Toon posts:

Oracle db en Delphi(nu) of PHP of Java applet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig op mijn stage aan een onderzoekje.

Ze hebben een app in Delphi 3.0 die werkt met een Oracle 8i DB.
Nu is het zo dat de bestaande app gemaakt is in Delphi 3.0

Ik moet gaan onderzoeken wat de voordelen zijn om een webbased versie te maken. Nu is mijn vraag wat jullie hiervan denken. Overstappen naar Delphi 6 of PHP of een Java Applet maken? En zo ja wat zijn hiervan de voordelen en nadelen? Of misschien nog een heel ander idee..?

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Is dat niet de bedoeling van je stage ??? Om die hele bende uit te zoeken ??

Er was hier namelijk een regeltje dat huiswerk-vragen hier niet mogen worden gesteld. Ik denk dat dit typisch zo'n vraagje is.

Maar ja, who am i.

Ik heb niet zoveel verstand van delphi, dus je vraag kan ik niet echt beantwoorden.

-

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
Der is juist een regel dat dat wel mag, onder de juiste voorwaarden. Heb niet zo'n zin om te zoeken, dus zoek dat zelf maar ff op :)

Verder is het wel handig om te vermelden over wat voor app het gaat, dat het met een database werkt is leuk, maar ik kan der niks mee :) Meer info dus..

• jenne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-07 21:02
Op maandag 17 december 2001 14:07 schreef PlayR het volgende:
Der is juist een regel dat dat wel mag, onder de juiste voorwaarden. Heb niet zo'n zin om te zoeken, dus zoek dat zelf maar ff op :)

Verder is het wel handig om te vermelden over wat voor app het gaat, dat het met een database werkt is leuk, maar ik kan der niks mee :) Meer info dus..
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/8#8 >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 13:59 schreef FoxzMan het volgende:
Ik heb niet zoveel verstand van delphi, dus je vraag kan ik niet echt beantwoorden.
houd je commentaar dan voor je

• Janoz
  • Laatst online: 16:30

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op maandag 17 december 2001 14:32 schreef turbop het volgende:

[..]

houd je commentaar dan voor je
hmm .. en met deze vriendelijkheid denk je dat je mensen motiveert om te antwoorden?? Ik heb een tijd terug ook wat uitgezocht over webbased interactie met een oracle database, maar dat leg ik liever aan vriendelijkere mensen uit...

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
voor zover ik iets kan zeggen voor de app:
- veel classes, inherentance
- geen zware berekeningen
- wel veeeeeel berekeningen
- grafische interface (daarom voor delphi gekozen en niet voor oracle forms
- tekent verticale staaf grafieken
- het is een monitoring tool voor een oracle database

nog meer dingen?

ik heb zelf ook wel een mening over het hoe en wat maar ik vraag jullie menining zodat ik die kan vergelijken en analysren. Vertellen hoe ik een opdracht moet uitvoeren lijkt me niet zinvol, weet zelf heus wel hoe ik iets moet doen.

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Ik heb nog ergens documenten liggen over veranderingen, user interfaces en webbased applicaties.

Helaas voor jou denk ik hetzelfde als Janoz.

Voor de reguliere mensen : Dit betekent WEER een op mijn lijst erbij :+

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 14:35 schreef Janoz het volgende:

[..]

hmm .. en met deze vriendelijkheid denk je dat je mensen motiveert om te antwoorden?? Ik heb een tijd terug ook wat uitgezocht over webbased interactie met een oracle database, maar dat leg ik liever aan vriendelijkere mensen uit...
nee, help zelf ook altijd mensen met NUTTIGE antwoorden. Maar als ik een vraag post om hulp en er wordt onzinnig geantwoord door foxman van dit mag niet dat mag niet terwijl DAT WEL MAG. Hij zegt dat ik dit niet hier mag vragen zonder dat ie uberhaupt kijkt of dat daadwerkelijk mag. Als ik iets vraag hoop ik op zinnige antwoorden. Ik heb allang documentatie gezocht over het hoe en wat maar hoop gewoon op jullie meningen en ervaringen uit de praktijk. zodat ik die kan vergelijken met mijn theoretische informatie.

