Packerd Bell HD format

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:47

Harrie

NederVlaming

Topicstarter
Is Hardware Algemeen de goede categorie?

Ik heb bij een vriend van mij zijn HD geformateerd. Maar het is een Packerd Bell. Nou las ik net dat ik dat niet had moeten doen. Nu doet ie helemaal niets meer. We hebben met de master cd alles teruggezet, maar bij boot komt er een scherm waarom een hd is afgebeeld en er staat "disque par protecté" of zoiets. Wat moet ik nu doen?

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Topicstarter
Hoorde net van iemand dat een waarschijnlijk een deel van de bios op de HD stond...
Kan dit? Wat moet ik eraan doen?

Verwijderd

Dat kan heel goed. :+

Ga naar de PB website, en zoeke maar

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je bent de lul :'(

De mededeling is 'Disque dur protegé'.

Het betekent dat de configuratiebestand op de HDD weg is (niet zo gek na een format). 3 scenario's:

1) Je hebt een vrij oude PC met een lila en een mintgroene MasterCD. Misschien heb je geluk. Opstarten met bootdisk en F8, dan 'Safe Mode Command Prompt Only'(SMCPO) in de Win98 startup menu kiezen. A:\CDINST draaien en vanaf de D:\DRIVERS directory TATTOO/CREATEHSFROMDMI invoeren. Als dat niet lukt, ga naar 3)

2) Je hebt recentelijk een bootflop vanaf de CD gemaakt. Start op met bootflopk, F8 en SMCPO, voer CDINST uit en in D:\DRIVERS TATTOO/IMPORTBIN:A:\TATTOO.BIN en EXTHS/IMPORTEXTBIN:A:\EXTHS.BIN . Als dit niet lukt ga naar 3)

3) Je bent echt de lul. Zit niets anders op dan de helpdesk bellen en de informatie handmatig invoeren. Zorg ervoor dat je met bootdisk, F8 en SMCPO opgestart bent en CDINST al gedraaid hebt voordat je belt- scheelt tijd en dus geld. Config verschilt per PC, dus ik kan je hier niet helpen.

edit:
[quote]
Dat kan heel goed.
Ga naar de PB website, en zoeke maar
[/quote]

Bullsh*t. PB heeft 'normale' BIOSsen. Het is een config bestand. Een kopie van een deel ervan zit in de DMI, maar alleen bij de wat oudere systemen staat alles erin. Dat is ook wat 1) doet- terugkopieren. Nieuwere systemen hebben extra info die niet in de DMI past. Daarom werkt dat daar niet.
Het is Compaq die rare HDD BIOSsen heeft- PB heeft gewoon MSI, Gigabyte en (sinds kort) PC-Chips mobo's met lichtelijk 'vereenvoudigde' BIOSsen.

Oslik blyat! Oslik!

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-07 11:24
Ik heb laatst ook een PB geformateerd bij een vriend (Celeron 600 ofzow iets, een iConnect) en dat lukte prima, ik kon gewoon de net gemaakte opstartflop erin douwen en ME installen.

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 16:47
Gewoon het hele zooitje met fdisk opnieuw maken. En dan Me installeren.

Verwijderd

maar waarom zo'n k*t OS als ME gebruiken??

98SE is sneller geinstalled en stabieler... :Y)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:43

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
juist
pb zal bij jou wel een beveilige partitie hebben ofzo
onzin dat die hd niet meer kan werken
gewoon partitie opnieuw
en een normale windows zonder packard bell prut

Tweakers Discord

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-07 12:40

BachW

Tweaker in Noorwegen

Bios Flashen niets aan de hand dacht ik zo... of heb ik het nu verkeerd?

BOINC stats

• jeffreystegeman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-11-2002
koop geen Packard Bell.

als er iets mis mee is dan blijf je kloten met die dingen.

AMD Athlon XP 1800@1533 | Asus A7V333 raid | G-force TI4600 + Vivo| 60 Gb Maxtor hhd 7200 rpm | 3 X 256 PC2400 DDR ram | Coolermaster DP5-7H53F CPUcooler| 8 systeemkoelers 80 mm | 550 Watt voeding |32x12x40 LiteOn CD-ReWriter | A-Open CD-rom 52X

