Moderator vragen

Pagina: 1
Acties:

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Ik heb de "Mod mailing" ontvangen. Ik vraag me af wanneer welke score gegeven moet worden. "Score", niet "Niveau"

-2
-1
0
+1
+2

En wanneer gebruikt een Mod "First post" of "Professioneel"?

LinkedIn WoT Cash Converter

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Als iemand opmerkingen heeft over mijn Moderator kwaliteiten, dan graag mailen dgoeloe@hotmail.com met de juiste URL erbij.

Mijn dank is groot.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-02 11:14

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

First post is voor de mensen die zo blij komen vertellen dat zij als eerst een (compleet zinloze) reaktie bij een nieuwsartikel hebben gepost. Dat soort acties mogen op -1 (niveau) / 0 (score) of als je pissig wordt maak je er gewoon -1 / -1 van.

In die modmailing staat wel wat info over hoe je met de scores om moet gaan.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Oja, 'professioneel' moest van iemand die zo graag wilde dat hij bepaalde 'professionele' reakties (whatever dat mag zijn) van dit predikaat kon voorzien...

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Thnx :)

• Diadem
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Persoonlijk mis ik nog een reden voor het geven van een waardering. Namelijk de optie 'Friend'. Deze waardering moet natuurlijk alleen gezien worden door andere moderators en is ervoor dat andere moderators weten waarneer jij vrienden van jouw voortrekt zodat ze dit niet ongedaan gaan maken. :) :) :)

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• Diadem

Diadem

fossiel

Nu heb ik toch nog een serieuze opmerking. Ik moderate zonet een thread die al gemoderate was, op de laatste paar reacties. Ik heb geloof ik van alle al gemoderate reacties er 1tje aangepast, en de nog niet gemoderate reacties natuurlijk.

Nu staat er bij die thread bij wie de moderator is overal mijn naam, terwijl ik van al die beoordelingen er maar een paar heb gedaan. Is dat niet wat overdreven?

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
<Mijn theorie>
Ik denk dat je een paar hebt overgeslagen die dan toch mee tellen als gemodereerd.
</Mijn theorie>

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Ik pleit ervoor om i.p.v. "Professioneel", "Vraagstelling" te introduceren.
Waarom?
Om mensen met vragen al dan niet off-topic te modereren.

• Onno
  • Niet online
Ik snap niet helemaal wat je hiermee bedoelt geloof ik... :o

Verwijderd

kan misschien iem. mij uitleggen waar dit over gaat? ik heb er echt geen flauw benul van, maar vind het wel interressant dat moderatoren :)

• Diadem

Diadem

fossiel

Na flink wat door modderen begin ik toch te begrijpen waarom er zo weinig actieve moderators zijn.

Elke keer moet ik eerst helemaal inloggen, waarna de pagina opnieuw geladen moet worden (met modem :( ). Dit is nog wel toen doen, maar wat erger is is dat hij om de een of andere reden vaak de beoordelingen die ik geef niet pakt. Ik weet niet wat er dan mis gaat, maar het werkt niet. Dan moet ik opnieuw inloggen, en alles weer opnieuw gaan modereren.

Daar begin ik (nu al) een beetje moe van te worden.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Nou goed, maar ik daar 1 dag van...

Er wordt door sommige mensen nu wel behoorlijk warrig gemoddereet.

Threads worden zelfs op niveau 0 al onbegrijpbaar omdat je reakties leest op onzichtbare postings.

Er wordt veel te snel naar niveau -1 gemoddereet.

• Diadem

Diadem

fossiel

Is er geen manier (zoals bv bij dnet kan) om je login en password direct in te typen bij het adres waar je naar toe gaat?
Dan kun je gewoon op 'secure' comps hem zo in je bookmarks zetten, en op niet secure comps niet?

/me is wel een lastig persoon geloof ik :)

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik probeer me nu eerst te concentreren op de wat kortere threads waarin nog niet gesnoeid is door collega moderators. Daar haal ik dan even de onzinberichten (3dfx sux, ms rules, etc) tussen uit, die mogen wat mij betreft op -1. Dan ga ik kijken of er nog wat ECHT nuttigs is gezegd en dat wordt dan beloond met nivos/scores. Vooral omdat lange threads moeilijk te overzien zijn in het begin. En het is ook lang niet nodig ELKE reactie van een beoordeling te voorzien.

Dat inloggen is iig wel vervelend ja :)
Pagina: 1