Probleem opgelost? Melden a.u.b.

Pagina: 1
Acties:

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hoi,

Gebruiker Mart! en ik waren dit weekend aan het zoeken naar een oplossing van een probleem. Het viel ons op dat er soms in een technische topic meerdere oplossingen worden aangedragen voor één probleem. Vaak zie je na deze postjes geen antwoord meer komt. De user die het probleem had heeft het dus waarschijnlijk d.m.v. één van die antwoorden kunnen oplossen. Maar welke?

Aangezien er vaak naar de search verwezen wordt, zou het ook prettig zoeken zijn als de topicstarter aangeeft hoe hij zijn probleem nu uiteindelijk heeft opgelost.

Het zoeken zal een stuk sneller gaan; eerste post de vraag, laatste de oplossing en het is af en toe ook wel eens fijn om te horen dat jouw inbreng in een forum tot de juiste oplossing behoorde.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Niks meer aan toe te voegen. Het is wel zo fatsoenlijk om even te melden of iets geholpen heeft, welke oplossing dat was, of evt gedeeltes daarvan.

Helaas is dat een kwestie van mentaliteit/fatsoen, dus dat hangt geheel van de topicstarter af. Wij kunnen dat verder niet veranderen.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Han
  • Niet online
Misschien een vermelding waard in de FAQ? Het valt op zijn minst te proberen... Soms lukt er ook wel wat op GoT ( :o ) Zie WOS met OS-benaming. Het zou gewoon o zo makkelijk zijn.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Garfield|IA
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het zoeken zal een stuk sneller gaan; eerste post de vraag, laatste de oplossing en het is af en toe ook wel eens fijn om te horen dat jouw inbreng in een forum tot de juiste oplossing behoorde.
Ik ben het hier helemaal mee eens, je ziet echt heel vaak dat er allerlei tips worden gegeven hoe je een probleem kan oplossen maar dat de topicstarter niets van zich laat horen.

Ja is het nu gelukt, heeft de topicstarter het probleem kunnen oplossen aan de hand van de gegeven tips :?, ik ga er maar vanuit van wel want mocht het niet duidelijk zijn cq niet werken dan zet je toch een reply in een topic neer, je post immers een vraag om een probleem op te lossen.

Ik kan het wel waarderen als een topicstarter ff een reply post dat het is gelukt, soms krijg ik namelijk het idee dat er een vraag wordt gepost met het idee "hier heb je de info en zoek maar naar een oplossing, dan blijf ik in mijn leunstoel liggen". :z

Naja waar het in het kort op neer komt, ik vindt het wel netjes en vooral handig als de topicstarter ff vermeld of het is gelukt en misschien hoe hij het probleem heeft opgelost.
Dit is voor de mensen prettig die hebben gereageerd in de thread en voor mensen die een topic zoeken via de search kan het ook voordeel hebben.
Op maandag 17 december 2001 13:50 schreef Merely het volgende:
Misschien een vermelding waard in de FAQ? Het valt op zijn minst te proberen... Soms lukt er ook wel wat op GoT ( :o ) Zie WOS met OS-benaming. Het zou gewoon o zo makkelijk zijn.
Lijkt mij wel een goed idee! :)

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-09 08:51
Als je dan helpt, en een van de gegeven oplossingen was goed, dan weet je meteen wat je moet zeggen als het nog een keer voorbijkomt :)

• OProg
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Er zijn er zoveel die 1 keer vragen en dan 3 maanden niet meer komen. :{

FAQ lezen zit er ook niet bij, Verplichten is leuk, het laten werken een tweede :{

Het is volgens mij ook een stukje beleefdheid, iets wat bij sommigen ontbreekt :{

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Hier is al ooit eerder een topic over geweest ;)

Maargoed, ik ben het er wel mee eens dat een terugmelding wel zo netjes is..
Helaas is dit afhankelijk van de topicstarter, en gezien de mentaliteit van een aantal personen hier op het forum zal dat nooit gebeuren..
(en zeg nou zelf.. De meesten lezen de faq's toch niet, dus dat zal ook niet echt werken!)
Dit heeft, denk ik, dan ook alles te maken met de niveau-verlaging die plaats vind door de mensen die dit forum als een helpdesk beschouwen..

