Vergelijking: Iiyama VMP 452 en Philips 109S

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 11:19

PromWarMachine

Forsaken Archer

Topicstarter
Dag luitjes,

Sinds zaterdag ben ik -de ONgelukkige- bezitter van een Iiyama 19" Vision Master Pro 452!

1 veeg met een schone, nieuwe, zachte doek om een vingerafdruk weg te halen en er zitten 2 krassen!

Meer info hier: [topic=331629/1/25]

Nu valt het voor mij mee omdat het binnen de 8 dagen van aankoop valt, dus ga de monitor ruilen. Waarschijnlijk tegen de Philips 109S, eveneens 19".

Iemand ervaring met dit beeldkanon?

Dividend for Starters

Verwijderd

Sorry hoor ... maar dat ligt dus niet aan je monitor. Als je met een textiel van kunstof over het beeldscherm wrijft haal je idd de laag coating weg. Als je dan door blijft wrijven krijg je krasjes als de stof niet zacht genoeg is (een handdoek kan zacht aanvoelen maar toch slecht zijn voor je monitor ivm met krasjes). Heb je al zo'n spuitbusje beelscherm reiniger geprobeerd?

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Topicstarter
Handdoek? Natuurlijk gebruik ik geen handdoek! Heb zo'n speciaal schoonmaakdoekje gebruikt.

Dit hoort eigenlijk thuis bij dat andere topic, hier graag ervaringen over de Philips 109S.

Dividend for Starters

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 13:37 schreef PromWarMachine het volgende:
Handdoek? Natuurlijk gebruik ik geen handdoek! Heb zo'n speciaal schoonmaakdoekje gebruikt.
:{ Oops, foutje, was in de war met een ander topic. :)
Dit hoort eigenlijk thuis bij dat andere topic, hier graag ervaringen over de Philips 109S.
Ik heb zelf de VMP 450 en werk hier op het werk achter een VMP 452 (sinds 2 maanden). Mijn eigen voorkeur gaat uit naar Iiyama. Ik vind de Philips niet mooi, maar de beeldkwaliteit is vrij goed. (gezien in de computershop). Wat betreft de bediening en instellingen (OSD) kan ik niets vertellen. De OSD van de IIyama is erg duidelijk met veel instellingen.

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:10

EraZor

Don't mention the war

Hee hallo,
Ik heb metr alletwee gewerkt, zowel de philps als de iiyama dus. Moet zeggen dat ik in beeldkwaliteit niet zo heel veel verschil zie. Ik vind de iiyama alleen prettiger instellen e.d. heb overigens wel mijn defectie philips voor een nu al 3 maanden prima werkende iiyama ingeruild. kan exemplarisch zijn, maar de iiyama komt hierdoor op mij wat robuuster over. Totaal geen probleem met krasjes overigens; maak 'm af en toe zelfs met de punt van m'n overhemd schoon, en nog nooit wat gezien. Waarschijnlijk gewoon productiefoutje in de laag.

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:11

Rico

Wie dit leest is gek....

Ik heb drie keer een Iiyama VMP 451 gehad (ja dat beruchte model. Heb uiteindelijk het hele ding terug gebracht naar de winkel en een Philips 109P20 ervoor terug gekregen. Is de duurde versie van de S.
Echt een prachtmonitor. Uit de doos in 1 keer perfect. Geen enkele klacht over dat ding en de garantie zit ook goed.
Als het kan zou ik iets doorsparen voor de P want die is gewoon wat mooier.
En schoonmaken van het scherm is ook geen probleem geweest. Glassex en keukenrol doen wonderen.
Succes met je keuze

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Topicstarter
'k Zal in de winkel het verschil bekijken tussen de S en de B want de P is me toch echt te duur, het verschil tussen S en P is bijna 600 gulden:

S=989,46
P=1430,20

Bron: http://www.memo.nl

Maar bedankt voor jullie info!!

Dividend for Starters

Verwijderd

[search=109s]

[topic=113357/1/50]
bijvoorbeeld
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.