[Car Audio] Slechte bass met pioneers

Pagina: 1
Acties:

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07 15:45

Eboman

Ondertitel

Topicstarter
Ten eerste car-audio is niet mijn sterkste kant vandaar deze newbie taal.

Ik heb ondanks een setje ovale 2 weg-speakers gekocht bij de halfords voor F 169,- deze lijken er een beetje op : http://www.pioneer-eur.com/products/car/ts-104en.htm alleen is de tweeter dan licht-blauw gekleurd.

Nu heb ik deze in mijn Golf IV in de hoedenplank hangen (met flink dikke draad). Ze hangen aan een Pioneer met 4x40 Watt radio.

Nu klinkt de bass heel slecht (als ik het volume redelijk omhoog draai, zonder loudness en bv op Powerfull (EQ setting)) dan begint de bass een "ploppend" geluid te maken , nu lijkt het me niet een over-belasting de boxen kunnen 200 max hebben geloof ik.

Wat ook raar is als ik de balans naar 1 van de 2 boxen haal komt er meer bass in en is het "ploppen" veel minder.
Heb ik de boel verkeerd aangesloten of is mijn hoedenplank niet stug genoeg ofzo ?

Alvast bedankt voor de reply's en sorry als ik car-audio freaks hiermee op de tenen trap, maar zoals hierboven staat ik weet er maar weinig van...

[EDIT]Typo's

Signature

Verwijderd

probeer van een van beide luidsprekers de plus en min draad om te polen en er is weer bas.8-)

• Eboman

Eboman

Ondertitel

Topicstarter
dus je denkt dat er bij 1 van de speakers een +/- verkeerd zit? Dat zou kunnen, alvast bedankt. Zal het vanavond is proberen, moet toch een lampie vervangen achterin.

Signature

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:01
Klopt, je speakers zijn in tegenfase aangesloten lijkt het. Kortom als de ene omhoog gaat gaat de ander naar beneden, resultaat geen geluid. Oplossing, 1 van beide even ompolen en voila! Bazzz in da plaza... >:)

• mesothelioom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 09:33
radio geeft te weinig vermogen
er zijn hier diverse topics over kijk daar maar eens :)

there's no substitute for cubic inches : 472 cu cadillac

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op maandag 17 december 2001 21:40 schreef mesothelioom het volgende:
Jij hebt te weinig kennis, kijk maar ff in de FAQ.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

bij correct koop je een testcd voor 4 gulden en ken je alles checken of t goed zit allemaal. Zit t goed moet je het ergens anders zoeken.

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
pioneers geven over het algemeen wel een redelijk basje, zelfs de 130 watt versies dus denk dat je zoals mijn voorgangers zeiden een +/- verkeerd aan hebt gesloten aan 1 kant

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

Op maandag 17 december 2001 21:48 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Jij hebt te weinig kennis, kijk maar ff in de FAQ.
Ik ben het er toch ook mee eens, watt zegt niet alles, maar wat je er niet instopt haal je er ook niet uit, je moet niet met je "my first sony set" een pa speakers aan proberen te sturen, op hoger volume mist hij waarschijnlijk de energie, die nodig is, om de woofer aan te kunnen sturen, en te controleren. Denk dat je eens zou moeten kijken of een klein extra versterkertje helpt, ik dnek het wel.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

Op maandag 17 december 2001 16:03 schreef dominator het volgende:
Klopt, je speakers zijn in tegenfase aangesloten lijkt het. Kortom als de ene omhoog gaat gaat de ander naar beneden, resultaat geen geluid. Oplossing, 1 van beide even ompolen en voila! Bazzz in da plaza... >:)
dat kan natuurlijk ook. eerst hier naar kijken, dan proberen met een ander verterkertje er los op aan, heb je het dan nog niet gevonden, kun je beter naar de winkel gaan ofzo.

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 21:40 schreef mesothelioom het volgende:
Lijkt me stug. Ik heb een paar 18cm woofers van Mission in mijn auto gemaakt, die zijn niet makkelijk aan te sturen. Mijn redelijk oude Kenwood basis cd-receivertje houd ze goed onder controle. 4x35watt en het laag blijft strak.

Als er nog te weinig laag in je setup zit gooi je er toch een subje in :P

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-06 16:20

MrDry

Desperados!

Heb zelf ook een 4x 40 watt pioneer radio in een golf 4 (heb ook steeds stukke achterlichten, maar dat terzijde) en ook van die ovale pioneers in de hoedenplank. En bas: reken maar, je rammelt bijna de auto uit.

Dus het ken wel hoor !

Quod licet lovi, non licet bovi

• Eboman

Eboman

Ondertitel

Topicstarter
Bedankt, voor alle tips, maar het was inderdaad een geval van +/- ompolen, ondertussen zit de beuk er weer flink in. 8-)

Signature

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
Op dinsdag 18 december 2001 10:22 schreef Eboman het volgende:
Bedankt, voor alle tips, maar het was inderdaad een geval van +/- ompolen, ondertussen zit de beuk er weer flink in. 8-)
nu nog effe een mooi subje erbij :9

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem als de topicstarter;eveneens met Pioneer 130 watt speakers. Ik heb dus gekeken of + en - niet omgewisseld zitten maar bij mij is het ene klemmetje breder dan het andere klemmetje (Denk dat dit het onderscheid maakt tussen + en - ) of heb ik het nu helemaal verkeerd?
Pagina: 1