Zelfde persoon in ander gedaante

Pagina: 1
Acties:

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:27
Ik spreek hier uit ervaring uit mijn directe omgeving.
Ik heb mijn opa van mijn moeders kant nooit gekend, zij trouwens ook amper. Toen mijn moeder ongeveer 5 jaar oud was overleed mijn opa op zeer tragische wijze ;(
Maar nu komt het vreemde. Mijn moeder heeft 3 zoons, ik ben de oudste, maar mijn jongste broertje heeft "iets". Want hij zei een keer tegen mijn moeder: "Ik ben jou vader". En toen mijn moeder dat ons vertelde zei ze erbij dat ze dat altijd al gedacht had. Verder schijnt het karakter van mijn broertje over een te komen met die van mijn overleden opa. Ook kan mijn broertje het zeer goed vinden met mijn oma(waarschijnlijk wel meer mensen hebben dit), hij haalt haar altijd op vanaf het bejaardentehuis waar wij vlakbij wonen.
Heeft iemand dit wel eens meer meegemaakt? Ik vond het zeer verrassend om dit te horen.

Kia Niro-EV 2024

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-01 16:16
Best wel vaag eigenlijk... 'k heb het wel vaker gehoord, maar nog niet zelf meegemaakt

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• Gnoom
  • Laatst online: 18-06-2024
Op maandag 17 december 2001 15:42 schreef Freak187 het volgende:

Want hij zei een keer tegen mijn moeder: "Ik ben jou vader".
maf
En toen mijn moeder dat ons vertelde zei ze erbij dat ze dat altijd al gedacht had.
Yep, het komt altijd achteraf.
Verder schijnt het karakter van mijn broertje over een te komen met die van mijn overleden opa.
Wow, dat komt echt bijna nooit voor.
Ook kan mijn broertje het zeer goed vinden met mijn oma
net als dit
(waarschijnlijk wel meer mensen hebben dit), hij haalt haar altijd op vanaf het bejaardentehuis waar wij vlakbij wonen.
ehm.....
Heeft iemand dit wel eens meer meegemaakt? Ik vond het zeer verrassend om dit te horen.
zoals duidelijk mag zijn: het enige vage is dat je broertje dat zegt. Als ie nou dingen zou weten van een hele tijd geleden die hij eigenlijk niet kan weten op zijn leeftijd, maar waar je opa wel vanaf wist ofzo, dan is het heel wat anders. Laat hem vertellen over de dingen die hij als opa meegemaakt heeft.

Iedereen is speciaal, behalve ik.

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:20

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

volgens mij noemen ze dat reïncarnatie... :7

Verwijderd

Vaag wel cool is dit niet iets voor "DISCOVERY CHANNEL"

:)

• Freak187
Pff. Gnoof(en volgelingen), sodemieter ff op als je geen zin heb om te reageren. Dit is dus echt! Maar goed, ik weet beter, voortaan zal ik dit niet meer posten omdat Gnoof "denkt" dat hij weet hoe de situatie precies is.

Kia Niro-EV 2024

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 16:28 schreef Freak187 het volgende:
Pff. Gnoof(en volgelingen), sodemieter ff op als je geen zin heb om te reageren. Dit is dus echt! Maar goed, ik weet beter, voortaan zal ik dit niet meer posten omdat Gnoof "denkt" dat hij weet hoe de situatie precies is.
:?

Verwijderd

relex, chill 8-) Als je niet kan hebben dat andere mensen kritiek hebben op jouw post, dan moet je niet posten.

Verder geloof ik dat dit best kan, ik heb het zelf niet meegemaakt, maar het zou inderdaad best kunnen dat jouw broertje een reincarnatie van je opa is. Sinds wanneer wist je moeder dit trouwens? Je hoort namelijk wel vaker dat moeders iets doorkrijgen van hun toekomstige kind als ze zwanger zijn.

Verwijderd

Gnoom heeft het recht om te antwoorden, dat gaf je hem zelf door je situatie te posten.
Dat zijn reactie jou niet bevalt, dat is jouw probleem.

Ik verzoek je om voortaan ieders mening te respecteren, en zéker hier op W&L. Ik geloof ook niet in reïncarnatie, en zal mezelf dan ook uit dit topic terugtrekken.

