problemen met smsclient

Pagina: 1
Acties:

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb een server ingericht met monitoring software. Problemen moet gemeld worden d.m.v. sms. Om sms'jes te versturen gebruik ik smsclient 2.0.8y (zie http://www.styx.demon.co.uk/development/index.html)

Dit werkt.. althans dat dacht ik. Soms worden er geen sms'jes verstuurd en worden er foutmeldingen weggeschreven in de log-file:

WARNING: read() Timeout
WARNING: read() Timeout
ERROR: Timeout: searching for + : + failed after 20 seconds
ERROR: Failed to match ' : '
WARNING: Could not deliver message 0 to xantos on 06215xxxxx delivery code 145

In het gaat niet altijd fout en zal dus waarschijnlijk te maken hebben met de inhoud van het bericht. Misschien verkeerde karakters of zo?

Zijn er nog meer mensen die hier problemen mee hebben of die een oplossing hebben voor dit probleem?

• xantos
  • Niet online
niemand?

Verwijderd

gebruik je misschien iets van +31 voor nederland enzo? wie weet heeft het daar mee te maken. misschien moet het 0031 zijn. hmm nee zal ook niet kunnen omdat hij het soms wel doet.

of de time-out hoger zetten?

ik gebruik geen smsclient maar misschien heb je hier iets aan

Verwijderd

overschrijd je niet het maximum aantal tekens ? Mogen het er niet toevalligerwijs 145 zijn ???
(maar een gokje hoor)

• xantos
  • Niet online
dat vraag ik me dus ook af.

Het telefoonnummer is correct want het soms werkt het wel. Het kan best zijn dat het bericht te lang is maar dan zouden er toch meer mensen last van moeten hebben?

Het probleem is dat ik die error-code nergens kan terugvinden.

Bovendien als het fout gaat zegt ie altijd: ERROR: Failed to match ' : '. Dus volgens mij ligt het dan ergens anders aan.

• xantos
  • Niet online
Op dinsdag 18 december 2001 12:37 schreef pret het volgende:
overschrijd je niet het maximum aantal tekens ? Mogen het er niet toevalligerwijs 145 zijn ???
(maar een gokje hoor)
Ik heb het even getest. Als het bericht te lang is dan krijg ik een andere foutmelding: 'ERROR: Message 1 too long'.
Pagina: 1