Volgende probleem heb ik ontdekt. Ik probeer een zoekfunctie te bouwen waar een gebruiker op trefwoorden kan zoeken. Vervolgens moet dit trefwoord voorkomen in "omschrijvinglang". Nou wil het gebeuren dat als ik zoek op het trefwoord "omschrijving" dat ik niets terug krijg. Terwijl er in de database een omschrijvinglang met de volgende waarde is: omschrijvinglang1.
Mijn code is als volgt (ik heb nog geen loop omdat ik nog niet weet hoe ik dat moet doen):
Weten jullie hoe dit komt?
Mijn code is als volgt (ik heb nog geen loop omdat ik nog niet weet hoe ik dat moet doen):
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| <? $dbcon->query('SELECT * FROM si_product WHERE omschrijving LIKE '%$trefwoord%' ORDER BY product_id DESC LIMIT 0, 10'); if($trefwoord) { if ($dbcon->next_record()) { echo "We hebben het artikel wat je zoekt gevonden. Klik op de link om het product te bekijken.<BR><BR>"; ?> <TABLE BORDER=1> <TR> <TH COLSPAN=3><ALIGN=LEFT VALIGN=MIDDLE>Product gevonden</TH> </TR> <TR> <TD>Artikelnummer </TD> <TD>Artikelnaam </TD> <TD>Omschrijving </TD> <TR> <TD><A HREF="product_detail.php"><?php $dbcon->p("product_id"); ?></TD> <TD><A HREF="product_detail.php"><?php $dbcon->p("naam"); ?></TD> <TD><A HREF="product_detail.php"><?php $dbcon->p("omschrijving"); ?></TD> </TR> </TABLE> <?php } else { $error=1; $errormsg .= "Wij hebben geen artikelen kunnen vinden die voldoen aan jouw trefwoorden."; echo "$errormsg"; } } ?> |
Weten jullie hoe dit komt?