Ik ben op zoek naar informatie om een 2x10 (8ohm) speakerkast te bouwen. Wat ik graag wil weten is hoe bereken ik de grootte van de kast/plaats van de basreflex poort/lengte van de poort/dikte van hout/welk speakers zijn goed en betaalbaar. De kast is voor een laney bc250 bascombo met een 1x15" speaker.
Verwijderd
Zal wel aan mij liggen hoor, maar 2x10 wat? centimeter?
Voor wat jij wilt zijn diverse programma's in de handel, soms heeft de leverancier van de drivers een dergelijk pakket in z'n assortiment.
Je kunt daarin alle waarden opgeven (of ophalen uit een database) en dan de computer laten berekenen wat het volume van je kast moet zijn e.d.
Dit is geen eenvoudige materie, ik zou eens naar de bieb lopen en wat boeken lenen oid
(of neem contact op met een speaker-zelfbouw-centrum)
Voor wat jij wilt zijn diverse programma's in de handel, soms heeft de leverancier van de drivers een dergelijk pakket in z'n assortiment.
Je kunt daarin alle waarden opgeven (of ophalen uit een database) en dan de computer laten berekenen wat het volume van je kast moet zijn e.d.
Dit is geen eenvoudige materie, ik zou eens naar de bieb lopen en wat boeken lenen oid
(of neem contact op met een speaker-zelfbouw-centrum)
Laat jezelf eerst eens wat informeren. Kijk welk merk speakers gebruikt worden door bijv. Laney en kijk dan of je die of vergelijkbare drivers kunt krijgen. Pas na driver-keuze kun je je bezig gaan houden met behuizing daar deze afmetingen afhankelijk zijn van de drivers.
Het is niet mijn bedoeling om een 2x10" kast na te maken, ik wil gewoon een betaalbaar kastje maken en ben dus op nog op zoek naar speakers.
Volgens mij weet jij nog niet wat je echt wil.Op dinsdag 18 december 2001 12:06 schreef Chiele25 het volgende:
Het is niet mijn bedoeling om een 2x10" kast na te maken, ik wil gewoon een betaalbaar kastje maken en ben dus op nog op zoek naar speakers.
Ik zal je al iets verklappen: Het wiel is al uitgevonden, dus voordat je te ver gaat met alles uit te vinden laat je informeren anders doe je een hoop werk voor noppes.
Ga eens langs bij speaker & co mits het een beetje in de buurt is. Of anders heb je nog Remo die zit in Leidschendam.
Deze mensen kunnen je goede raad geven in het ontwerpen.
Succes, en we zien je ontwerp wel.
Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)
Pagina: 1