Toon posts:

[Mandrake 8.1] /dev/cdrom naar directory verwijzen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of het mogelijk is om /dev/cdrom naar een directory te laten verwijzen waar ik de Mandrake RPMS in heb gezet.

Als ik aan het configureren ben en er moeten pakketten worden geïnstallerd, zoekt hij in /dev/cdrom. Ik wil dat hij bijvoorbeeld in /usr/local/mandrake zoekt. Het liefst wil ik dat Mandrake niet in /dev/cdrom zoekt, maar anders is het misschien mogelijk om /dev/cdrom te linken naar de bewuste dir.

Verwijderd

Is het niet beter om het path waar je packagemanager default zoekt te wijzigen? Anders krijg je weer andere problemen als je /dev/cdrom zou laten wijzen naar een dir. Het kan wel, ik zou je het alleen afraden.

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb je gelijk in, dat is wel de mooiste oplossing. De vraag is alleen waar ik dat aanpas in Mandrake. :)

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
/dev/cdrom is een device
/usr/local/mandraak is waarschijnlijk een ordinaire directory.

De logica ontgaat mij nu

Moet die CD-ROM niet gewoon gemound worden met als mountpoint /usr/local/mandraak :?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 15:30 schreef svdmeer het volgende:
De logica ontgaat mij nu

Moet die CD-ROM niet gewoon gemound worden met als mountpoint /usr/local/mandraak :?
Ik begrijp dat ik niet echt duidelijk ben geweest. Het gaat erom dat ik net als bij windows een /options/cabs directory bestaat een dir heb met RPMS. Als Mandrake deze nodig heeft moet hij ze in die dir zoeken en niet op de cdromspeler, want die heb ik na de installatie losgekoppeld.

Ik hoop dat dit eea verduidelijkt... :?

Verwijderd

Probeer de configfile van je packagemanager eens te vinden. Daar zal wel iets instaan en dus te veranderen zijn.

Verwijderd

Je kunt toch in de package manager je sources definieren? Als je daar nou je cdroms removed en directories toevoegd?
Nooit geprobeerd, maar naar mijn idee zou het moeten werken.

Edit: Oh shit, ik heb het over de software manager... :'(
Pagina: 1