Hoop is uitgestelde teleurstelling
gewoon een fijne pentium (intel) en liever geen AMD ofzo
Stoer; Marduq
Ik heb niet al te lang geleden dit me ook af gevraagd..
Ik ben met dank aan mede-tweakers tot de conculsie gekomen dat een AMD het beste is..
Binnenkort is de XP 1900+ te krijgen, misschien dat wat??
Verder is het altijd handig om DDR geheugen te nemen.
Verder kan je me specs zien, wat ik heb, en dat werk superlekker nu
suc6 ermee
Ik ben met dank aan mede-tweakers tot de conculsie gekomen dat een AMD het beste is..
Binnenkort is de XP 1900+ te krijgen, misschien dat wat??
Verder is het altijd handig om DDR geheugen te nemen.
Verder kan je me specs zien, wat ik heb, en dat werk superlekker nu
suc6 ermee
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Verwijderd
Als je een PC wilt zou ik een Intel nemen.
Je wilt waarschijnlijk geen Mac, en AMD is niet de ideaalste processor voor dit soort zaken.
Ik zou ook windows 2000 (of eventueel XP) gaan draaien op die PC.
Je wilt waarschijnlijk geen Mac, en AMD is niet de ideaalste processor voor dit soort zaken.
Ik zou ook windows 2000 (of eventueel XP) gaan draaien op die PC.
Verwijderd
Ik heb thuis en op mijn werk een amd. Op mijn werk een amd 1400 met een realtime canopus storm. hiermee monteer ik veel video's die ook redelijk langzijn en heb in geen 3 maanden problemen gehad.
Thuis heb ik een amd 1200 en een analoog capture kaartje ook geen problemen mee! Wat ik wel aanraad is om een snelle hardeschijf (7200rpm) en voldoede intern gehuegen aan te schaffen minimaal 256. Wat betreft het verhaal daqt intel beter zou zijn voor video editten is volgens mij onzin ik zou niet weten waar ze dit vandaan hebben!
Hoop dat ik je een beetje verder heb geholpen!
Thuis heb ik een amd 1200 en een analoog capture kaartje ook geen problemen mee! Wat ik wel aanraad is om een snelle hardeschijf (7200rpm) en voldoede intern gehuegen aan te schaffen minimaal 256. Wat betreft het verhaal daqt intel beter zou zijn voor video editten is volgens mij onzin ik zou niet weten waar ze dit vandaan hebben!
weleens vergelijken tussen pentium 4 een athlons gezien in videobewerking? blijkbaar niet want de pentium 4 is daar enorm snel inOp maandag 17 december 2001 23:38 schreef kevenius het volgende:
Ik heb thuis en op mijn werk een amd. Op mijn werk een amd 1400 met een realtime canopus storm. hiermee monteer ik veel video's die ook redelijk langzijn en heb in geen 3 maanden problemen gehad.
Als dit meer de kant op gaat van een AMD vs Intel verhaal.. dan komt er zo'n glimmend ding aan te hangen.
Absolute bullshit. Helaas gaat dit weer de kant op van een Intel vs. AMD flame topic, maar ja. Ik werk dus dagelijks met foto en videobewerking en had voorheen Intel. Prima mee te werken. Laatst de boer op geweest voor nieuwe configuraties, en fabrikanten zoals Fast, Matrox en van Miro adviseren dus een AMD XP boven een Intel P4. Dit is een discussie waar nooit een duidelijk antwoord naar voren zal komen... Helaas...Op maandag 17 december 2001 23:41 schreef bolleh het volgende:
Weleens vergelijken tussen pentium 4 een athlons gezien in videobewerking? blijkbaar niet want de pentium 4 is daar enorm snel in
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Verwijderd
daarom, laten we eens bekijken waarom intel beter voor video edit is en of andere onderdelen ook van wezenlijk belang zijn voor de prestaties.Op maandag 17 december 2001 23:43 schreef OzBoz het volgende:
Als dit meer de kant op gaat van een AMD vs Intel verhaal.. dan komt er zo'n glimmend ding aan te hangen.
Idd.. dus:Op maandag 17 december 2001 23:45 schreef Necromancy het volgende:
[..]
daarom, laten we eens bekijken waarom intel beter voor video edit is en of andere onderdelen ook van wezenlijk belang zijn voor de prestaties.
