Window naar boven halen

Pagina: 1
Acties:

• Gooly
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-05-2025

Gooly

Wie? Ik?

Topicstarter
Ik ben een javascript beginner, en na lang vruchteloos zoeken probeer ik het hier.
Wat ik wil doen is: een openstaand browservenster naar voren halen. Ik heb namelijk een "hoofdvenster" met links naar afbeeldingen. Deze afbeeldingen moeten dan in (steeds hetzelfde) popup window verschijnen.
Ze ver ben ik al, dat werkt allemaal prima.
Een nadeel is echter dat, wanneer je op een link klikt terwijl het popup venster al openstaat, de afbeelding welliswaar keurig in het venster word geladen, maar de popup blijft als niet aktief, en dus "onderaan" staan. Ik wil echter dat de popup na het laden van een nieuwe afbeelding weer naar voren komt.

Volgens mij moet hier een javascript commando voor bestaan, maar ik heb het niet kunnen vinden. Ik dacht eerst aan het "setfocus() commando" maar zag dat dit steeds alleen in formulieren voorkomt.
Weet iemand welk commando ik kan gebruiken en hoe ik dit toepas?

See that's the trouble with reality, it's taken far too seriously.

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

In de body kan je zetten.

<BODY onload='self.focus();'>

Je kan natuurlijk ook via een ander window focus verleggen doormiddel van self te vervangen door de windowname van de popup.

BTW. deze hoort eigenlijk in Webdesign & Graphics

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

javascript --> W&G

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:10

crisp

Devver

Pixelated

popupje = window.open(blaatieblaat);
popupje.focus();

zo toch?

Intentionally left blank

• Gooly
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-05-2025

Gooly

Wie? Ik?

Topicstarter
Ok, bedankt. Ik ga er straks gelijk mee aan de slag.
BTW excuses voor dubbelpost, maar er ging iets mis tijdens het posten waardoor ik mijn eigen thread niet meer terug kon vinden en dus aannam dat er iets fout was gegaan. Maar ik kan hiermee weer vooruit, Tnx allen.

See that's the trouble with reality, it's taken far too seriously.