbonden zijn met de PC (1ste of 2de manier), zou je dan natuurlijk de GG volledig uit elkaar kunnen halen en inbouwen in één of ander kastje, zodat die bijvoorbeeld in een 5,25" past en dat enkel de LCD zichtbaar is.
Voilà, ik heb gezegd...

Denk nu niet dat ik een expert ben in elektronica ofzo, dus stel geen moeilijke vragen

Waarschijnlijk ga ik nog wel proberen om mijn GG aan mijn PC te koppelen, maar daar heb ik nu jammergenoeg niet veel tijd voor. Ten vroegste begin februari of maart 2002. En ik moet natuurlijk ook nog een nieuwe GG bemachtigen (30 euro ofzo, toch goedkoop voor een kleuren LCD?) of mijn oude herstellen.
Groeten,
Laagvliegerke