Mobo gaar?

Pagina: 1
Acties:

• Zero_D575
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 08:45
Ik heb de laatste tijd een hoop problemen met mijn pc.

Als ik opstart krijg ik of een blauw scherm, of hij reboot als ie al helemaal opgestart is, of hij draait een tijdje en krijg ik "program errors" en krijg ik weer stop errors. Ik heb al een aantal keren win2k opnieuw geinstalleerd, maar dan loop ie, net zoals bij D-Mension, even goed en daarna begint het gezeik weer.

KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED en FAT_FILE_TABLE zijn 2 stop errors die ik regelmatig te zien krijg.

Het ligt niet aan de HD of bekabeling, want ik heb al 3 HDs en meerdere ide kabels geprobeerd en dat helpt niet. Ook heb ik een scsi schijf gebruikt. Volgens mij is het mijn geheugen ook niet, want ik heb 2 reepjes van 128 meg en heb ze er al een voor een uitgehaald en andere sockets geprobeerd.
Het erge is dat ik zelfs onder DOS vastlopers krijg.

Wat misschien het probleem kan zijn is dat als ik mijn naar mijn standaard Intel koeler kijk, hij het moederbord een beetje krom trekt. Ik weet niet of dat het probleem kan zijn.
Het systeem is net nieuw en ik heb geen id meer :'(.
Ik hoop dat iemand hier mee kan helpen.

Asus P4B bios rev. 1005
Intel P4 1.7ghz @ 1.7ghz
Asus V7700 TVR
SB Live
Adaptec 2930U2
Realtek NIC

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 21:30
Aan de processor kan het niet liggen (zelfs zonder koeler loopt een P4 niet vast, hij loopt gewoon errug traag), dus ik denk idd dat je moederbord stuk is.
Of misschien toch eens nieuw geheugen proberen?

• Zero_D575
Ja dat idee had ik ook al.
Het is alsof mijn hd stuk id (ik krijg allerlei rare bestandsnamen als ik scandisk draai onder DOS), maar dat lijkt me sterk, want ik heb er meerdere geprobeerd.
En ja geheugen ga ik binnenkort nog ff proberen.

Maar is het niet erg dan dat mijn koeler mijn mobo een beetje krom trekt?
En het vreemde is ook dat als ik opnieuw installeer hij het een tijdje goed doet en dan weer gaat vastlopen enzo.

• Marcj
Misschien is je HDD-controller op het moederbord stuk?

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->PMG

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Zero_D575
Op maandag 17 december 2001 14:50 schreef Marcj het volgende:
Misschien is je HDD-controller op het moederbord stuk?
Ja dat kan ook, maar het mobo is net nieuw ;(

• Marcj
Zit dan toch ook nog garantie op? Dan kun je hem toch gewoon terugbrengen.

• Zero_D575
Op maandag 17 december 2001 14:55 schreef Marcj het volgende:
Zit dan toch ook nog garantie op? Dan kun je hem toch gewoon terugbrengen.
Ja dat klopt, alleen hij is bij een groothandel besteld en ik weet niet of die hem zo maar terugnemen...

• Marcj
Tuurlijk wel, waarom niet? Gewoon proberen :)

• Zero_D575
Ja ik zit net op hun site te kijken en het kan wel ja... Gewoon via RMA, dus dat valt nog mee... :)

Eerst nog een aantal dingen proberen en daarna terugsturen dan maar...

• Zero_D575
Bedankt voor de reacties... Volgens mij is het al opgelost. Ik heb nu 64 meg 100mhz geheugen uit een andere pc gesloopt en nu blijf ie (*klop* *klop*) wel lopen... :)

Dus 256meg gaar :(

• Zero_D575
Ik hoorde van iemand anders dat er wel meer P4B's problemen met 133mhz reepjes. Nu heb ik mijn 256meg (die ik dacht dat gaar waren) in een andere pc gepropt. In die pc (PII233 op een Asus P2B-F) doen ze het wel gewoon :(.

Nu is mijn vraag of hier meerdere mensen met een P4B problemen met het geheugen hebben of hebben gehad...
Pagina: 1