Toon posts:

Matrox G450 + G550 zoom = underscan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
DVDMax werkt perfect: vanuit mediaplayer of dvd's komt het direct fullscreen op tv, maar ik heb ook een aantal programma's (vj programma's) waarvan ik het grafische deel ook fullscreen op de tv (of beter nog via de beamer!!)wil hebben en geen zwarte balken er omheen, hoe krijg ik dat voor elkaar??
nieuwste drivers heb ik, en ik draai met XP.

Verwijderd

Volgens mij niet helemaal je vraag, omdat je het over zoom hebt. Ik gebruik deze functie eigenlijk niet van mn G450. Probeer dit is:

1) Bij de dualhead settings van je Matrox Quickdesk bij features van dvdmax de aspect ratio zetten op: detect on source size. Als je dan je window scaled, dan zal het dvdmax scherm ook scalen.

2)Ga naar de matrox site matrox.com en ga daar naar het forum. Zoek op prr (user) en je vindt een site met een tooltje genaamd divxG400.
Deze gewoon installen. Gebruik dan de optie: Compensate overscan.

Verwijderd

Met een beamer zie je die zwarte randen toch niet?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
gebruik je nou de software van de 550 voor de 450 ?

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Gewoon aanpassen met het G400 tooltje van www.matroxusers.com

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

dat kun je niet altijd voor elkaar krijgen, met een beamer zou je dan het beste de zwarte randen buiten het scherm of de muur kunnen laten vallen. Er zijn zat beamers die gewoon zwarte randen houden, hoe hoog/breed je je uitgangssignaal ook maakt...

edit:
uitgangssignaal van je matrox dus

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

je kan idd niet de underscan settings van de G450/G550 aanpassen in clone mode. Alleen met de G400 kan dat (op dit moment, je weet maar nooit met toekomstige drivers).
Pagina: 1