Gezien de reacties op een aantal postings met informatie over Linux (en UNIX algemeen) is de behoefte aan duidelijk teksten nogal groot. Is het 'n idee om een forum "Linux Newbie" aan te maken? Ik ben best bereid (en ik denk een aantal anderen ook) om hier bv. 1x per week een onderwerp duidelijk uit te leggen. En als het goed aanslaat kunnen we hier misschien in de toekomst een aparte pagina van maken onder Tweakers.net waar we alle artikelen verzamelen?? Een aparte pagina kan misschien handiger zijn omdat je dan wat vrijer kunt zijn in je layout en plaatje enzo. Tevens wordt het dan ook mogelijk om een soort van moeilijke woorden index op te nemen (zoals iemand al had voorgesteld). Deze zal dan wel onder supervisie van een aantal mensen moeten komen.
Ik zou graag wat reacties willen hebben op dit idee. En als er genoeg serieuze interesse en Femme (of een andere verantwoordelijke) stemt in, dan wil ik er wel aan beginnen.
Ik bedacht me net dat het ook wel nuttig kan zijn om dit bv. ook te doen voor PHP en MySQL. Artikelen verzamelen op dit gebied lijkt me ook een goede zaak. Maar laten we het eerst proberen met bovenstaand voorstel en daarna is uitbouw natuurlijk mogelijk.
Ik zou graag wat reacties willen hebben op dit idee. En als er genoeg serieuze interesse en Femme (of een andere verantwoordelijke) stemt in, dan wil ik er wel aan beginnen.
Ik bedacht me net dat het ook wel nuttig kan zijn om dit bv. ook te doen voor PHP en MySQL. Artikelen verzamelen op dit gebied lijkt me ook een goede zaak. Maar laten we het eerst proberen met bovenstaand voorstel en daarna is uitbouw natuurlijk mogelijk.