Toon posts:

P4 verkocht, AMD + mobo nodig -> hellup

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb search gebruikt en kreeg maar een paar duizend replies van allerlei n00b's die er een sprookje van maakten waarvan wellicht 2% on-topic. Toen ben ik maar gaan zoeken op AMD OC-en....blaat. Dan maar vragen en kijken of iemand zo vriendelijk is om te reageren.

Ik heb mijn Asus P4T + 1,4 GHz + 256MB verkocht voor Fl 1200,-....ja aan een N00b en ik voel me helemaal niet schuldig :7

Nu heb ik Fl 1200,- voor een AMD + mobo + memory. Er kan eventueel nog wat bij als jullie mij kunnen overtuigen. Geen Intel bod doen, want ik heb nog een Intel PIII staan en er MOET gewoon een AMD bij komen. De machine gaat puur en alleen gebruikt worden om te gamen. Af en toe waarschijnlijk een DIVX fixen of converteren, maar voornamelijk gamez. Eigenlijk heb ik jullie hulp alleen nodig bij het kiezen van mijn mobo en koeler.

In de topics wordt het sommige mede-tweakers wel eens verweten dat ze een achterlijk mobo hebben aangeschaft, of er weer nix van af weten. Bij deze wil ik dat dus voor zijn.
Als er een klein (smal) mobo bestaat dat niet onder doet voor 1 van normaal formaat, dan heeft die de voorkeur. Kan ik meteen in een toolbox (nee, geen koffer) modden. Koelers weten jullie ook wel genoeg van. Mooi interesseert mij niet, ik ga voor pure functionaliteit. Er komt zeker weten geen waterkoeling in want dat ding moet portable blijven. CPU wordt een XP en de snelheid is afhankelijk van het geld dat ik over hou / bij betaal.

Misschien dat dat de XP ooit unlocked wordt, maar dat is allemaal afhankelijk van de benodigde koeling. Zoals ik al eerder heb vermeld; alleen voor gamez en uitermate portable svp.

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Asus A7V266E KT266A DDR/Raid /Sound

&

AMD Athlon XP 1900+ (1,60GHZ) Mhz socket A

zou mooi zijn maar dan zit je al op 1200- (ongever) :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

ECS mobo k7S5A voor 200
AMD athlon 1900+ 700?
512 DDR geheugen prijs check pricewatch :)

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Nou ik zou zeggen koop een
MSI K7T266 PRO2 RU 450
AMD Athlon XP 1900+ (1,6GHz) 700
2x 256MB PC2100 DDR SDRAM (Dane Elec) 540

Verwijderd

Topicstarter
Aha, mijn fout, het volgende heb ik namelijk al, geen ethernet, sound en vga nodig.

- Creative Live 5.1 Platinum
- Leadtek Geforce 2 Pro 64MB OEM
- 3com 3c509 TX
- IBM 60Gb DTLA 7200RPM

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Zo goed gezocht, en dan post je nog in het verkeerde forum.? Dit lijkt mij meer iets voor PM!

Wil je trouwens on-board RAID?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

Normaal zou ik zeggen slotje, er is ZAT info en review van mobo's. Maar toch iets wat je niet direct uit reviews haalt:

- Neem altijd een mobo met DDR geheugen. Dat loopt gewoon harder, kost maar weinig meer en kan wat langer mee.
- Ik zou niet voor een 1900+ maar voor een 1800+ gaan. Scheelt veel in prijs, weinig in prestaties. Beter om voor dit prijsverschil sneller geheugen te nemen en daar wat met settings te spelen... Of gewoon de centen in je zak houden :7
- Ik zou altijd gaan voor een mobo met een KT266a chipset. Snel, stabiel... en zat reviews van :P

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 14:44 schreef bombadil het volgende:
Zo goed gezocht, en dan post je nog in het verkeerde forum.? Dit lijkt mij meer iets voor PM!

Wil je trouwens on-board RAID?
Tja, kzit hier zo vaak dat ik die andere gewoon vergeet >:)

RAID interesseert mij nix. Ik wil pure performance op mijn gamez, kzie daar het nut van RAID niet in.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:32
Moved naar [forum=7].
In het vervolg ff nadenken voordat je een topic post.

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

ABIT KG7 (met of zonder raid, ook nog in lite versie met 2 DDR sloten ipv 4)

softmenu III, dus alles is in te stellen...

en wil je een goeie luchtkoeler, neem dan een 8045...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 14:52 schreef Phreak het volgende:
Moved naar [forum=7].
In het vervolg ff nadenken voordat je een topic post.
Jij ook een goedemiddag

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 14:49 schreef --EasY-- het volgende:
- Ik zou altijd gaan voor een mobo met een KT266a chipset. Snel, stabiel... en zat reviews van :P
Aan jou heb tenminste wat. Kan moeilijk ruiken dat Northbridge een nono is en dat de KT266 net iets beter is dan de 760.

Er zijn idd genoeg reviews, alleen staat er nooit in welke nou de snelste / beste is. Waarschijnlijk wordt het de MSI K7T266Pro2 en anders de ABIT KG7 Lite.

En die koeler bedoel je daar de PAL8045 mee? G0dv#@#$ Fl 170,- voor een koeler?!? Sjeeeezus, da vin ik eg nie normaal meer. Maar als het moet dan moet het :) Zal ook wel weer drie verdiepingen hoog zijn, daar gaat men portable.

ennuh nog bedankt voor de nuttige tipzzz
Pagina: 1