Maar ik vind dat je niet zo moet reageren als een reactie op jouw omstrijdbare topic niet strookt met jouw mening.

• Gnoom
Dat je mijn naam verkeert schrijft is niet zo erg :P Maar wat wil je dan? Dat iedereen het met je eens is, of dat niemand kritiek levert? Mijn kritiek is niet zomaar omdat ik wat tegen je heb ofzo, alleen lijkt het me fijn als je wat duidelijkere verassende verschijnselen noemt als in je eerste post. Het ENIGE echte rare is wat je broertje zei, dus wil ik je nogmaals vragen, of je broertje dingen kan vertellen die hij als opa meegemaakt heeft. Als echt niet tegen kritiek kan zeg je het maar, en hou ik op, en kan jij verder leven in je wereldje waar iedereen aardig tegen elkaar is, en iedereen het eens is met elkaar.

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Om eens serieus te antwoorden op de post :P

Er is misschien idd een mogelijkheid dat de Opa in je broertje zit (hm, beetje krom gezegt). Ik zal voorbeelden noemen:

Vb1
Een X aantal jaar geleden was er eens een meisje van een jaar of 5. Ik ben de naam even kwijt maar voor het gemak noemen we haar Eva. Telkens als haar moeder haar riep dan zei ze "ik heet geen Eva ik heet Anne". Haar ouders zijn toen met haar op een dag naar het Anne Frank huis geweest. Ze waren daar nog nooit eerder geweest, maar het meisje vertelde hun dat sommige dingen niet op de goede plaats stonden. Ze zijn dit gaan uitzoeken en het bleek dat het meisje gelijk had gehad dat sommige dingen niet op hun plaatst stonden.

Vb2
Een X aantal jaar geleden werd er ergens in Azie een jongen door zijn hoofd geschoten op de plaats waar zijn slaap zat. De kogel ging er aan de andere kant weer uit en de jongen was op slag dood. Op datzelfde moment werd er elders in Azie een jongen geboren met 2 grote moedervlekken prezies op de plaatsen waar zjin slaap zit. Doormiddel van foto's zijn ze erachter gekomen dat de moedervlekken prezies op dezelfde plats zitten waar de kogel door het hoofd van de jongen is geschoten en ze waren ook prezies even groot.

Toeval?? Ik geloof veel maar deze 2 voorvallen lijken me geen toeval.
Of de topic een fantasie is? Ik denk het niet, afgaande op de 2 bovengenoemde voorbeelden lijkt het mij heel goed mogelijk.
Maar de andere posters hebben wel gelijk. Kan je broertje dingen vertellen die de opa van je moeder heeft gedaan/meegemaakt vaar je broertje eigenlijks niks van afweet?

edit:

Nu ik ervover nadenk. Ze zeggen dat (sommige) mensen die geen natuurlijke dood gestorven zijn op aarde blijven om dingen recht te zetten uit hun leven of omdat ze nog iets moetsen doen. Kijk naar mijn 2 voorbeelden, en wat [b]Freak187{/b] schreef over hoe zijn opa gestorven is? Ze zijn alle 3 aan een niet natuurlijke dood gestorven (zeer tragische wijze lijkt mij niet een natuurlijke dood).

Signature

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
Hmmz, flamen is hier niet gewenst op GoT, Gnoom bracht heel netjes z'n standpunt en de policy op GoT is dat dat getolereerd moet worden. Je krijgt hiervoor een niet-officiele waarschuwing. Als je het hier niet mee eens bent kan je een onze bemiddelaar mailen, mits netjes en goed geformuleerd.

Meer informatie over ons banbeleid (en dus wat een niet-officiele waarschuwing inhoud) kan je hier lezen: [topic=223979/1/25]

En nu dan verder ontopic aub.

