[XP] PB muis en keyboard

Pagina: 1
Acties:

• JnX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-01 22:08
Ik heb al ff gesearched, maar mn vraag wordt niet helemaal beantwoord.
Ik heb dus gisteravond op een Packard Bell van een vriend van me Windows XP Pro NL geinstalleerd. Werkt verder allemaal perfect, alleen toen we alles hadden geinstalleerd en de pc opnieuw starte deden de muis en keyboard het niet meer. Muis en keyboard zijn allebei USB. Weet iemand hier een oplossing voor? Ik vind het zelf erg vaag, omdat muis en keyboard het eerst wel deden en na restart niet meer.
Alvast bedankt!

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 15:19
Staat in de BIOS het USB-support wel goed (ff kijken waar, kun je selecteren iets van None, Key, Mouse en Key+Mouse :))

• JnX
Op maandag 17 december 2001 16:06 schreef Marcj het volgende:
Staat in de BIOS het USB-support wel goed (ff kijken waar, kun je selecteren iets van None, Key, Mouse en Key+Mouse :))
Maar tijdens windows setup deden muis en keyboard het wel goed, en toen ik daarna in windows xp kwam deden ze het ook... Dan zouden ze het toen toch ook niet moeten doen?

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 09:15

Hans.Solo

Tank n00bje :P

In de meeste gevallen is het idd iets in de bios wat nie goed staat.
Check idd ff of usb support wel aanstaat, en of PnP aware OS aanstaat die wil ook nog wel eens helpen

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

• roelof.zijlstra
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-03 18:48

roelof.zijlstra

Oooohhhh... Caffeine drip

Zit de ps2 kabel wel ingeplugd ?
USB is heel leuk hoor, maar als de ps2 stekker los zit ziet ie bij het opstarten geen toetsenbord en start ie niet op.
Als die stekker wel ingeplugd is,dan moet je iig het toetsenbord kunnen gebruiken. In dat geval zou ik ff kijken bij apparaatbeheer om te achterhalen of wellicht de ingebouwde USB niet goed geinstalleerd is. Ook kan het nooit schaden nog eens te kijken bij Packard Bell.

http://www.packardbell.nl/support/node201.asp

Suck6

Nooit gedacht.... toch eens doen.

Verwijderd

kijk anders is op de microsoft XP support page. daar staan donders veel pages met, gezien met eigen ogen, een page over muis en keyboard.

• JnX
Op maandag 17 december 2001 16:28 schreef rolo1234 het volgende:
Zit de ps2 kabel wel ingeplugd ?
USB is heel leuk hoor, maar als de ps2 stekker los zit ziet ie bij het opstarten geen toetsenbord en start ie niet op.
Als die stekker wel ingeplugd is,dan moet je iig het toetsenbord kunnen gebruiken. In dat geval zou ik ff kijken bij apparaatbeheer om te achterhalen of wellicht de ingebouwde USB niet goed geinstalleerd is. Ook kan het nooit schaden nog eens te kijken bij Packard Bell.

http://www.packardbell.nl/support/node201.asp

Suck6
Ehm, ik zei al dat muis en toetsenbord beiden USB zijn :)

• JnX
Ik heb zojuist PnP Aware bios aangezet en dat USB iets stond al aan. Dit helpt verder ook allemaal niks, ook drivers voor WinME van de PB site werken niet. Iemand nog een andere oplossing please?

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:57
Is t een via mobo?
want een vriend van me had dat probleem ook met zijn PB toen had ie via 4in1 v4.35 geinstalleerd en toen deden zijn muis en keyboard t weer(soms niet).
probeer dus de laatste via 4in1 te installeren als t een via mobo is

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• JnX
Op maandag 17 december 2001 20:44 schreef Turismo het volgende:
Is t een via mobo?
want een vriend van me had dat probleem ook met zijn PB toen had ie via 4in1 v4.35 geinstalleerd en toen deden zijn muis en keyboard t weer(soms niet).
probeer dus de laatste via 4in1 te installeren als t een via mobo is
Ehm... zou een mobo met via chipset kunnen zijn jah. Proc is nml een AMD Duron 1 Ghz. Maar, via 4in1 drivers zijn toch al automatisch geinstalleerd in winxp?

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:57
Op maandag 17 december 2001 20:47 schreef therealslimarne het volgende:

[..]

Ehm... zou een mobo met via chipset kunnen zijn jah. Proc is nml een AMD Duron 1 Ghz. Maar, via 4in1 drivers zijn toch al automatisch geinstalleerd in winxp?
Jah klopt maar dat is versie 4.32 ofzow.
dus zoals ik al zei probeer 4.35 s en anders 4.36a

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Pagina: 1