Dus ik hoop alleen dat er antwoorden komen die bijdragen aan het toppic en niet van die afkraak antwoorden of van weet je dat of je moet dit...

Verwijderd

Topicstarter
even nog terug koment op dusty...(poste mijn reply tijdens post van hem)

ik snap best dat ik wat vriendelijker kon reageren op foxman. Maar ik zie dat dit hier zoveel gebeurd: iemand post een vraag en eerste wat ie te horen krijgt is iets negatiefs in de richting van de topic starter. Hier ook weer. Ik ben bezig met dit onderzoek. Denk van hey ik kan ook ff op GoT posten aangezien daar mensen zitten met kennis. Kijk half uurtje later en zie dat de eerste post alweer een negatieve post is waar ik NIET om heb gevraagd. het voegt niets toe aan topic. hij geeft zelf toe dat hij geen antwoord heeft alleen maar dat ik dit niet mag posten hier. Als dit het geval is laat dan een MOD een slotje erop gooien. Die beslissen of ik hierzoiets mag vragen.
En dit mag ik hier vragen.
Ik verzamel gewoon informatie om te bekijken wat de beste oplossing zal zijn.

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Je hebt nogal wat commentaar op de manier waarop mensen reageren, maar heb je je ook al eens afgevraagd *waarom* er zo gereageerd wordt?

Misschien deugt je vraagstelling wel gewoon niet. En wat in ieder geval zo is, is dat je *veel* te weinig informatie gegeven hebt. Hoe moet iemand nou een mening geven over 'een' programma, zonder dat je daar ook maar iets meer over vertelt dan dat het in Delphi 3 geschreven is, en met een Oracle database interageert?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 14:56 schreef Onno het volgende:
Misschien deugt je vraagstelling wel gewoon niet.
Dat klopt, gaf idd te weinig informatie : "Sorry.." probeerde in eeen vorige post meer info te geven zodat ik mijn grote fout kon rechtzetten. Maar dat heeft verder toch(??) niets met antwoord van foxzman te maken. die wist ook al gaf ik meteen genoeg informatie het antwoord toch niet aangezien hij niet delphi kent.

even nog voor algemeen: Ik ben ook niet perfect ik wil best meer info geven maar vraag dat op mannier van :"Hoi zou je misschien nog wat meer info willen geven want hiermee kom ik niet uit de voeten." Ipv allerlei dingen naar iemand te smijten

• Tsjipmanz
  • Laatst online: 13-05 14:52

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Op maandag 17 december 2001 14:49 schreef turbop het volgende:

ik snap best dat ik wat vriendelijker kon reageren op foxman. Maar ik zie dat dit hier zoveel gebeurd: iemand post een vraag en eerste wat ie te horen krijgt is iets negatiefs in de richting van de topic starter.
Hij brengt zijn boodschap vrij vriendelijk, JIJ bent degene die niet vriendelijk is. Er staat trouwens ook in de FAQ:
Je geeft ook duidelijk aan wat je al geprobeerd hebt.
Ik denk dat de bron van ergernis nog niet eens zozeer je vraag betreft, als wel de HOUDING die je jezelf aanmeet. Zo te horen heb je het liefst dat iemand 3 seconden na je post een complete oplossing naar je toemailt, dit is echter meestal niet het geval hier.

Maar als je zelf eerst uitgebreider een vraag stelt, en eventueel al zelf hebt nagedacht over voor- en nadelen heb je een stuk meer respect, en mag je ZELFS misschien van Dusty's lijst af(het argument gebruikend dat de lijst inmiddels al zo groot is dat een persoon minder erop misschien weer wat HD-space vrijmaakt ;) )

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 15:03 schreef Tsjipmanz het volgende:

...horen heb je het liefst dat iemand 3 seconden na je post een complete oplossing naar je toemailt, dit is echter meestal niet het geval hier.

