Philips CDRW 800 traag

Pagina: 1
Acties:

• bodiam
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-12-2024
Hallo mensen,

ik heb hier een vraagje over mijn Philips CDRW 810 brander (8x4x32 ofzo..). Vroeger (een jaar geleden) brandde deze Philips op 8 speed...dus klaar in 7 minuten ofzo...toen ging ie terug :? naar 4 speeds....weer een paar maanden later (zonder iets aan het systeem veranderd te hebben, althans, aan hardware) gaat ie terug naar 2 speed, of 1... (Nero geeft tegenwoordig aan dat hij brandt op 1 speed ("Write speed changed due to media") ongegacht de cd of de snelheid die ik instel). Daarnaast heb ik nog eens al mijn ide controllers eruit gerost, en daarna met een minimaal systeem gebrand (Dus videokaart, 1 hd, 1 floppy en 1 cdrom speler) en toen ging ie wel weer snel....toen alles weer teruggezet, en het was nog steeds snel....echter, een tijd later was alles weer bagger, zodat ik nu nog steeds met een 1 speed cd brander zit opgescheept....

Ik vroeg me af of iemand een idee had, want ik ben ten einde!!! :'( :'(

Alvast bedankt voor enige hulp,

Bodiam

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Misschien dat een firmware update helpt ??

Voor de rest durf ik er ook geen mededelingen over te doen...

• bodiam
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-12-2024
helaas, ook al gedaan...met veel moeite overigens, Adaptec driver (aspi ofzo??) en windows 2000.....

Maar helaas, ook geen effect, and besides, daarvoor had ik ze ook niet nodig....

Bodiam

Verwijderd

Het lijkt er op dat je writer een beetje af begint te raken, hij doet n.l. een testje voor dat hij begint met fikken, en bij jou verteld de brander dat hij niet te snel moet gaan om coasters te voorkomen, ik denk dat je hem schoon moet maken.