Ik heb sinds het weekend een nieuwe pc met A7V266-E mobo en AMD 1700 cpu. Af en toe dan begint ie opeens snel te piepen en dan krijg ik zo'n Asus pc monitor scherm voor me neus waarin ik zie dat de cooling op 0 rpm staat en nog geen 5 tellen later weer aanslaat en op 4500 rpm zit. Iemand een idee of dit hoort of moet ik er terug mee. Cpu had trouwens continu een temp van 60 graden en mobo 39.
zeker een standaart koelertje? 60 graden voor een 1700+ zit net aan de grens...
heb zelf niet te veel verstand van compu's en informatique heeft deze koeler erbij gedaan. Was voor XP tot 1800 zeiden ze.
Pak maar eens motherboard monitor ofzo.. Asus-probe heeft wel meer vage dingen.. (onder andere een te hoge temperatuur, en meldingen dat de fans uitvallen!)
Wil je het zeker weten, check dan gewoon de bios even...
Wil je het zeker weten, check dan gewoon de bios even...
Maar als asusprobe niet zo nauwkeurig is, hoe komen die beeps er dan of worden die ook door asusprobe aangestuurd.
Hoi,
Hoor je ook daadwerkelijk het toerental terugvallen?
Is dat niet het geval dan ligt het aan ASUSprobe. Had namelijk hetzelfde probleem met mijn A7V266. Bleek dus ASUSprobe te zijn.
Hoor je ook daadwerkelijk het toerental terugvallen?
Is dat niet het geval dan ligt het aan ASUSprobe. Had namelijk hetzelfde probleem met mijn A7V266. Bleek dus ASUSprobe te zijn.
Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!
Het horen terugvallen van het toerental is niet echt makkelijk waar te nemen. Binnen nl 2 seconden staat er nl ook in asusprobe weer dan ie met 4500 rpm draait en gedurende die 2 sec geeft ie 3 beepjes af. Kan dus niet makelijk geluid waarnemen dan. Blijft dus nog steeds de vraag of die beepjes door het moederboard of door de software geproduceerd worden.
Verwijderd
ik heb dat probleem ook... Het ligt echt aan het proggie, want je hoort de fan niet langzamer draaien of zelfs stil staan...
Pagina: 1