>> Tuurlijk zou dat leuk zijn :) maar ik had de verwachting
>> van dan kijk ik morgen wat de reacties zijn aangezien er
>> s' avonds meer mensen online zijn..

Maar als je zelf eerst uitgebreider een vraag stelt, en eventueel al zelf hebt nagedacht over voor- en nadelen heb je een stuk meer respect...

>> Heb 5 uur al rond gesurft op internet enzo en gekeken
>> wat de mogelijkheden zijn met PHP en Delphi.. van java
>> heb ik nietveel koek gegeten(beetje school basics) dus hoopte hier wat info te winnen

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Turbop:

Het was niet mijn bedoeling om je vraag zo neer te halen. Ik zit de laatste tijd niet meer zo vaak op GoT ivm met studie en arbeit. Ik wist dat er een regeltje was over huiswerkvragen, maar wist niet dat deze was aangepast.

Verder melde ik dat ik geen verstand heb van Delphi, omdat ik daar nog nooit mee heb gewerkt, maar wel met Oracle en Java.

Een vergelijking tussen een Delphi-applicatie en een Java-applet kan ik niet maken, vandaar dat ik geen antwoord heb.

De bedoeling van mijn post is dat je je vraag aanpast, zodat hij hier gewoon kan blijven staan.

Dus hierbij mijn excuus voor mijn onzinning antwoord.

-

Verwijderd

Topicstarter
bedankt, zal ik tevens mijn verontschuldigingen aanbieden voor mijn botte reactie (zal de stage wel met je doen..).. Hierbij alle problemen opgelost en we zijn weer wat wijzer geworden over hoe we met elkaar op GoT moeten omgaan : Gewoon aardig en niet neerhalend en ik vind dat dit goed is opgelost zo :).. ben weer een blij mens *D

Nu weer ontopic gaan?

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Je mag hier volgens mij best dingen vragen over je huiswerk, maar zo gauw het een 'hier is mijn huiswerk, willen jullie het maken' topic word, dan mag er een slotje op.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 15:54 schreef Alarmnummer het volgende:
Je mag hier volgens mij best dingen vragen over je huiswerk, maar zo gauw het een 'hier is mijn huiswerk, willen jullie het maken' topic word, dan mag er een slotje op.
is geen huiswerk.. bedrijfsbegeleider goedgekeurt enzo dus...

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op maandag 17 december 2001 13:55 schreef turbop het volgende:
Ik moet gaan onderzoeken wat de voordelen zijn om een webbased versie te maken.
Ah, leuke opdracht.
Nu is mijn vraag wat jullie hiervan denken. Overstappen naar Delphi 6 of PHP of een Java Applet maken? En zo ja wat zijn hiervan de voordelen en nadelen? Of misschien nog een heel ander idee..?
Maar je vraagt hier dus anderen je opdracht op te lossen??
_Dat_ vindt ik iig niet kunnen. Tuurlijk, (simpele) vraagjes, die jezelf in de juiste richting van een goed antwoord op de opdracht leiden, zijn heus welkom. Maar ik denk niet dat je echt nuttig werk verricht als je een hieruit ontstane discussie gaat lopen samenvatten.

Bedenk het volgende vooral ook even:
Jij bent de gene die de opleiding startte en het liefst er dus wat van leert. Als je je vragen gelijk hier neerpoot zal je er weinig van leren, iig veel minder dan je leert van zelf alles goed onderzoeken en testen.

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op maandag 17 december 2001 15:54 schreef Alarmnummer het volgende:
Hoe komt het toch dat de sfeer zo snel zo aggressief kan worden :'( Behandel elkaar gewoon met respect. Goed dat jullie het in ieder geval weer opgelost hebben :)

huiswerk vragen van: hier is mijn huiswerk en hier is het e-mailadres van mijn docent gaan idd op slot. Maar dat staat allemaal mooi in de faq :)
[edit: acm was me net voor, maar daar sluit ik me natuurlijk bij aan]

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Op maandag 17 december 2001 16:01 schreef wasigh het volgende:

[..]

