Regels voor waardering reactie

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023
Wat zijn nu precies de regels voor de waardering die reacties krijgen? Ik vind soms de logica behoorlijk zoek in de waardering van reacties. Zit er uberhaupt een logica achter, of doet iedere moderator maar wat?

BV die reactie van mr_atheist op "De maker van pkzip sterft op 37 jarige leeftijd :'( "
Stomme zuiplap; WinRAR is toch veel beter...
het lijkt me toch logisch dat zo'n reactie -1 of zelfs -2 krijgt, want ten eerste is het schelden, en ten tweede is het totaal onzinnig wat hij zegt.

Kortom, wat is de logica achter waarderingen die worden gegeven?

[update]
Ik zie dat inmiddels een moderator flink bezig is geweest in het betreffende artikel. Zowel met het geven van positieve als negatieve scores. Hulde! Jammer alleen dat dat zolang duurt.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-02 11:14

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

We hebben idd geen regels van "als er iemand overlijdt moeten de beledigende reakties op negatief", zoiets wordt aan de moderators overgelaten in de hoop dat ze het vanzelf doen. Ik kan moeilijk voor iedere bestaande situatie aan gaan geven wat de score zou moeten zijn.

Dus het kan gebeuren dat een moderator een beoordeling heeft waar niet iedereen het mee eens is. In het ideale geval komt er dan een andere moderator die zijn interpretatie aan de scores geeft, in de hoop dat dit beter is. Helaas zijn er veel te weinig actieve moderators (het merendeel doe helemaal niets).

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nee, dat komt omdat je als moderator compleet de grond in word getrapts als jouw moderatie iemand niet aan staat... voordat de naam van de moderator vermeld was was dat nog zo... Daarom moderate ikzelf sindsdien niet meer, ik heb geen zin in afzijkerij :(

Virussen? Scan ze hier!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

? Bezoekers kunnen niet eens zien wie er gemodderd heeft...

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nee, maar andere moderators wel... en daar zitten er een paar tussen...

Virussen? Scan ze hier!

• Diadem
Femme: Dat voorbeeld van mij was puur dat, een voorbeeld. Ik snap dat je niet voor iedere situatie regels kunt maken. Ik bedoelde met regels ook algemene regels, zoals 'schelden mag niet' of 'niet teveel offtopic' of 'geen onzinnige reacties' of noem maar iets. (ook dit zijn weer voorbeelden). Dat soort regels zijn er ook niet?

En teweinig moderators, tja, dan moet je er dus meer hebben. Ikzelf wil best moderator worden, en ik weet zeker dat er tientallen anderen zijn die dat ook wel willen. :)
Probleem is natuurlijk dat je goede moderators moet vinden. Maar ook dat moet toch te doen zijn lijkt mij. Gewoon een flink aantal users die je wel wat lijken moderator maken, en als ze niet bevallen haal je het weer weg. Er is geen (zoals bij IRC ofzo) security risk bij het maken van een moderator.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• Diadem
Tja, dan heb je geen goede administrators (no offense Femme). Van moderators die lopen te kloten moet je gewoon het account deleten.

/me heb misschien iets teveel geIRCt, maar ook voor forums moet dat toch een goed systeem zijn.

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik vind zelf ook dat men een beetje laks is met dit soort akties. Als je toestaat dat 'mindere' moderators het zodanig verpesten voor de anderen, tsja, dan moet je het moderaten misschien maar weer afschaffen?

Mij lijkt een wat aktiever beleid het beste, dus hou eens in de gaten wie er hoe moderate en pak van de mindere moderators gewoon hun account af. Er wordt op het moment heel slecht (of helemaal niet) gemoderate op Tweakers.net!

• Diadem
precies Jarno!
Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

En ik sluit me hier bij aan

Virussen? Scan ze hier!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dat komt er feitelijk op neer dat er 0 moderators over blijven, vrees ik.