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 19:15 schreef NukeZz het volgende:

Vb1
Een X aantal jaar geleden was er eens een meisje van een jaar of 5. Ik ben de naam even kwijt maar voor het gemak noemen we haar Eva. Telkens als haar moeder haar riep dan zei ze "ik heet geen Eva ik heet Anne". Haar ouders zijn toen met haar op een dag naar het Anne Frank huis geweest. Ze waren daar nog nooit eerder geweest, maar het meisje vertelde hun dat sommige dingen niet op de goede plaats stonden. Ze zijn dit gaan uitzoeken en het bleek dat het meisje gelijk had gehad dat sommige dingen niet op hun plaatst stonden.
Hoe hebben de ouders de link gelegd met Anne Frank?
Vb2
Een X aantal jaar geleden werd er ergens in Azie een jongen door zijn hoofd geschoten op de plaats waar zijn slaap zat. De kogel ging er aan de andere kant weer uit en de jongen was op slag dood. Op datzelfde moment werd er elders in Azie een jongen geboren met 2 grote moedervlekken prezies op de plaatsen waar zjin slaap zit. Doormiddel van foto's zijn ze erachter gekomen dat de moedervlekken prezies op dezelfde plats zitten waar de kogel door het hoofd van de jongen is geschoten en ze waren ook prezies even groot.
Elders is Azië? Hoe is deze link gelegd?
Toeval?? Ik geloof veel maar deze 2 voorvallen lijken me geen toeval. Of de topic een fantasie is? Ik denk het niet, afgaande op de 2 bovengenoemde voorbeelden lijkt het mij heel goed mogelijk.
Ik geloof ook wel in reïncarnatie, maar ik wil toch graag weten hoe die mensen die link gelegd hebben.

Verwijderd

w000t, dit is best interessant! En best cool :P! We komen dus toch terug :P! Forever young :)!

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Ik heb ook zoiets in ons gezin. En met ik bedoel ik ook mezelf. Ik heb in een andere thread dit ook wel eens gepost.

Mijn opa van mijn moeders kant is drie jaar voor mij overleden. Ik heb hem dus nooit gekend. Hij was helemaal gefascineerd door sterrenkunden enzo. Mijn opa is op 3 november 1977 overleden.

Ik ben op 3 november 1980 geboren, drie weken voordat ik geboren zou moeten worden. Best wel te vroeg dus. Ik kwam ook veel te snel op deze wereld en de weeen-periode was veel korter dan normaal.

Nu was dat iets wat al een beetje erg toevallig was, maar nu blijkt ook dat ik heel veel op hem lijk, niet alleen qua uiterlijk maar ook qua karakter en interesses. Sterrenkunde is ook een grote hobby van mij.

Wel grappig.

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 21:17 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:
Ik heb ook zoiets in ons gezin. En met ik bedoel ik ook mezelf. Ik heb in een andere thread dit ook wel eens gepost.

Mijn opa van mijn moeders kant is drie jaar voor mij overleden. Ik heb hem dus nooit gekend. Hij was helemaal gefascineerd door sterrenkunden enzo. Mijn opa is op 3 november 1977 overleden.

Ik ben op 3 november 1980 geboren, drie weken voordat ik geboren zou moeten worden. Best wel te vroeg dus. Ik kwam ook veel te snel op deze wereld en de weeen-periode was veel korter dan normaal.

Nu was dat iets wat al een beetje erg toevallig was, maar nu blijkt ook dat ik heel veel op hem lijk, niet alleen qua uiterlijk maar ook qua karakter en interesses. Sterrenkunde is ook een grote hobby van mij.

Wel grappig.
Ik wil natuurlijk geen spelbreker zijn, maarreh, ik lijk ook erg op mn opa kwa karrakter uiterlijk etc...dusseh, dat komt wel vaker voor.

• MrMartinH
Op maandag 17 december 2001 19:27 schreef Kyori het volgende:

[..]

Hoe hebben de ouders de link gelegd met Anne Frank?
Geen flauw idee. Ik heb het van mijn moeder gehoord. Of je bedoelt dat ze naar het Anne Frank huis zijn gegaan omdat ze zei dat ze Anne hette? Want dat is nmlk niet zo. Ze zijn er heen gegaan gewoon om te kijken, net zoals ieder ander mens :)
[..]

Elders is Azië? Hoe is deze link gelegd?
Ik zal eerlijk bekennen. Ik zou het niet weten. Ik heb deze docu een paar jaar geleden op Discovery gezien.

Signature

• MrMartinH
Op maandag 17 december 2001 21:51 schreef Ro2 het volgende:

[..]