Hoe komt het toch dat de sfeer zo snel zo aggressief kan worden :'( Behandel elkaar gewoon met respect. Goed dat jullie het in ieder geval weer opgelost hebben :)
Het was ook geen aanval, maar dat hij zijn vragen hier gerust kan stellen omdat het geen huiswerk topic is.

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op maandag 17 december 2001 16:04 schreef Alarmnummer het volgende:

[..]

Het was ook geen aanval, maar dat hij zijn vragen hier gerust kan stellen omdat het geen huiswerk topic is.
O sorry,

het 1e deel van mijn reply was niet op jouw gericht.
ik quote het omdat het 2e deel over huiswerk ging wat jij aanhaalde :)

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

en om turbop zijn vraag iets te beantwoorden:

redenen om het niet te doen:
-is er een reden om het om te zetten? (als er geen reden is (of niet genoeg) niet doen!) Als alles goed werkt dan niet aankomen :)

-kan je het personeel er voor krijgen?

-kan het financieel uit?

voordeel aan webbased:
-iedereen kan de applicatie gebruiken zonder het te hoeven installeren.

hmmm.. veel meer kan ik niet bedenken.. moeten we meer info hebben.

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op maandag 17 december 2001 14:41 schreef dusty het volgende:
Ik heb nog ergens documenten liggen over veranderingen, user interfaces en webbased applicaties.

Helaas voor jou denk ik hetzelfde als Janoz.

:D Damn jij bent echt grappig :*

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 15:59 schreef ACM het volgende:

Maar je vraagt hier dus anderen je opdracht op te lossen??
_Dat_ vindt ik iig niet kunnen.
..
..
Als je je vragen gelijk hier neerpoot zal je er weinig van leren, iig veel minder dan je leert van zelf alles goed onderzoeken en testen.
is niet mijn bedoeling! Is idd niet echt leerzaam om antwoord te krijgen maar het zit hem vooral in het volgende:
Ik moet informatie zien te verzamelen wat de voordelen zijn van PHP / Java / Delphi. Hierbij moet ik ook een kosten plaatje maken. Aan de hand van deze gegevens ga ik kijken wat we het beste kunnen pakken. Dus hoe meer informatie hoe beter. Omdat ikzelf geen ervaring hiermee heb en de opdracht is om maak een aanbeveling is dit gewoon ervaring request of ideeën. Ik ben al (te) vroeg klaar met deze stage en kreeg nog een vervolgd opdracht. In deze tijd kan ik niet alles gaan testen enzo dus moet op meningen, articles en testprogramma's afgaan die ik verzamel via het internet. Dus opdracht is niet van maak testprogramma's in de verschillende talen maar: Geef in een document aan wat jij ons aanbeveelt incl. de kosten voor- en nadelen.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op maandag 17 december 2001 16:10 schreef Alarmnummer het volgende:

voordeel aan webbased:
Noem gelijk een nadeel van webbased.

Aangezien je vastzit aan HTTP dan (ok, met java-applets kan je nog wel leuke dingen doen) zit je continue moeilijk te doen met allerlei beveiligingen op je input en users. Die je bij een single application veel minder hebt en voor een deel zelfs aan de DB/db-drivers kan uitbesteden.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 16:10 schreef Alarmnummer het volgende:
en om turbop zijn vraag iets te beantwoorden:

redenen om het niet te doen:
-is er een reden om het om te zetten? (als er geen reden is (of niet genoeg) niet doen!) Als alles goed werkt dan niet aankomen :)

>> Ja, redenen geef ik hier niet(i.v.m. bedrijfs kennis)

-kan je het personeel er voor krijgen?

>> Wordt bekeken indien er een positief advies wordt gegeven

-kan het financieel uit?

>> ga ik onderzoeken als ik weet welke taal het zou worden
>> en ervaringen van mensen bekeken zodat ik inschatting
>> kan maken

voordeel aan webbased:

>> Groot voordeel, Zitten nu telkens te kloten met ddl's
>> e.d.

hmmm.. veel meer kan ik niet bedenken.. moeten we meer info hebben.