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik heb laatst ook een PB geformateerd bij een vriend (Celeron 600 ofzow iets, een iConnect) en dat lukte prima, ik kon gewoon de net gemaakte opstartflop erin douwen en ME installen.
Kan goed. Je hebt nl. alleen geformatteerd terwijl vanaf de eMove launch (iConnect enzo) de hele recovery zut op een aparte partitie staat. Daar staat dan ook de config file, en die heb je niet aangeraakt. Wees blij dat je niet geFdisked hebt. Het feit dat deze PC meegelverder MasterCDs heeft maakt duidelijk dat dit hier niet gaat lukken.
maar waarom zo'n k*t OS als ME gebruiken??
98SE is sneller geinstalled en stabieler...
Simpel, dat zit in de preload (dus wat van die Master CDs komt). Als je iets anders wilt, kan dat zonder meer (zie hieronder).
juist
pb zal bij jou wel een beveilige partitie hebben ofzo
onzin dat die hd niet meer kan werken
gewoon partitie opnieuw
en een normale windows zonder packard bell prut
HDD doet het sowieso prima (vrij stupide foutmelding is dit). Probleem is gewoon een combinatie van het ontbreken van kopieerbeveiligings info enerzijds en system config info anderzijds, waardoor de setup util op de Master CDs de dienst weigert.
Je kunt dus doen wat je wilt met de sys- maar als je niet de preload OS (dus van de Master CDs) gebruikt zul je de meegeleverde software (zelfs die op aparte CDs is geleverd) niet kunnen gebruiken. Dat is de afweging die je moet maken.
Bios Flashen niets aan de hand dacht ik zo... of heb ik het nu verkeerd?
Vrij verkeerd, ja. Allereerst: waarmee flashen? Je moet een duidelijke identificatie van de mobo hebben (en vooral van een paar MSI en Gigabyte mobo's zijn er zo etterlijk veel verschillende versies dat je heel snel de mist in gaat (denk vooral aan de GA-6WMM7 (Houston) en de MSI-6340 (Florida/Halley). En een verkeerde versie uitkiezen is meestal een dode mobo krijgen). Ten tweede lost het niets op- het probleem zit hem in de meegeleverde OS setup programma, niet meer, niet minder.

Oslik blyat! Oslik!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 16:40 schreef dion_b het volgende:
Je bent de lul :'(

De mededeling is 'Disque dur protegé'.

Het betekent dat de configuratiebestand op de HDD weg is (niet zo gek na een format). 3 scenario's:

1) Je hebt een vrij oude PC met een lila en een mintgroene MasterCD. Misschien heb je geluk. Opstarten met bootdisk en F8, dan 'Safe Mode Command Prompt Only'(SMCPO) in de Win98 startup menu kiezen. A:\CDINST draaien en vanaf de D:\DRIVERS directory TATTOO/CREATEHSFROMDMI invoeren. Als dat niet lukt, ga naar 3)

2) Je hebt recentelijk een bootflop vanaf de CD gemaakt. Start op met bootflopk, F8 en SMCPO, voer CDINST uit en in D:\DRIVERS TATTOO/IMPORTBIN:A:\TATTOO.BIN en EXTHS/IMPORTEXTBIN:A:\EXTHS.BIN . Als dit niet lukt ga naar 3)

3) Je bent echt de lul. Zit niets anders op dan de helpdesk bellen en de informatie handmatig invoeren. Zorg ervoor dat je met bootdisk, F8 en SMCPO opgestart bent en CDINST al gedraaid hebt voordat je belt- scheelt tijd en dus geld. Config verschilt per PC, dus ik kan je hier niet helpen.

edit:

[..]

Bullsh*t. PB heeft 'normale' BIOSsen. Het is een config bestand. Een kopie van een deel ervan zit in de DMI, maar alleen bij de wat oudere systemen staat alles erin. Dat is ook wat 1) doet- terugkopieren. Nieuwere systemen hebben extra info die niet in de DMI past. Daarom werkt dat daar niet.
Het is Compaq die rare HDD BIOSsen heeft- PB heeft gewoon MSI, Gigabyte en (sinds kort) PC-Chips mobo's met lichtelijk 'vereenvoudigde' BIOSsen.
THNX.. Zal het vanavond ff proberen... Volgens mij is het geval 1, het is een P233...

Verwijderd

en anders vanavond flink bellen: ik hoef toch niet te werken!

Andere pb'er!

Verwijderd

Hé,

werkt
die
Hupjé
er
nog
?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hmm P2 233, ziet er uit als een hercules, misschien heeft deze een tattoo disk nodig.

en dion_b wat is in g*dsnaam je sonsys login?

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 18 december 2001 15:21 schreef terw_dan het volgende:
Hmm P2 233, ziet er uit als een hercules, misschien heeft deze een tattoo disk nodig.

en dion_b wat is in g*dsnaam je sonsys login?
Dacht al een hercules. Dat wordt hopen dat de MasterCD een x0705 of hoger is voor hem...

En m'n sonsys login- UTFS :+ heb'm op een van die andere topics als eens gepost.

* dion_b weet niet eens meer welke...

Oslik blyat! Oslik!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Topicstarter
Het is gelukt. Bedankt voor jullie hulp.

Ik was gewoon wat aan het kloten en plots boot hij wel van HD... Kon daarna win98 mbv win98 update CD installen.

Het is overigens een P1 233... :'(
Pagina: 1