Voedingvraagje

Pagina: 1
Acties:

• RedC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-03-2025
Ik heb nu een PIII 500 met een Asus P2B-f mobo (ook m'n case heb ik toen gekocht = november 99)

Nu ga ik een Athlon 1800 XP kopen ook met een Asus A7V266-E (KT266A) Series mobo.

Nu weet ik niet precies hoeveel watt m'n voeding is zal waarschijnlijk wel 240 zijn ofzo :?

• MOET ik een nieuwe voeding/case kopen?
• indien ik dit niet doe wat kan er dan misgaan?

• Han
  • Niet online

Han

Het hoeft niet... maar het is wel aan te raden. Een XP met toebehoren (zware koeler, eventueel casefans, brander, DVD, HD enz) heeft wel behoefte aan een zwaardere voeding. Ik zou minimaal een 300Watt adviseren. Mocht je deze voeding houden dan loop je kans dat he systeem onstabiel gaat draaien.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• RedC
Maar moet ik dan een nieuwe case kopen of volstaat enkel de voeding? Want dat is toch die grote blok achteraan in je case hé

Verwijderd

nou, moeten, moeten, willen :)

Eigenlijk staat het altijd wel op de voeding wat z'n vermogen is. Ik zou het gewoon proberen en kijken hoe het gaat, een nieuwe kopen kan altijd nog.

Symptomen van een te zwakke voeding varieren van onregelmatige vastlopers naar totaal niet opstarten.

• Han
  • Niet online

Han

Die kun je gewoon vervangen. Voedingen zijn los te koop. Een voeding van 350W heb je al zo rond de Fl 85,00...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• RedC
Op maandag 17 december 2001 13:20 schreef Merely het volgende:
Die kun je gewoon vervangen. Voedingen zijn los te koop. Een voeding van 350W heb je al zo rond de Fl 85,00...
Dus ik hoef dan niet gelijk een hele nieuwe case te kopen?
Die voeding heeft dan toch net dezelfde afmetingen en stekkertjes dan die oude(hoop ik)

Verwijderd

Als je een standaard PC hebt (dus geen dell, compaq, hp, packard bell, ibm, etc) zal het altijd passen. Als je wel een van de genoemde merken hebt past het waarsch. nog wel.

Is een van de voordelen van standaarden :)

• RedC
vorige pc is ook zelf samengesteld, maar toen moest ik wel een nieuwe case kopen

• RedC
dus is dit nou aan te raden of niet?

Verwijderd

Een nieuwe voeding heeft zelfs meer stekkertjes dan je huidige voeding. Ik kocht vorig jaar een 300Watt ivm AMD systeem, en die had veel meer stekkertjes dan de 235Watt die ik eerst had. Dus dat moet geen probleem zijn.

• RedC
maar hoe gaat het dan met die kabel die naar je stroomknop gaat :?

Verwijderd

Als het een ATX voeding is (gaat de PC uit als je windows afsluit? of moet je 'm met een knop uitzetten) dan zit er gewoon een snoertje aan de voeding welke op je moederbord moet.

Aan te raden.. ach, het kan nooit kwaad. Zoals ik al eerder aangaf zou ik het eerst gewoon proberen. Loopt het niet lekker kun je altijd nog een nieuwe voeding kopen.

• RedC
Op maandag 17 december 2001 15:37 schreef hezik het volgende:
Als het een ATX voeding is (gaat de PC uit als je windows afsluit? of moet je 'm met een knop uitzetten) dan zit er gewoon een snoertje aan de voeding welke op je moederbord moet.
Wel onder Win 2000 & 98 ging ie wel vanzelf uit maar onder XP dus niet, maar het is een ATX voeding dacht ik, dus dan gaat dat snoertje gewoon naar m'n mobo? Hm gelukkig maar, 'k ga het vanavond toch ff checken
Aan te raden.. ach, het kan nooit kwaad. Zoals ik al eerder aangaf zou ik het eerst gewoon proberen. Loopt het niet lekker kun je altijd nog een nieuwe voeding kopen.
Ik denk dat ik het maar beter doe want USB gebruikt nogal veel stroom :(

• RedC
het is dan toch ATX hoop ik |:(

• RedC
*bump* :P
Pagina: 1