>> Welke informatie heb je nog nodig(of anderen), dan zal
>> ik dit a.s.a.p. posten

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op maandag 17 december 2001 16:14 schreef turbop het volgende:
is niet mijn bedoeling!
Maar het gewenste effect is wel gesorteerd. Je hebt ee veel betere omschrijving van je motieven gegeven dan tot nu toe in deze thread ;)
In deze tijd kan ik niet alles gaan testen enzo dus moet op meningen, articles en testprogramma's afgaan die ik verzamel via het internet.
Geef wel duidelijk aan aan je begeleider dat je dus niet gegarandeerd het beste weet op te zoeken ;)
Noteer je beperkingen en geef aan wat je wel al gedaan hebt in je document.

Er zijn al een paar kleine dingen genoemd in deze thread. Wat je misschien nog moet doen nu is proberen nog ietsje duidelijker te formuleren wat er allemaal aan eisen aan zitten, want elk project is anders waardoor een voordeel van het ene (bijv bij webbased "iedereen kan erbij") een nadeel van een andere kan zijn (wat nou als je app extreem veilig moet zijn?)

Verwijderd

Topicstarter
oke zal morgen een deel uit document posten zodat mensen kunnen zien het hoe en wat..

JaJa :) heb net te horen gekregen dat ik mag vertellen waarmee ik bezig ben geweest(van bedrijfsbegeleider), dus welke module ik mee bezig ben. Komt morgen erop..

Verwijderd

Topicstarter
Hier is het dan.. suggesties welkom :)

Hoofdproduct : MARC-CS

MARC-CS is het hoofdproduct van MARC. Deze standaard uitvoering van het pakket kan flexibel worden uitgebreid met verschillende modules om precies aan te sluiten op het desbetreffende magazijn. Het wordt gebruikt om distributie operaties te managen. MARC-CS is een realtime software pakket met een Java-based GUI. MARC-CS is voornamelijk bedoeld om te gebruiken in een papierloze omgeving. Het maakt voornamelijk gebruik van RF systemen. Alle MARC producten maken gebruik van de Oracle i series technologie. Het runt op alle soorten platformen zoals UNIX (HP, Sun en IBM), Windows of Linux. Het pakket is heeft tevens modules voor B2B en B2C communicatie.

Hieronder zal worden aangegeven wat MARC-CS zoal kan.
- Integratie met ERP Systems
- Mobiliteit d.m.v. RF terminals over LAN of WAN
- Geavanceerde Putaway strategieën bedenken
- Geavanceerde Picking strategieën bedenken
- Pallet management, hiermee kan optimaal de flow van de verschillende pallets geregeld worden
- Resource management
- Combineren van Inbound en Outbound moves zodat er optimaal met moves om wordt gesprongen
- Logging zodat alles kan worden gebacktraced
- Tracking & Tracing, zoals gebruik maken van FIFO, LIFO, FEFO, lot number. Barcodes worden gebruikt voor realtime tracking en tracing tijdens het process

De module WCS (HIER GAAT HET OM)

Een van de belangrijkste onderdelen van MARC-CS is het verzorgen van de uitlevering van de klant orders. Deze klant orders worden gegroepeerd in waves en dusdanig vrij gegeven (gereleased) zodat de pickopdrachten gecreëerd worden op de magazijnvloer. Om de werklast op de magazijnvloer te beheersen en om de voortgang van deze waves te kunnen te kunnen monitoren, is er een module WCS(Wave Controlling and Simulation) ontwikkeld (in Delphi) door Marc Global Services. Met deze module is het mogelijk om simulaties uit te voeren zodat er inzicht verkregen wordt in het effect van het vrijgeven van een bepaalde wave. Tevens kan je met deze module waves releasen in de Oracle database.

