"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
Op de connector van je autoradio zit ook een permanente plus. Vanaf hier kan je makkelijker naar je achterbak komen.
Trek ik dan niet teveel stroom?Op maandag 17 december 2001 15:06 schreef DPC-Postman het volgende:
Op de connector van je autoradio zit ook een permanente plus. Vanaf hier kan je makkelijker naar je achterbak komen.
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
denk het niet, zit bij mij ook de aansteker op e.d. Anders kun je die draad volgen en eventueel eentje erbij trekken of vervangen door eentje die wat meer aankan?Op maandag 17 december 2001 15:07 schreef Devster het volgende:
[..]
Trek ik dan niet teveel stroom?
droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst
NIET je versterker op de plus van je radio aansluiten. Niks is meer zonde, veelste dun draadje == verlies!
Maar back ontopic, ik heb zelf ook een Astra G waarin ik een leuk stereo'tje aan het aanleggen ben. De makkelijkste oplossing bij mij was op de kabel vanaf de accu door het rubber in de bak van de ruitenwissers te laten lopen, vervolgens deze naar de passagierskant laten lopen en daar een gaatje te boren. Deze komt dan precies achter het dashboard kastje uit en vandaaruit is het simpel natuurlijk. Andere gaten kon ik gewoon ECHT niet vinden, lijkt wel of opel het wil tegenhouden dat je een echte stereo in je auto wil hebben...
Maar back ontopic, ik heb zelf ook een Astra G waarin ik een leuk stereo'tje aan het aanleggen ben. De makkelijkste oplossing bij mij was op de kabel vanaf de accu door het rubber in de bak van de ruitenwissers te laten lopen, vervolgens deze naar de passagierskant laten lopen en daar een gaatje te boren. Deze komt dan precies achter het dashboard kastje uit en vandaaruit is het simpel natuurlijk. Andere gaten kon ik gewoon ECHT niet vinden, lijkt wel of opel het wil tegenhouden dat je een echte stereo in je auto wil hebben...
In mijn Volvo 340 is het een heel projekt geweest. Compleet met solderen en heel veel gezoek ben ik er in het totaal een dag mee bezig geweest. Ik heb van drie installatiekabels (2.5mm2 massief koper) één kabel gemaakt met connectoren eraan gesoldeerd rechtsreeks op de accu en het chassis (en degene die zegt dat dat te weinig is, krijgt een knal
).
Maar belangrijker is hoe ik de ingang naar binnen in de auto heb gevonden. Bij mij loopt er een soort "multi" vanaf de zekeringen naar binnen, en die loopt via een rubbertje door het chassis heen zeg maar. Daar heb ik met veel gefrommel, gezoek met mijn maglite en opgehaalde handen ook een kabel doorheen gekregen. Er zal vast wel iets vergelijkbaars in jouw auto zitten.
Maar belangrijker is hoe ik de ingang naar binnen in de auto heb gevonden. Bij mij loopt er een soort "multi" vanaf de zekeringen naar binnen, en die loopt via een rubbertje door het chassis heen zeg maar. Daar heb ik met veel gefrommel, gezoek met mijn maglite en opgehaalde handen ook een kabel doorheen gekregen. Er zal vast wel iets vergelijkbaars in jouw auto zitten.
Gewoon gaatje boren
, heb ik laatst ook gedaan voor m'n startonderbreker. Allen voor zorgen dat dat gaatje onder de regenvangbak valt. Als je het dashboardkastje eruit haalt, kan je vast wel ergens een leeg stukje schutbord vinden.
Dat is te weinigOp maandag 17 december 2001 22:05 schreef Jag het volgende:
In mijn Volvo 340 is het een heel projekt geweest. Compleet met solderen en heel veel gezoek ben ik er in het totaal een dag mee bezig geweest. Ik heb van drie installatiekabels (2.5mm2 massief koper) één kabel gemaakt met connectoren eraan gesoldeerd rechtsreeks op de accu en het chassis (en degene die zegt dat dat te weinig is, krijgt een knal).
(Komop, inkoppertje
Gaatjes boren is niet alles in een lease-auto, hoewel, wat niet weet wat niet deert..... 
Misschien dat ze anders bij de garage een draadje voor me willen trekken...
Misschien dat ze anders bij de garage een draadje voor me willen trekken...
Verwijderd
Bij mijn Opel Tigra ook zeer klote! Lang naar gezocht, niet gevonden, toen maar hakken en zagen..... want je MOET echt wel vanaf je accu werken hoor!!! (denk om een zekering tussen je kabel, die zo dicht mogelijk bij de accu moet zitten)
Die dikke kabel met zekering heb ik, don't worry 
De nieuwe Opels zijn wel (*#%(*&%(*&#%-qua inbouwen... puur ontmoedigingsbeleid.... gelukkig mag ik van de zomer een nieuw voertuig uitzoeken
En dat wordt GEEN Opel...
De nieuwe Opels zijn wel (*#%(*&%(*&#%-qua inbouwen... puur ontmoedigingsbeleid.... gelukkig mag ik van de zomer een nieuw voertuig uitzoeken
7.5 mm2 is voldoende voor een 200-300 watt maar massieve kabels en solderenOp maandag 17 december 2001 22:42 schreef -OverSoft- het volgende:
[..]
Dat is te weinig
(Komop, inkoppertje)
Dat zijn 2 dingen die wel fout zijn in auto's
Maar ja, ik heb 20 mm2 lopen welke met veel groene zeep als glijmiddel door de rubberen doorvoer van de computerbekabeling is getrokken.
Bij de gemiddelde electronica zaak maar ook een auto-hifi boer kan je rubberen tubes kopen om een gaatje in je schutbord te boren en netjes met de tube je kabel beschermd en waterdicht door te voeren.
Zullen we een nieuw topic openen? Hoe dik is JOU voedingskabel(s)? De mijne 3 x 21 mm2 gezien de 1600-1800 watt die ik eruit ga trekken...Op dinsdag 18 december 2001 07:53 schreef Sinclair het volgende:
[..]
7.5 mm2 is voldoende voor een 200-300 watt maar massieve kabels en solderen
Dat zijn 2 dingen die wel fout zijn in auto's
Maar ja, ik heb 20 mm2 lopen welke met veel groene zeep als glijmiddel door de rubberen doorvoer van de computerbekabeling is getrokken.
Bij de gemiddelde electronica zaak maar ook een auto-hifi boer kan je rubberen tubes kopen om een gaatje in je schutbord te boren en netjes met de tube je kabel beschermd en waterdicht door te voeren.
Pagina: 1