Laat maar iets zien! Ben benieuwd of je je uitspraken kan bevestigen.Op maandag 17 december 2001 23:41 schreef bolleh het volgende:
weleens vergelijken tussen pentium 4 een athlons gezien in videobewerking? blijkbaar niet want de pentium 4 is daar enorm snel in
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Verwijderd
Ik heb eens een test gelezen in de Computer Totaal en daar kwam de atlhon beter uit dat de pentium in samenwerking met premiere
Verwijderd
Ik heb zelf een AMD1400 met 256Mb DDR en een VIA-chipset op m'n mobo, werkt goed, snel en vloeiend, ik maak screensavers mbv. FLASH 5.0 en Screenweaver, op een snelheid van 50fps. geen problemen, dus zelf zou ik zeggen ga voor AMD en neem DDR.
Ik kan je helaas niet vertellen hoe het werkelijk gaat met videobewerking, ik hoop goed, want dat wil ik over een tijdje ook gaan doen.
Ik kan je helaas niet vertellen hoe het werkelijk gaat met videobewerking, ik hoop goed, want dat wil ik over een tijdje ook gaan doen.
Zoals al eerder gezegd..
Je capturekaart, schijven en geheugen zijn imho veel belangrijker dan een AMD of INTEL. Daar zou ik me dus eerder druk om maken als ik jou was
Je capturekaart, schijven en geheugen zijn imho veel belangrijker dan een AMD of INTEL. Daar zou ik me dus eerder druk om maken als ik jou was
Verwijderd
Helemaal mee eens. Zorg gewoon dat je een hele snelle CPU hebt, dan maakt het geen ---k meer uit of dat een Pentium of AMD is.Op dinsdag 18 december 2001 10:44 schreef DeFeCt het volgende:
Zoals al eerder gezegd..
Persoonlijk zou ik inderdaad voor de volgende 4 dingen gaan:
(1) Harde schijf: je kunt nooooit genoeg doorvoersnelheid hebben; er is niets zo vervelend als geskipte frames. Dit kun je oplossen door beelden te comprimeren.
(2) CPU: Als je dus zo'n oen bent om geen snelle hdd aan te schaffen, dan moet je het dus van je CPU hebben. Zorg dat je CPU beelden realtime kan comprimeren naar je hdd, zogauw ze binnen komen van een andere bron (video bijv.)
(3) Geheugen: Geloof me, je wilt zo veel en snel mogelijk geheugen hebben, om o.a. trage swapfiles te vermijden.
(4) Videocapturekaart: Zorg a.u.b. dat je eentje hebt waarbij je NIET je audiosignaal via je aparte geluidskaart moet binnenhalen. Bij langere films loopt het geluidskanaal niet meer in sync met je beelden. Dus dan moet je weer het ene kenaal aan het andere aanpassen of andersom.
Ik heb er express geen getallen in gezet, want dan kan daar niet over gezeurd worden....
Ik zie toch echt 1, 2, 3 en 4 staan waarbij ik de volgorde zou willen veranderen inOp dinsdag 18 december 2001 13:40 schreef Aegis het volgende:
[..]
Ik heb er express geen getallen in gezet, want dan kan daar niet over gezeurd worden....Gewoon algemeen houden dan is het altijd goed.
4, 1, 3, 2
Ik neem aan dat je DV gaat bewerken dus dan maakt de capturekaart echt HELEMAAL NIKS uit. Gewoon de eerste de beste firewire / ieee 1394 kaart.
AMD heeft i.i.g. een betere prijs/prestatieverhouding dan intel. Daar kan niemand het mee oneens zijn.
Oh ja, heb je Adobe Premiere 6 al? Best duur als je die legaal aanschaft maar wel de beste die er is. Koop dus GEEN capturekaart met versnellende hardware en een vast bewerkingsprogramma want dat is duur en je kunt in de toekomst niet verder upgraden.
AMD heeft i.i.g. een betere prijs/prestatieverhouding dan intel. Daar kan niemand het mee oneens zijn.
Oh ja, heb je Adobe Premiere 6 al? Best duur als je die legaal aanschaft maar wel de beste die er is. Koop dus GEEN capturekaart met versnellende hardware en een vast bewerkingsprogramma want dat is duur en je kunt in de toekomst niet verder upgraden.
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
Pagina: 1