Waarom pc trager met te snel geheugen?

Pagina: 1
Acties:

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb sinds kort 2x 128 meg 133 mhz dimms zitten op een 100 mhz moederbord i.p.v. 192 mb 100 mhz dimms. Nu is mijn pc merkbaar trager geworden tijdens het spelen van spelletjes zoals Counter-Strike. Ik heb toen wat rond gevraagd en er werd bevestigd dat het trager is om te snel geheugen op een 100 mhz moederbord te plaatsen. Maar zou iemand mij kunnen vertellen WAAROM het nu trager is en wat kan ik er aan doen om mijn systeem weer een beetje op snelheid te krijgen (kreeg te horen op CS server dat dat niet kan, maar kreeg er verder geen uitleg bij)?

Alvast heel erg bedankt.

Arjen

(heeft het idee dat ie een kat in een zak gekocht heeft met die 2x 128 mb 133 mhz dimms :( )

ps. Problemen met counter-strike zijn vaak schokkerige beelden bij grote open ruimtes, vele explosies of veel rond rennende mennekes op 1 plek.

Signature van nature

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:57
Ik weet niet wat voor bord je hebt, maar heb je al gekeken op welke snelheid en met welke timings die twee SDRAM's nu precies draaien? Het lijkt mij overigens zeer onwaarschijnlijk dat een game zo overduidelijk langzamer draait omdat een bepaalde timing niet goed ingesteld is, maar you never know.
Voor timings kijk in het BIOS of gebruik een tooltje.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Welke OS?

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Topicstarter
ik draai nu win98SE (deze ging heel hard onderuit toen ik een 128 mb dimm 133 mhz naast 2x 64 mb 100 mhz zette, maar dat had ik al gepost een paar dagen terug)

Zit me trouwens nu ook te bedenken dat ik enkel een system recovery gedaan heb na die memory crash in Win98 (heb bestand opnieuw gekopieerd vanaf andere win98se pc). Ik heb sinds dien win98 niet meer opnieuw geinstalleerd.. misschien moet ik dat maar eens eerst probereren voordat ik bios timers ga veranderen (eigenlijk weinig verstand van DAT soort dingen).

Kan er meer beschadigd zijn dan alleen de VMM32.xxx bestanden tijdens die gigantische crash??

Signature van nature

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
ligt aan windows 98
zet agp texture size in bios op 128 mb