Vanmorgen toch weer een uur bezig geweest ipv het kwartier wat ik voor dacht nodig te hebben
Goed, toch nog een paar reacties, maar ik zal het proberen wat korter te houden.

Uiteindelijk is dat vetgedrukte stukje het belangrijkst
>
maar je dat zelf nog niet helemaal door hebt
Omdat ik het uiteindelijk ook voor DPC doe heb ik op die reacties in deze draad niet echt gereageerd

Maar toch bedankt voor het compliment
>
Constructief commentaar op DPCHs is een noodzaak, en dat moet je zeker niet als commentaar op jou persoon opvatten.
Zolang het opbouwend commentaar is sta ik open voor alle opmerkingen. Als simpel gezegd word dat iets niet aan de standaard voldoet, ben ik tegen. Hoewel ik de reactie in de SETI DPCH van vandaag afkeur, heeft die persoon toch op een punt gelijk, al is het wat lullig gebracht
>
Voor een goed systeem moeten de verschillende DPCH makers alleen wel zo nu en dan met elkaar contact openemen, en dat heb ik je de afgelopen maanden weinig zien doen, en dat is jammer.
Wat dat betreft heb ik regelmatig contact met een bepaalde statsbouwer. Die anderen heb ik verder nog nooit gesproken, en omdat ik eigenlijk al te weinig tijd heb om ECCp en Folding van een beetje zinvol commentaar te zien, neem ik de tijd ook niet om de DPCHs van anderen steeds te bezoeken. Verder zou ik even niet weten wat je precies met de zin
een goed systeem bedoeld.
>
Dat niemand wist waar de stats te vinden zijn ...
Ach, iedereen die het verhaal nu een beetje gevolgd heeft weet het. Het staat volgens mij in deze draad een posting of 10 terug.
>
(en dan krijg je dus vaak die projecten waar die mensen die de mooite nemen wat schoppen uit te delen het meest interesseren op de FP)
Beetje ongelukkige zin maar vooruit

Zoals eerder gezegd, persoonlijk vind ik dit naar slijmen trekken, en daar hou ik niet van.
>
meer regels
Aan de ene kant, ja, en aan de andere kant, nee.
Uiteindelijk komt het er steeds meer op neer dat de crew eigenlijk geen crew is maar "een groepje enthousiaste DPC-ers"
Op zich vind ik dat allemaal best, maar schrap dan ook die term, of maak er echt een crew van.
Niet als flame maar als voorbeeld bedoeld:
<hr>
[voorbeeld]
In het begin, toen ik net begon met die DPCHs kwam er iemand met de reactie dat mijn DPCHs bagger waren, omdat ze niet aan zijn standaard voldeden.
Als een willekeurig iemand dat zou posten zou ik denken, van wat een irritant ventje, laat maar. Uiteraard zou ik nog wat doorvragen, maar zoals toen het gesprek liep had ik hem gewoon genegeerd.
Nu had die persoon een icoontje met DPC-crew erin. Dat veranderde voor mij alles. Als de leiding commentaar heeft neem je dat wel serieus. Daarom ben ik er toen, en later nog eens over doorgegaan.
Wat dat betreft vind ik dat je als crew heel goed op moet letten met wat je zegt. Voor de buitenstaander is het duidelijk een crew-lid, en wat zo iemand zegt word dan ook als crew opmerking gezien.
[/voorbeeld]
PS. Ditzelfde heb ik vanmorgen ook met de betreffende persoon besproken, dus ik hoop niet dat ie dit als flame opvat.
<hr>
Kortom, ga verder als "crew", maar maak dan duidelijk naar de DPC-wereld toe wat die doet, en wie wat doet. Verder zal je dan in al je reacties er rekening mee moeten houden dat je crew bent, en dat je mening ook al zodanig zal worden opgevat. En dat laatste is behoorlijk zwaar.
Datzelfde geldt nu ook voor de DPCH posters. Als die hun eigen teamnaam noemen, worden ze daarop aangekeken. Ook al betreft het een belangrijk stats-moment dat je voor ieder ander team ook genoemd zou hebben. Dat is ook de reden waarom je bij mij nergens meer mijn subteamnaam ziet staan.
Je kan ook verdergaan zonder "crew", maar ik zou nu niet durven zeggen of ze nog wel of niet nodig is. Een groot aantal van de zaken die de "crew" deed en doet word ook gedaan door andere actieve DPC-ers.
Overleg zal er altijd moeten blijven. Zo heb ik zelf voor ECCp regelmatig contact met jeroon, en nog een aantal actieve DPC-ers. Maar daarmee noem ik mezelf nog geen "ECCp- crew"
PS. Ik ben het met ColdFusion eens, je geeft duidelijke reacties waar je iets aan hebt