Toon posts:

Netwerkaart troubles

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een netwerkje met 2 XP stations en in 1 station zit 2 netwerkkaarten zodat hij ook internet (kabel) kan delen met die andere pc.
Nu werkt er in dat station met die 2 netwerkkaarten alles behalve die twee netwerkkaarten. Heb al verschillende sloten geprobeerd en verschillende IRQ's en ook de bekabeling is goed. Kan iemand mij tips geven van wat ik nog zou kunnen probereen?

Ohja af en toe pingt hij wel maar dat is heel zelden. tcp/ip settings zijn ook goed.

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
merken van de netwerkkaarten? kortom meer info geven kan vanalles zijn.

je netwerk (internet) werkt wel als je er maar 1 netwerkkaart in hebt zitten?

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

Topicstarter
Heb twee realtek kaartjes die eerst ook gewoon werkte. Heb alleen een nieuwe mobo gekocht. Als ik 1 netwerkkaart gebruik dan doet hij het ook niet en met een 3com kaartej werkt het ook niet kortom iedernetwerkkaartje wat ik probeer. Het ligt dan ook niet aan de netwerkkaart maar aan het mobo vrees ik. Heb een asus a7v266.

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
uhmz, heeft zo'n mobo nog een ISA slot?

Want eerste pci slot deelt toch irq ofzow met isa slot en dat kan misschien ook gezeik geven.

Ja nog iets. heb je UTP of BNC netwerk? misschien dat er een stroom aan het lopen is geslagen over je netwerkkabel vanwege aardingsperikelen. Zijn beide machines netjes geaard?

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!