Toon posts:

Regkey " Domain "

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, heb even een vraagje.

Weet iemand waar ik de domain name kan vinden in de registry ????.

Ik moet deze naam aanpassen en in een login script zetten zodat alle Pc's gepatcht worden. Het is anders een beetje veel werk om 75 pc's met de hand te gaan omzetten.

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben, het is trouwens voor W95.

Alvast bedankt.

Verwijderd

hmmm in het loginscript...

gaat dat niet lopen nadat er INGELOGD IS in het domein???

trouwens reboot is noodzakelijk!!!

Verwijderd

Topicstarter
Nu werkt dat nog, maar aangezien over een aantal dagen bij veel pc's de ip wordt ververst, zal dan het probleem dan pas optreden (is een beetje lastig uit te leggen). Maar op dit moment, kunnen ze nog inloggen en als dan de nieuwe regkey is toegevoegd zal die bij de volgende reboot worden toegepast. Dus dan zal er niets aan het handje zijn

Verwijderd

ik snap het probleem inderdaad niet...

je verandert van domein (wat heeft dat met ip te maken??) en wilt dat automatisch laten gebeuren?

maar kan dat niet met een net-commando?

ik dacht "net computer" maar ik weet niet of dat kan met w95; dat moet je ff checken

Verwijderd

Test gewoon met 1 computer.

Zet bijvoorbeeld het domein op 'blabla123'. Zo vreemd mogelijk dus, dus iets wat niet vaak voor zal komen in je register van Windows. Zoek in het register, en je komt vast wel iets tegen.... denk ik.

Werk je trouwens met kix?

Verwijderd

Topicstarter
Het is eigenlijk heel makkelijk, We draaien hier op dit moment nog op een oud DNS domain en dat werkt nog.

Maar als de lease van de ip's is verlopen dan worden ze niet meer tot die domain toegelaten en zullen ze naar een ander domain moeten.

Aangezien het veel pc's zijn wil ik de domain name gewoon kunnen veranderen door het in de registry te veranderen. De key of de key's exporteren en die dan in een Kix login script zetten zodat het overal bij de login wordt veranderd.

De meeste leases verlopen over een aantal dagen en tot die tijd heb ik nog de tijd om die dns te veranderen.

• ArjenA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 13:46
HKLM\System\CurrentControlSet\Services\VxD\Vnetsup
"workgroup" = 'domain name'

Verwijderd

Topicstarter
Dat is de workgroup name, ik moet de DNS name hebben.

Maar toch bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
heb hem gevonden.

voor de mensene die hem ook nog nodig hebben.

hklm\system\CurrentControlSet\services\vxd\mstcp

• ArjenA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 13:46
Als je een skijkt onder MSTCP ipv VNetSup? is dat misschien de juiste key. Daar wordt de domain name nml wel genoemd.
Pagina: 1