Ik snap de mensen niet. Met de uitvinding van de brander sparen de mensen tegenwoordig gemiddeld 27,50 gulden uit voor een CD (+/- 90% dus). Gaan ze nog steeds voor de allergoedkoopste bagger die er te krijgen is en posten vervolgens de brandfora vol met gejank dat ze hum TMF Hitzooi 27 niet kunnen branden of afspelen.
Met goedkope bagger CDR's krijg je dat dus. Nog niet eens zozeer het branden is een probleem, zo brandde ik met gemak Lenco en Aldi's Lifetec (TY!) maar
1) wilde mijn Sony CD-speler deze niet eens inlezen (nu staat Sony er om bekend een slechte tolerantie te hebben maar dat boeit niet want ik nu eenmaal een Sony en die moet gewoon een CDR kunnen inlezen) en
2) waren deze CDR's reeds na enkele weken onleesbaar.
Op zich nog geen probleem want het waren test CDR's en er stond dus niets relevants op maar je zal direct je Ghost image of andere gegevens gebrand hebben die je wel wilde bewaren.
Goedkoop is dus niet erg wanneer je je spelletje maandag brandt en de vrijdag erop aan je vriendje/vriendinnetje geeft maar ga er nou geen back-ups op branden voor langere termijn. Een goedkope CDR kost zeg 90 cent. Een kwaliteits CDR (zeg Mitsui) kost 2,75. Nou nou, wat een investering voor je muziek (vergelijk nu nog eens met de 30+ gulden die je voor je CD betaalt) of je Ghost image etc.
Toch zijn nog steeds 3/4 van de berichten in brandnieuwsgroepen/fora die ik lees te wijten aan de baggermedia die gebruikt wordt. Leg dus voor jouw belangrijke data/audio iets meer neer en je hebt er later (vrij snel

) al je profijt van.
Dit is overigens geen verwijt maar meer ter informatie bedoeld. Ik ben destijds namelijk ook met die Lenco's en Lifetecs begonnen.