Hier is het dan.. suggesties welkom
Hoofdproduct : MARC-CS
MARC-CS is het hoofdproduct van MARC. Deze standaard uitvoering van het pakket kan flexibel worden uitgebreid met verschillende modules om precies aan te sluiten op het desbetreffende magazijn. Het wordt gebruikt om distributie operaties te managen. MARC-CS is een realtime software pakket met een Java-based GUI. MARC-CS is voornamelijk bedoeld om te gebruiken in een papierloze omgeving. Het maakt voornamelijk gebruik van RF systemen. Alle MARC producten maken gebruik van de Oracle i series technologie. Het runt op alle soorten platformen zoals UNIX (HP, Sun en IBM), Windows of Linux. Het pakket is heeft tevens modules voor B2B en B2C communicatie.
Hieronder zal worden aangegeven wat MARC-CS zoal kan.
- Integratie met ERP Systems
- Mobiliteit d.m.v. RF terminals over LAN of WAN
- Geavanceerde Putaway strategieën bedenken
- Geavanceerde Picking strategieën bedenken
- Pallet management, hiermee kan optimaal de flow van de verschillende pallets geregeld worden
- Resource management
- Combineren van Inbound en Outbound moves zodat er optimaal met moves om wordt gesprongen
- Logging zodat alles kan worden gebacktraced
- Tracking & Tracing, zoals gebruik maken van FIFO, LIFO, FEFO, lot number. Barcodes worden gebruikt voor realtime tracking en tracing tijdens het process
De module WCS (HIER GAAT HET OM)
Een van de belangrijkste onderdelen van MARC-CS is het verzorgen van de uitlevering van de klant orders. Deze klant orders worden gegroepeerd in waves en dusdanig vrij gegeven (gereleased) zodat de pickopdrachten gecreëerd worden op de magazijnvloer. Om de werklast op de magazijnvloer te beheersen en om de voortgang van deze waves te kunnen te kunnen monitoren, is er een module WCS(Wave Controlling and Simulation) ontwikkeld (in Delphi) door Marc Global Services. Met deze module is het mogelijk om simulaties uit te voeren zodat er inzicht verkregen wordt in het effect van het vrijgeven van een bepaalde wave. Tevens kan je met deze module waves releasen in de Oracle database.
Tot zover verhaaltje:
Specs:
- Delphi 3.0
- Classes en inheretance
- Oracle 8i database
- Unix server
- Gaat vooral om grafische weergave
- Veel berekingen, geen complexe wel 10.000 record
- Nog andere dingen die jullie willen weten c.q. ik vergeten ben
Ik moet informatie zien te verzamelen wat de voordelen zijn van PHP / Java / Delphi. Hierbij moet ik ook een kosten plaatje maken. Aan de hand van deze gegevens ga ik kijken wat we het beste kunnen pakken. Dus hoe meer informatie hoe beter. Omdat ikzelf geen ervaring hiermee heb en de opdracht is om maak een aanbeveling is dit gewoon ervaring request of ideeën. Ik ben al (te) vroeg klaar met deze stage en kreeg nog een vervolgd opdracht. In deze tijd kan ik niet alles gaan testen enzo dus moet op meningen, articles en testprogramma's afgaan die ik verzamel via het internet. Dus opdracht is niet van maak testprogramma's in de verschillende talen maar: Geef in een document aan wat jij ons aanbeveelt incl. de kosten voor- en nadelen.
Dus samengevat:
- Wie heeft ervaring over webbased met bovenstaande talen?
- Wie heeft gegevens die hij/zij wil delen over dit onderwerp
- Wie heeft nog leuke ideeen om eraan te koppelen(zoals eerder verteld ik moet onderzoeken wat er allemaal mee kan en ben aangeraden internet hiervoor te gebruiken om meer ideeen op te doen en te overwegen)
- Andere vragen nog?
vraagje nog :
Op maandag 17 december 2001 14:41 schreef dusty het volgende:
Voor de reguliere mensen : Dit betekent
WEER een op mijn lijst erbij

vraagje of ik van de lijst afmag want ik denk dat de lijst inmiddels al zo groot is dat een persoon minder erop misschien weer wat HD-space vrijmaakt