Verwijderd

Bij allaire forums waar ik ook regelmatig aanwezig ben zit die optie er standaard in voor de topicstarter.

• Han
  • Niet online
Op maandag 17 december 2001 14:04 schreef Gordijnstok het volgende:
Bij allaire forums waar ik ook regelmatig aanwezig ben zit die optie er standaard in voor de topicstarter.
Dan hoop ik dat daar eens een blik op wordt geworpen...

• OProg
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op maandag 17 december 2001 14:05 schreef Merely het volgende:

[..]

Dan hoop ik dat daar eens een blik op wordt geworpen...
Gezien hoeveel dingen de crew aan het forum kan veranderen (het bekende verhaal ;) ) Zie ik dat voorlopig niet gebeuren :{

• Han
  • Niet online
Op maandag 17 december 2001 14:10 schreef OProg het volgende:
Gezien hoeveel dingen de crew aan het forum kan veranderen (het bekende verhaal ;) ) Zie ik dat voorlopig niet gebeuren :{
Hoezo niet? Kun je iets duidelijker zijn. Dit komt toch absoluut ten goede aan het forum? En draagt bij aan een betere search resultaat. Heel belangrijk in mijn ogen. Er worden vaak UTFS-topic's geopend omdat de user door de bomen het bos niet meer ziet.

Verwijderd

Hier een voorbeeld van hoe het bij allaire forums is geregeld. Overigens gebruiken zij ook FuseTalk net als Anandtech.

Voorbeeldje:

http://forums.allaire.com/coldfusion/messageview.cfm?catid=2&threadid=234850

En in de rij met topics wordt dan ipv Afbeeldingslocatie: http://forums.allaire.com/coldfusion/i/icons/note-updated.gif icoontje het icoontje op Afbeeldingslocatie: http://forums.allaire.com/coldfusion/i/icons/question_ans_up.gifgezet als het topic een oplossing heeft gekregen.

• Han
  • Niet online
Op maandag 17 december 2001 14:26 schreef Gordijnstok het volgende:
Hier een voorbeeld van hoe het bij allaire forums is geregeld. Overigens gebruiken zij ook FuseTalk net als Anandtech.

Voorbeeldje:

http://forums.allaire.com/coldfusion/messageview.cfm?catid=2&threadid=234850

En in de rij met topics wordt dan ipv [afbeelding] icoontje het icoontje op [afbeelding]gezet als het topic een oplossing heeft gekregen.
Dat ziet er gelikt uit. Dan kun je meteen bij de resultaten van de search al zien welke zijn opgelost. Misschien kun je wel als optie instellen dat je wilt zoeken op draadjes met oplossing. Dit zou echt te gek zijn!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 00:21
Het is idd vrij handig om even te vermelden welke oplossing het tot het beoogde resultaat haalde. Ik zelf vind het een goede zaak als dit gebeurd en het wel een vermelding in de algemene faq waard, dus in het gedeelte van netiquette.

Verder denk ik dat op het gebied van het implementeren van een systeem voor dit probleem het nogal wat lastig gaat dit ivm dat we topix niet kunnen uitbreiden.

• Han
  • Niet online
Op maandag 17 december 2001 15:29 schreef morgoth o.a. het volgende:
Verder denk ik dat op het gebied van het implementeren van een systeem voor dit probleem het nogal wat lastig gaat dit ivm dat we topix niet kunnen uitbreiden.
Da's jammer... dus een uitbreiding zit er niet in. Maar een policy vermelding zou toch kunnen? B.v. in de FAQ?

Pagina: 1