Tot zover verhaaltje:
Specs:
- Delphi 3.0
- Classes en inheretance
- Oracle 8i database
- Unix server
- Gaat vooral om grafische weergave
- Veel berekingen, geen complexe wel 10.000 record
- Nog andere dingen die jullie willen weten c.q. ik vergeten ben

Ik moet informatie zien te verzamelen wat de voordelen zijn van PHP / Java / Delphi. Hierbij moet ik ook een kosten plaatje maken. Aan de hand van deze gegevens ga ik kijken wat we het beste kunnen pakken. Dus hoe meer informatie hoe beter. Omdat ikzelf geen ervaring hiermee heb en de opdracht is om maak een aanbeveling is dit gewoon ervaring request of ideeën. Ik ben al (te) vroeg klaar met deze stage en kreeg nog een vervolgd opdracht. In deze tijd kan ik niet alles gaan testen enzo dus moet op meningen, articles en testprogramma's afgaan die ik verzamel via het internet. Dus opdracht is niet van maak testprogramma's in de verschillende talen maar: Geef in een document aan wat jij ons aanbeveelt incl. de kosten voor- en nadelen.

Dus samengevat:

- Wie heeft ervaring over webbased met bovenstaande talen?
- Wie heeft gegevens die hij/zij wil delen over dit onderwerp
- Wie heeft nog leuke ideeen om eraan te koppelen(zoals eerder verteld ik moet onderzoeken wat er allemaal mee kan en ben aangeraden internet hiervoor te gebruiken om meer ideeen op te doen en te overwegen)
- Andere vragen nog?

vraagje nog :
Op maandag 17 december 2001 14:41 schreef dusty het volgende:

vraagje of ik van de lijst afmag want ik denk dat de lijst inmiddels al zo groot is dat een persoon minder erop misschien weer wat HD-space vrijmaakt >:)

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

algemeen advies... probeer te achterhalen hoe lang iets gaat duren, vermenigvuldig dat met 3 en je krijgt de totale ontwikkeltijd. Het duurt altijd langer dan je denkt.

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 16:48 schreef Alarmnummer het volgende:
algemeen advies... probeer te achterhalen hoe lang iets gaat duren, vermenigvuldig dat met 3 en je krijgt de totale ontwikkeltijd. Het duurt altijd langer dan je denkt.
En daarom zou ik zeggen: Delphi 6!

Immers de originele App. is al in Delphi 3.0 gebouwd. Classes kun je waarschijnlijk gewoon hergebruiken; scheelt weer ontwikkeltijd!

Bovendien Delphi 6.0 code is makkelijk te compileren met Kylix, ik geef toe dat dit niet zo platform onafhankelijk is als Java maar het is in ieder geval beter dan alleen Windows platform!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 17:03 schreef hvdberg het volgende:

En daarom zou ik zeggen: Delphi 6!

Bovendien Delphi 6.0 code is makkelijk te compileren met Kylix
Is dit makkelijk webbased te maken indien gewenst?

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Wat hij denk ik bedoelt is dat je je applicatie ook voor linux (mbv kylix) kan compileren. Maar je krijgt dan geen web based applicatie.

Verwijderd

Topicstarter
bedoel ook of je dan met delphi 6 makkelijk een webbased app maakt -> heb wel gelezen over WebSnap/DataSnap ofzo maar is dit goed te doen ?(iemand ervaring ofzo)

Verwijderd

Het cross-compilen in kylix is niet een kwestie van projectje openen, compile.. (helaas). Ik zou die optie gewoon weglaten.

Met D4/5/6 is het goed webbased-apps bouwen, echter gezien het feit dat je kosten e.d. mee moet nemen in de vergelijking denk ik dat delphi niet the way to go is.

Als ik het goed lees is de 'hoofd-applicatie' geschreven in java, ik zou dit onderdeel dan ook in java doen.

