Toon posts:

probs met win2k en geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heb ik win2k op mijn PC geinstalled.Ik heb een dual boot systeem met win98SE. Alles is in orde maar mijn scherm ziet er uit alsof ik naar een aquarium kijk...zeer vervelend.
De verversingsfrequentie hoger dan 60 Hz zetten helpt niet.Maar dit is niet het enige probleem.Uit mijn case komt er ook een zingend geluid.Ik denk dat het mijn RAM is die geluid maakt.Ze versteken van plaats helpt niet.Er een latje uithalen helpt ook niet.Ik heb alle combinaties geprobeerd met die latjes.Ik heb een latje van 64(100Mhz, 64(133Mhz), 256(133Mhz).

Zeer raar want ik heb het probleem niet in win98SE.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Dit ligt dus eigenlijk aan Win2K.... Maar dat geluid uit je case kan toch niks met je bestuuringprogramma te maken hebben?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
ram maakt geluid ? :)

Verwijderd

Topicstarter
Denk ik...kweet eigenlijk niet...ik kan het geluid niet localiseren...

Verwijderd

Topicstarter
Misschien zal het eerder de videokaart zijn want het geluid gaat samen met het gewemel op mijn scherm...het is een RIVA TNT kaartje.

Verwijderd

lijkt mij ook sterk dat het je geheugen is...

heppie niet een andere vgakaart om het uit te proberen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen andere vgakaart...anders zou het makkelijk te zien zijn. De recentste drivers helpen ook niet.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

dat geluid kan in principe alleen maar van bewegende onderdelen komen, ik bedoel ik heb nog nooit een piepende RAM chip gezien (gehoord ;)) dus tsja...

Fan van videokaart?
CPU Fan?
Voeding Fan?
Harddisk?
CD-ROM?
CD-R?
DVD?
Flop?
Casefan?

Dat het scherm er niet goed uitziet, ook niet op een hogere refreshrate kan natuurlijk aan vanalles liggen -> drivers videokaart? drivers monitor? boxen bij je monitor? 15 inch monitor waarop je 1280 x 1024 probeert te draaien? etc.etc.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Pc133 met hun nieuwe hit: Memory, nu in de top40!! :)

Nee, ik denk dat je het toch in je videokaart moet zoeken, misschien dat je in je bios een van 4 of 2x naar 1x moet schakelen, het verschil is minimaal!

En wat dat zingen betreft, kijk eens of er niets aanloopt in je kast, zoals een draadje tegen een fan ofzo!

Verwijderd

Topicstarter
Trust me er zit nergens iets los of tegen want zoals ik al zei: bij win98SE geen probs. De monitordrivers vind ik niet...het is een panasonic 17 inch TX21D7 of zoiets...de drivers voor win2k zijn er niet maar mss moet ik eens die voor win98SE gebruiken...

Verwijderd

W2k is wel iets anders als win 98 hoor, dit osje trekt veel meer aanje systeempje, en is veel minder ganadig met hardware problemen, dus ga er maar rustig vanuit dat er toch iets aan je hardware mankeert, zeker als je alle drivers patches en biosjes up to date hebt, en bedoel je nu dat je dit geluid onder win98 niet hoord ??

RGZ

MASH
Op maandag 17 december 2001 18:07 schreef Biggy het volgende:
Trust me er zit nergens iets los of tegen want zoals ik al zei: bij win98SE geen probs. De monitordrivers vind ik niet...het is een panasonic 17 inch TX21D7 of zoiets...de drivers voor win2k zijn er niet maar mss moet ik eens die voor win98SE gebruiken...

Verwijderd

Is 't niet zo dat als je de standaard Plug and Play monitor hebt dat de refreshrate gewoon niet boven de 60 ingesteld kan worden? Meen me zoiets te herinneren.

MMG.

Verwijderd

ja, maar daaonder hoort dan een vinkje te staan hide modes witch this monitor can not display, en als je die dus uitzet kun je zelf de refresh onafhankelijk van je monitor profiel instellen.

!! DIT IS ALLEEN VOOR GEVORDERDE GEBRUIKERS !!
Op dinsdag 18 december 2001 08:58 schreef marcelmg het volgende:
Is 't niet zo dat als je de standaard Plug and Play monitor hebt dat de refreshrate gewoon niet boven de 60 ingesteld kan worden? Meen me zoiets te herinneren.

MMG.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:49
Dat gepiep kan overigens ook van je monitor afkomen..

En kun je niet gewoon een standaard monitor installeren die 1600x1200 aankan ofzoiets?

Verwijderd

Topicstarter
Drivers zijn up to date maar niet van de bios.Normaal is het dat niet.
Nogmaals onder win98SE geen probs...geen geluid of slecht beeld.
Ik heb wel een refreshratefix gevonden voor win2k en nvidia kaarten zodat je de standaard 60Hz kan vermeerderen.

Verwijderd

Dat vinkje bestaat in XP, heb het in 98 of w2k niet eerder gezien.........
Op dinsdag 18 december 2001 11:13 schreef MASH_MAN het volgende:
ja, maar daaonder hoort dan een vinkje te staan hide modes witch this monitor can not display, en als je die dus uitzet kun je zelf de refresh onafhankelijk van je monitor profiel instellen.

!! DIT IS ALLEEN VOOR GEVORDERDE GEBRUIKERS !!
[..]
Pagina: 1