Ik heb laatst ook een PB geformateerd bij een vriend (Celeron 600 ofzow iets, een iConnect) en dat lukte prima, ik kon gewoon de net gemaakte opstartflop erin douwen en ME installen.
Kan goed. Je hebt nl. alleen geformatteerd terwijl vanaf de eMove launch (iConnect enzo) de hele recovery zut op een aparte partitie staat. Daar staat dan ook de config file, en die heb je niet aangeraakt. Wees blij dat je niet geFdisked hebt. Het feit dat deze PC meegelverder MasterCDs heeft maakt duidelijk dat dit hier niet gaat lukken.
maar waarom zo'n k*t OS als ME gebruiken??
98SE is sneller geinstalled en stabieler...
Simpel, dat zit in de preload (dus wat van die Master CDs komt). Als je iets anders wilt, kan dat zonder meer (zie hieronder).
juist
pb zal bij jou wel een beveilige partitie hebben ofzo
onzin dat die hd niet meer kan werken
gewoon partitie opnieuw
en een normale windows zonder packard bell prut
HDD doet het sowieso prima (vrij stupide foutmelding is dit). Probleem is gewoon een combinatie van het ontbreken van kopieerbeveiligings info enerzijds en system config info anderzijds, waardoor de setup util op de Master CDs de dienst weigert.
Je kunt dus doen wat je wilt met de sys- maar als je niet de preload OS (dus van de Master CDs) gebruikt zul je de meegeleverde software (zelfs die op aparte CDs is geleverd) niet kunnen gebruiken. Dat is de afweging die je moet maken.
Bios Flashen niets aan de hand dacht ik zo... of heb ik het nu verkeerd?
Vrij verkeerd, ja. Allereerst: waarmee flashen? Je moet een duidelijke identificatie van de mobo hebben (en vooral van een paar MSI en Gigabyte mobo's zijn er zo etterlijk veel verschillende versies dat je heel snel de mist in gaat (denk vooral aan de GA-6WMM7 (Houston) en de MSI-6340 (Florida/Halley). En een verkeerde versie uitkiezen is meestal een dode mobo krijgen). Ten tweede lost het niets op- het probleem zit hem in de meegeleverde OS setup programma, niet meer, niet minder.