• Diadem
Femme: Er zijn toch ook wel moderators die hun werk goed doen neem ik aan? Dat is wel te hopen, anders hebben jullie toch wel wat fout gedaan. :)

Verwijderd

Diadem:

Misschien bedoelt Femme wel dat de (overgebleven) moderators gillend wegrennen als hij begint met de 'heers en verdeel'-politiek die Jarno noemt.

Er zijn vele manieren om op 0 moderators uit te komen! :)

• Servor
  • Niet online
Kijk, of je doet het goed, of je doet het helemaal niet want nu heeft het systeem helemaal geen waarde vind ik. Ik zou in ieder geval wat fanatiekere moderators gaan zoeken. En ja, ik denk dat ik het beter kan ja :)

• PcDealer
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Ik wil wel moderator worden!

(Score 0 - Overbodig)

LinkedIn WoT Cash Converter

• Diadem
En weer sluit ik mij geheel aan bij Jarno.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Jullie mogen het van mij best proberen (graag).

Op zich is het ook helemaal niet zo veel werk. Stel dat er door de dag heen 15 moderators actief zijn, dan zou er al heel behoorlijk gemoddereet kunnen worden.

Tja, dan heb je geen goede administrators (no offense Femme). Van moderators die lopen
Ja, daarom is het dus mogelijk dat moderators kunnen zien wie een thread gemoddereet heeft. Anders is er nl geen controle mogelijk en dat is wel belangrijk, om de slechte moddereters eruit te halen. Er zitten mensen tussen die compleet wazige onbegrijpbare beoordelingen geven.

Het probleem is om een groep mensen te krijgen die willen moddereten en die dat ook willen blijven doen. Dat blijkt moeilijker te zijn dan het lijkt.

Verwijderd

kijk, nou weet ik niet op basis van wat je iemand vraagt te moderaten. Maar je zou kunnen zeggen, als iemand actief berichten schrijft, zeg meer dan 15 postings, je die persoon dan automatisch zou benaderen om moderator te worden.

• Servor
  • Niet online
Jullie mogen het van mij best proberen (graag).
Mail me als ik weer nuchter ben Femme.
:)
Leuk hoor dat Pasen...*zucht*

Verwijderd

GraveR voelt zich geroepen :)

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

GraveR, petgun, Jarno, Diadem en PCDealer zijn nu moddereter :).

BDW: niet te rigoreus moddereter! Als alle postings die maar een klein beetje niet serieus zijn op -1 / 0 worden gezet krijg ik weer klagende bezoekers die vinden dat Tweakers.net niet meer leuk is omdat alle 'grappige' postings op negatief worden gezegd:

2) Wees niet te zuinig met het verdelen van punten. Ik zie veel postings die op +1 / 0 (score 0) worden beoordeeld. Zo krijgen mensen nooit hun karmapuntjes (en daar kun je weer moddereter mee worden).

3) Topic consistentie: als iemand 'A' zegt en vervolgens post iemand een erg interessante reaktie die op +1 komt, dan is het wel erg handig dat de oorspronkelijke post (A) ook op +1 komt aangezien mensen die alleen niveau 1 lezen anders niet biet meer van de thread begrijpen (staat allemaal in de moddereter mailing die jullie nu automagische hebben gekregen :)).

• PcDealer
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

/me is Mod???
Cool
ff testen...

Inderdaad ff opnieuw inloggen :)

LinkedIn WoT Cash Converter

• Tassadar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07-02 22:29

Tassadar

l33t h4x0r :)

Nog vacatures?
/me heeft ook wel oren naar.

(btw ik had die lui van 'RAR is beter' ook een -1 gegeven...)

Verwijderd

Het probleem is om een groep mensen te krijgen die willen moddereten en die dat ook willen blijven doen. Dat blijkt moeilijker te zijn dan het lijkt.
DrStrange meldt zich met tijd&zin
And Justice for all

Verwijderd

Ik wil ook wel moddereter worden... :)
Zit dagelijks op T.net.

Verwijderd

Bij hoeveel Karma wordt je moddereter? Ik zit nu op iets van 25 als Karma dus zal er nog lang niet zijn denk ik.

Verwijderd

Hoe kan je zien wat je karma level is eigenlijk?
Pagina: 1