Toon posts:

[CF / PHP] Beste manier om een search te maken ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een beheerder van een intranet. Nu loopt de search op dit intranet errug bagger. Wat is de beste manier om een intranet te indexeren ? Of om uberhaupt een search op te bouwen ?

Ik gebruik hier zowel coldfusion als PHP. Persoonlijk vindt ik de verity oplossing van coldfusion niet echt lekker werken.

Iemand sugesties ?

• Jelle Niemantsverdriet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:03
Wat wil je precies doorzoeken? Alleen pagina's, ook afbeeldingen of agenda's oid?
En hoe staat die informatie opgeslagen? In een database of op een meer statische manier.

En hoe is de search nu opgezet? Kortom: iets meer informatie maakt het makkelijker.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, vergeten te vertellen.

Ik wil de html files doorworstelen en de PDF files die op het intranet staan.

Ik maak nu gebruik van verity oplossing die Coldfusion biedt. Het nadeel is dat de scheduler van CF niet lekker werkt en daarom ook niet het maken de index opstart.

(Ik gebruik CF 4.51 sp2)

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-05 14:52

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Op maandag 17 december 2001 14:21 schreef runningman het volgende:
Ik maak nu gebruik van verity oplossing die Coldfusion biedt. Het nadeel is dat de scheduler van CF niet lekker werkt en daarom ook niet het maken de index opstart.

(Ik gebruik CF 4.51 sp2)
Ik heb verder weinig ervaring met verity en indexeren, maar wat ik wel weet is dat de scheduling in CF 4.5 nog niet echt helemaal bugfree is.
In CF 5.0 werkt de scheduling wel goed, dus moet je misschien je baas even lief aankijken. CF 5 is wel op meer punten verbeterd, dus het is zeker de moeite waard.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb CF 5.0 her liggen, Alleen hierbij is de Advanced Security Buggy (heel erg zelfs). Zodra ik een rule apply ben ik de bijbehorende gebruikers kwijt !

Daarom heb ik de update nog niet live draaien.

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Wat gaat er dan mis bij het schedulen?

- Soulseek rulez -

Verwijderd

Topicstarter
In de logfiles staat dat 'ie het wel heeft uitgevoerd (=opgestart), Maar in werkelijkheid is er niets gebeurt. Ik heb maar 2 schedules staan. 1 om de index bij te werken en 1 om een PDF file te maken.

Ze hebben het allebei weken goed gedaan. Tot ineens ze het niet meer deden. Opnieuw aanmaken helpt ook niet. De scheduler voert zijn opdrachten gewoon niet meer uit.

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Op maandag 17 december 2001 15:18 schreef runningman het volgende:

Ze hebben het allebei weken goed gedaan. Tot ineens ze het niet meer deden. Opnieuw aanmaken helpt ook niet. De scheduler voert zijn opdrachten gewoon niet meer uit.
Ik heb hetzelfde probleem gehad, waarbij het volgende hielp (ik werkte met CF 5.0 maar dat maakt in mijn geval niet echt veel uit):

Je moet er goed opletten dat de startdate van de uit te voeren taak LATER is dan het moment waarop je de taak schedulet, anders gebeurt er -hoe treurig het ook moge klinken- helemaal niks.

Is dit niet het probleem, dan zou ik je verder ook niet kunnen helpen!

Succes in elk geval! :)

- Soulseek rulez -

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Is er niet een of andere oplossing als ht://dig mogelijk om in te zetten als zoekmachine?

Dat soort tools slaan de zoekinformatie over het algemeen een stuk efficienter op dan een database kan doen.

Er zijn wel wat inversed index methodes mogelijk via je database, maar dat is niet echt haalbaar op een simpele database als mysql :) Wel op elke andere die procedures etc ondersteund en een beetje vlot met zijn data overweg kan.

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:19
Aantal puntjes:

- zorg ervoor dat je al je CFINDEX en CFCOLLECTION tags in een exclusive named lock hebt staan. Voor de naam van het lock kan je het beste iets zoals "col_collectienaam" gebruiken.

- zorg ervoor dat al je CFSEARCH tags in een readonly lock staan (met dezelfde naam).

- schedulen werkt uitstekend via de OS scheduler. Gewoon de CF executable aanroepen met als argument het template dat moet worden uitgevoerd. Bijvoorbeeld (voor een default install op NT):
code:
1
c:\cfusion\bin\cfml.exe c:\inetpub\wwwroot\verity\indexall.cfm

Schedulen gaat dan via het AT commando. Als je alle weekdagen om 1 uur 's nachts de collectie wil updaten wordt dat ongeveer zoiets:
code:
1
at 01:00 /every:m,t,w,th,f "c:\cfusion\bin\cfml.exe c:\inetpub\wwwroot\verity\indexall.cfm"
Pagina: 1