'Moeilijke' woorden index op GoT?

Pagina: 1
Acties:

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik heb een vraagje voor jullie. Is het misschien een idee om bij de FAQ een soort index te maken met ‘moeilijke’ computertermen voor de ‘Newbies’? Ikzelf begin het al een beetje te leren allemaal, maar het had een stuk sneller/makkelijker gegaan als ik gewoon sommige woorden kon opzoeken als Yields, Ping op een alfabetische index op tweakers.net of GoT. Ook wat technische gegevens zouden prettig zijn, als wat is FSB, muliplier, verschil tussen een ISA en PCI-slot enz. Zoals ik al zei, ik begin het al te leren, dus het hoeft niet hieronder allemaal uitgelegd worden, maar veel termen heb ik het nog moeilijk mee, en ik zou zo’n index van A-Z lezen.
Mocht het maken van zo’n index veel werk zijn, is het misschien een idee om een interactieve index te maken waar de tweakers termen kunnen uitleggen (niet in discussievorm, maar gewoon feiten).

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Een probleem met een interactieve index is denk ik dat mensen die denken dat ze het snappen het verkeerd gaan uitleggen.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• Obi
  • Laatst online: 16-12-2025
met interactief bedoel ik dat eenmalig een verklaring ingestuurd wordt, en dat als die goed is in de 'index' geplaatst wordt. Het hoeft ook niet gewijzigd worden, want een ping is en blijft een ping en zal altijd een ping blijven... Het is misschien wel handig iemand (met veel kennis natuurlijk) aan te stellen als een soort 'moderator' voor de index, zo kunnen tweakers uitleg mailen naar deze persoon.

Verwijderd

Tip: lees Computer Idee......! :)

• Aaargh!
  • Laatst online: 18-02 11:21

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Wat is een FAQ?

(Score 0 - Grappig)