Ik wil natuurlijk geen spelbreker zijn, maarreh, ik lijk ook erg op mn opa kwa karrakter uiterlijk etc...dusseh, dat komt wel vaker voor.
Idd. Ik heb mijn drivtige karakter ook van mij opa. Alleen die leeft nog. Niet echt een plezierige ervenis :)

Signature

• Freak187
Sorry Gnoom, maar dit was een serieus post. En ik dacht dat jij het een beetje belachelijk zat te maken, dat vond ik niet zo leuk :)
Maar goed, het is ook erg krom om te zeggen: Mijn overleden opa is mijn broertje ik zeg alleen dat dat frappant is.
En natuurlijk zegt mijn moeder pas achteraf dat ze dat ook gevoeld had. Want als een moeder het gevoel heeft dat haar zoon een homo is, dan begint zij niet met het onderwerp. En dit is een vergelijkbare situatie. Niet meegemaakt overigens ;)

Kia Niro-EV 2024

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 09:06 schreef Freak187 het volgende:
Sorry Gnoom, maar dit was een serieus post. En ik dacht dat jij het een beetje belachelijk zat te maken, dat vond ik niet zo leuk :)
Maar goed, het is ook erg krom om te zeggen: Mijn overleden opa is mijn broertje ik zeg alleen dat dat frappant is.
En natuurlijk zegt mijn moeder pas achteraf dat ze dat ook gevoeld had. Want als een moeder het gevoel heeft dat haar zoon een homo is, dan begint zij niet met het onderwerp. En dit is een vergelijkbare situatie. Niet meegemaakt overigens ;)
Hoe oud is je broertje?
Kan hij zich iets herinneren uit zijn vorige leven?
Zijn jullie al bij deskundigen e.d. langs geweest op dit gebied?

Klinkt best interessant...als je nu eens een paar keiharde bewijzen kan leveren :P.

Maar wel weird hor :9!

• Freak187
Hij is nu 14, we hebben het er eigenlijk nooit over. Ik ben wel altijd geinteresseerd geweest in dit soort dingen, ik ben nog een tijdje abonee geweest op X-Factor :)
Het is al een paar jaar geleden gebeurt, daarna heb ik er nooit echt aan gedacht. En sinds een paar maanden denk ik er heel veel aan, want wat mijn broertje zei, zeg je niet iedere dag. Maar ik heb het er eigenlijk nooit over met hem.
Het gaat mij ook eigenlijk niks aan.

Kia Niro-EV 2024

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op maandag 17 december 2001 19:15 schreef NukeZz het volgende:
Vb2
Die baby had de negen maanden ervoor in de buik van z'n moeder ook al moedervlekken op die plek.

Als die baby nu eens een weekje te vroeg was geboren? Had ie dan een andere ziel gehad? Want die jongen was nog niet door z'n hoofd geschoten. En wat hadden die moedervlekken dan betekend?

Ik wil maar aangeven dat voor dit soort dingen 't 'bewijs' ellendig moeilijk te leveren is. En zolang ik niet zoiets van dichtbij meemaak zal ik er niet snel in geloven.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Ik ken ook meer van dit soort verhalen, probleem is dat als je er zo vrij over uit... dat de meeste mensen je gelijk getikt vinden...

Komt omdat de meeste mensen vandaag zo kortzichtig zijn en vaak snel angstig...

Het zou best wel waar kunnen zijn, 100% zeker zijn doe je nooit, maar er gebeuren zoveel weirdo dingen op de wereld en hoe graag men deze dingen ook zou willen weerleggen... het lukt ze met geen enkele mogelijkheid

