Toon posts:

Hardware Mpeg ENCODEN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is of er een kaartje is dat dus een VCD-tje of SVCD-tje maken kan versnellen door hardwarematig het omzetten van divx naar mpeg(2) te regelen. Nu zou het op mn cel.566 zo'n 6 uur duren ofzo. Daar heb ik geen zin in. Maar als er nu dus een kaartje voor is dat het proces kan terugbrengen naar 2 uur ofzo dan ben ik gelukkig.

ps. Heb eerst gezocht, maar alle topics gingen over Mpeg DECODEN of (Realtime)Videocapturen. Ik wil gewoon net zoiets doen als
C:\>CONVERT FILM.AVI FILM.MPG <enter>
en dat de kaart het werk van de cpu overneemt.
Mag ook in windows :)

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op de Hauppauge WinTV PVR zit een hardwarematige MPEG encoder, om TV beelden op de HD op te kunnen slaan en als VCD te kunnen branden. Heb het nog niet echt uit kunnen proberen, maar dat zou dus een oplossing kunnen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Tsja ik weet van het bestaan van die kaart af. Maar de toepassing is dus: je zet een videootje aan en neemt hem tegelijk op. Je kan dus niet tegelijk een ander divxje gaan kijken ofzo. Dit is dan toch gewoon een capturekaart?
Ik wil dus gewoon iets dat op de achtergrond mn divxje naar mpeg kan converteren, terwijl ik een ander filmpje zit te kijken. Gewoon iets om mn cpu te ontlasten eigenlijk.

Verwijderd

moved V&B >> AVH

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 14:09 schreef ectonek het volgende:
C:\>CONVERT FILM.AVI FILM.MPG <enter>
Bestaat niet. Niet in het "consumer desktop world" gedeelte i.i.g.

Ik heb weleens gelijke vragen gekregen over hardware JpEG encoding met de DC10+. Echter, de drivers zijn zo geprogrammeerd dat ze alleen de TV input kunnen maken. Oftewel, je moet de drivers verbouwen om die optie erbij te zetten, als dat uberhaupt al kan (hardwarematig gezien). Daar zet ik ook mijn vraagtekens bij maar volgens sommige mensen kan het theoretisch gezien wel.

Met bestaande desktop/consumer zooi kan het dus sowieso niet. De opties die je hebt:
* schrijf zelf een nieuwe driver.
* koop een professional kaart (dit gaat je *veel* geld kosen)
* knutsel zelf een kaart in elkaar met behulp van de kfir chip (is vrij goedkoop) en gebruik dan hun reference drivers als basis voor je eigen drivers. Kijk daarvoor op de website van de makers van de kfir chip.

N.B. de kfir chip is dus de hardware MPEG encoder chip...

Maargoed, dat gaat veel geld kosten dus misschien is het handiger om gewoon af en toe je compu 's nachts te laten draaien ;)