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Vergeten we niet de licentie kosten van én Delphi 6 én Kylix

Delphi 6 Enterprise
New User
$2,999.00

Upgrade from any Delphi Enterprise Product
$2,399.00

Kylix 2 Enterprise
Kylix 2 Enterprise - Special Price for Delphi 6 Users
$999.00

New User
$1,999.00

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

Topicstarter
hoofd app is in oracle forms (java-base) hierin is ook een keer een versie gemaakt maar deze was kwa graphics gewoon niet goed genoeg dus zijn ze naar delphi overgestapt. Er bestaat volgens mij wel een webbased versie van MARC-CS deze is wel java-based (maar das een mindere optie) liever eerst andere bekijken..

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 17:17 schreef turbop het volgende:
bedoel ook of je dan met delphi 6 makkelijk een webbased app maakt -> heb wel gelezen over WebSnap/DataSnap ofzo maar is dit goed te doen ?(iemand ervaring ofzo)
WebSnap is goed te doen, en die PageProducer is soms akelig handig, maar ik zie 't toch meer als oplossing voor het "web enablen" van een bestaande Delphi applicatie. Rapportages, overzichten, etc. richting Web, maar de applicatie blijft gewoon Delphi/Win32.

Het grote voordeel van DataSnap (voorheen MIDAS) is m.i. de ClientDataset. Door z'n abstractie een akelig flexibel ding, maar die abstractie is ook meteen z'n nadeel: het vergt bv. aardig wat programmeerwerk om 'm overweg te kunnen laten gaan met een XML stream.
Verder biedt DataSnap m.i. niet zoveel voordelen. OK, je kunt er gemakkelijk via CORBA mee communiceren met andere systemen, maar dan kost die MIDAS licentie de gebruiker opeens een hoop geld, terwijl dat net zo goed via bv. SOAP kan.

En idd, Delphi/Kylix enterprise licenties zijn niet mals...

• thijsc
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-12-2023
Ik mis alleen een erg belangrijk element in je verhaal:

Wat is er mis met de huidige applicatie?

Als er iets mis is: Kan dit aangepast worden op het huidige platform?

Het heeft weinig zin om over te stappen op een ander platform als daar geen duidelijke redenen voor zijn.

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 17:24 schreef Skinkie het volgende:
Vergeten we niet de licentie kosten van én Delphi 6 én Kylix

Delphi 6 Enterprise
New User
$2,999.00

Upgrade from any Delphi Enterprise Product
$2,399.00

Kylix 2 Enterprise
Kylix 2 Enterprise - Special Price for Delphi 6 Users
$999.00

New User
$1,999.00
Idd, maar een beetje Java-ontwikkel omgeving zal ook geen kattepies kosten (ik ben helemaal niet zo thuis in Java dus ik kan er helemaal naast zitten). Bovendien, de app. is vanwege GUI nu in Delphi 3.0 gebouwd en is dus makkelijker te migreren naar Delphi 6.0 i.p.v. Java (lijkt me tenminste). Totale kosten zullen dus waarschijnlijk iets lager liggen als men Delphi blijft gebruiken.

Kylix was puur bedoeld als extra voordeel. Java is geheel platform onafhankelijk en Delphi niet. Dankzij Kylix kunnen we in ieder geval veel van onze Delphi code voor Linux gebruiken.

No flame intended!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 22:19 schreef thijsc het volgende:
Ik mis alleen een erg belangrijk element in je verhaal:

Wat is er mis met de huidige applicatie?

Als er iets mis is: Kan dit aangepast worden op het huidige platform?

Het heeft weinig zin om over te stappen op een ander platform als daar geen duidelijke redenen voor zijn.
De opzet kan beter. Tevens kan er via direct oracle acces ipv BDE sneller gegevens worden opgehaald. Dus ik moet advies uitbrengen of dit haalbaar is en hoeveel het kost.
Dit kan aangepast worden in huidige programma (dan wel D5 of D6).

Verder moet ik kijken of het interessant voor de klant is om WCS ook op internet te zetten.(geen install problemen is 1 voordeel,nu nog ff andere vinden) dus het kan best zijn dat het helemaal niet op i'net komt.. ben nu aan uitzoeken of het mogelijk is e.d.
Pagina: 1