• Gnoom
Op dinsdag 18 december 2001 13:34 schreef -KOD- het volgende:
Ik ken ook meer van dit soort verhalen, probleem is dat als je er zo vrij over uit... dat de meeste mensen je gelijk getikt vinden...
Of ze vinden dat je eerst wat beter moet nadenken of het geen toeval is.
Komt omdat de meeste mensen vandaag zo kortzichtig zijn en vaak snel angstig...
Denken dat alle toevalligheden iets mysterieus zijn is wel een goed idee zeker?
Het zou best wel waar kunnen zijn, 100% zeker zijn doe je nooit, maar er gebeuren zoveel weirdo dingen op de wereld en hoe graag men deze dingen ook zou willen weerleggen... het lukt ze met geen enkele mogelijkheid
Weerleggen? Gewoon zeggen dat het toeval is. En dan zeg jij natuurlijk: ja, maar dit is zo raar, dat kan geen toeval zijn. Ahem, heb je enig idee hoeveel mensen er per dag geboren of doodgeschoten worden. Heb je enig idee hoeveel er gezegd word elke dag, heb je enig idee hoe belachelijk veel dingen er eigenlijk gebeuren op de wereld elke dag? Het zou pas myterieus zijn als er nooit heel erg toevallige dingen zouden gebeuren. Een kind dat zegt dat ie zijn moeders pappie is, is raar. Maar dat hij bijna hetzelfde karakter heeft vind ik nou niet echt van "WOW". Als dat jongtje dingen doet die hij alleen kan als hij de ziel van zn opa heeft ofzo, ja, dan is het een andere zaak.

• pelican
  • Niet online

pelican

Hehe zou wel leuk zijn, vind het wel ok om in reincarnatie te hopen, geloven is iets anders. Maar zou wel verklaren waarom je "altijd" kaal wordt als je opa aan je moeders kant ook kaal wordt.

Hoe zit het dan als je opa nog leeft? Leef je dan 2x op hetzelfde moment?

• Gnoom
Op dinsdag 18 december 2001 14:24 schreef pelican het volgende:
Hehe zou wel leuk zijn, vind het wel ok om in reincarnatie te hopen, geloven is iets anders. Maar zou wel verklaren waarom je "altijd" kaal wordt als je opa aan je moeders kant ook kaal wordt.
Ja, en genen geven daar natuurlijk helemaal geen verklaring voor :P
Hoe zit het dan als je opa nog leeft? Leef je dan 2x op hetzelfde moment?
Als iedereen hetzelfde is als z'n opa zou het van toepassing zijn, maar dat word gelukkig niet eens beweert. Dan zouden namelijk alle broers en zussen en neefjes en nichtjes hetzelfde zijn....aan een kant bedoel ik trouwens, want het is natuurlijk alleen bij de papa van je mama zo.

Als je hier in gelooft en denk dat het met zielen te maken heeft, lijkt het me niet dat een ziel zich opsplitst in tweeen ofzo

Verwijderd

Denk je dat ik achterlijk ben ofzo |:(

Ik ben zelf altijd erg objectief en voorzichtig, onderzoekend etc... alvorens een uitspraak te doen.

Je komt echt met argumenten aankakken wat nergens over gaat, ik kan je 1000-en dingen quoten ook uit wetenschappelijk onderzoek, eigen ervaring. En ik heb het niet over die simpele dingetjes die hier gepost worden die makkelijk te weerleggen zijn wat ook op toeval kan berusten...

• Gnoom
Op dinsdag 18 december 2001 15:41 schreef -KOD- het volgende:
Denk je dat ik achterlijk ben ofzo |:(
Nee hoor :) voordat ik dat denk moet ik meer van iemand weten....ik zeg niet zomaar van "die is achterlijk", niet zo snel als jij mensen kortzichtig noemt in ieder geval.
Ik ben zelf altijd erg objectief en voorzichtig, onderzoekend etc... alvorens een uitspraak te doen.

Je komt echt met argumenten aankakken wat nergens over gaat, ik kan je 1000-en dingen quoten ook uit wetenschappelijk onderzoek, eigen ervaring. En ik heb het niet over die simpele dingetjes die hier gepost worden die makkelijk te weerleggen zijn wat ook op toeval kan berusten...
Gezien 1000-en dingen een boel ruimte in nemen, en mijn arme modempje al die info vast niet allemaal aankan, mag je eens beginnen met een paar dingetjes :)

Verwijderd

Op dinsdag 18 december 2001 21:24 schreef Gnoom het volgende:
...
He Gnoom, chill man :) :) :)
Ik ben het wel 100% met je eens, maar je reageert echt alsof je er een persoonlijk probleem mee hebt. De topicstarter vroeg er niet om om afgekraakt te worden, maar hij vroeg of er misschien mensen waren die het ook weleens hadden meegemaakt. Jij blijkbaar niet dus.

Verwijderd

Ik ben het eens mee die Gnoom :)
kmoet nix hebben van die gelovige shit, en ik heb er geen behoefte aan ook
Pagina: 1