S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"
Dan kan ik ook wel lage temps krijgen.
Kast open, raam open en klaar ...
Maar wel leuk
Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.
3x sunon in een a-open hq08
She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.
Diep vriezer ook al geprobeerd?Op maandag 17 december 2001 12:51 schreef TheDarkLord666 het volgende:
ja ... kast open ... dat telt niet
Dan kan ik ook wel lage temps krijgen.
Kast open, raam open en klaar ...
Maar wel leuk
Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Verwijderd
Ik heb dan wel een P3 en hij is nu zo een 22 Graden. Full stressed.
GoldenOrb met Arctic Silver en gewoon goeie airflow. Het is maar 18 graden op mijn kamertje.
Maar voor een Athlon wel een mooie prestatie.
Bij mijn Tb 1200@1430 zegt pc alert dat ie 36 graden is, maar als ik m'n hand op m'n heatsink leg, dan voelt die toch wel een warmer aan!. Ik geloof namelijk geen ruk van die temp. metingen van AMD. Intel's hebben een on-die temp. sensor, en die geloof ik wel. Vroeger werdt m'n celly 400 met brakke cooler 65 graden en m'n celly 566@850 55 a 60 graden. Een stuk geloofwaardiger, als je het mij vraagt...
Verwijderd
'dichter bij'? 'pal in 't midden van' eerder.Op maandag 17 december 2001 13:20 schreef FragFrog het volgende:
Komt nog bij dat de on-board diode van Intel dichter bij je proc zit, dus ook (bijna automatisch) een hogere temperatuur aangeeft
Verwijderd
Op maandag 17 december 2001 13:15 schreef FragFrog het volgende:
maar wel lame hoor, 120mm delta erin zetten. Had zelf 28 graden op mn P3-500@600 idle, met n 80m delta
als ie op 1200 zit dan is ie ong 28 graden tot 30 fully loaded
kamer themp rond de 21 gradne btw
6.35wP Solar | 20,64kWH Zendure (2 x Hyper2000 + Ac2400+) | Tesla M3H LR 750
Verwijderd
Wordt bij mij idle 28graden en 34 stressed(win2k-XP)
Onder Win ME of 98se wordt deze 3 graden warmer.
Kast wel dicht natuurlijk.
case temp bij mij 25.
Ik weet niet hoe je hier plaatjes moet posten anders poste ik wel mijn pcalert gegevens
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
maar draai nu stressed op 44 dmv een simpele coolermaster en een ventilator
maar als ik echt een beetje wil overklokken (athlon 1100 naar 1250 zeg maar) dan krijg ik allemaal van die leuke bluescreens in xp en temperaturen van dik boven de 50
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Verwijderd
Verwijderd
ps sorry van de flame maar ik ben pis leip omdat een eenofandere klootmogool me fiets net gejat heeft
stressen van de processor is gewoon een koe erop zetten, dan pakt hij net zo goed 100% waar je hem mee stressed maakt dus imho niets uit....Op dinsdag 18 december 2001 10:11 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:
ga eerst maar es stressen met prime95 , 2 uur lang , als ie dan nog draait (waarschijnlijk niet, bijft amd) dan mag je terug komen
ps sorry van de flame maar ik ben pis leip omdat een eenofandere klootmogool me fiets net gejat heeft
enneh liep je fiets op amd of op intel?
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Verwijderd
voor en achter twee 80*80 fans 4 80*80 fans op de bodem op het mobo gericht en een lekkere 60*60 coolermaster (binnenkort 60*60 papst natuurlijk) niet slecht he en nu als klap op de vuurpijl alles te bepalen met schaleaars in de front (cpu nog niet helemaal maar die word voortaan 7 of 12 met de schakelaar wat betekent gefluit of gefluister)
full load = 28 graden
idle = 21 graden
Kast open
Coolermaster cooler
1x 80mm fan boven hangen
Met dit weer is t niet zo'n kunst om de temp zo laag te krijgen... Kijk.. als je hartje zomer is en 32 graden buiten dan ben je een grote jongen als je m met simpele luchtkoeling full stressed op 23 graden kan krijgen..
Ik probeer dat maar niet in hartje zomer.. want dan zit ik ong op de 73 graden
nee, maar doe je kast maar eens dicht, dan loopt ie temeratuur wel op hoor!
Hier in het nieuwe huis krijg ik 'em stressed niet onder de 26 (kamertemperatuur 21)
De temperatuursensor zit overigens op het moederbord onder de socket (zoals bij alle socket A MBs)
S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"
Ws hier ook eens een topic over hoe een gozer zn pc in de diepvris had gebouwd...Op dinsdag 18 december 2001 09:14 schreef FragFrog het volgende:
[..]
idd ja, typfoutjeHoewel... herrineren jullie nog die plaatjes van iemand die zn pc in een windtunnel had gezet? Zou wel verdomt goed koelen
Verwijderd
23 graden stressed? Moet je voor de grap even je pc uitzetten, snel het koelblok erafhalen en dan je vinger tegen de proc houden. Wedden dat je 'tssssssss' hoort en de eerstvolgende 6 weken een AMD tatoeage op je vinger hebtOp zaterdag 29 december 2001 19:44 schreef m.m het volgende:
Sorry voor mijn late reply, heb het nogal druk gehad met verhuizen. Die 23 graden was dus stressed (koe, eccp).
Hier in het nieuwe huis krijg ik 'em stressed niet onder de 26 (kamertemperatuur 21)
De temperatuursensor zit overigens op het moederbord onder de socket (zoals bij alle socket A MBs)
Ja, en jij geloofd zeker ook nog in sinterklaas.Op zaterdag 29 december 2001 19:44 schreef m.m het volgende:
Sorry voor mijn late reply, heb het nogal druk gehad met verhuizen. Die 23 graden was dus stressed (koe, eccp).
26 graden heb jij niet met een DELTA 120mm 190CFM fan wat je ook doet.
Anders is er echt wat mis met je sensor, want dit kan dus absoluut niet. Gewoon onmogelijk.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
ben 3 uur bezig geweest om de binnenkan te beplakken met 3 cm dikke foamplaten. (hear the silence)
en een vette 12cm op mn cpu/chipset/video
nieuwe specs:
fans @ half speed (7 volt):
idle: cpu 10
mb 23
full load:cpu 24
mb 27
fans @ full speed (12 volt):
idle: cpu 8
mb 21
full load:cpu 21
mb 25
o ja, vergat ik bijna, het is een p3 700/100 draaiende op 933/133
en de metingen heb ik gedaan na 1 uur divxen en 10 min idle
volgens mij is divx de enigste die een processor aan het zweten kan krijgen.
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Wat is er zo super aan een Papst? waarom niet een "gewone" Delta?Op dinsdag 18 december 2001 14:37 schreef jurian het volgende:
sjonge jonge idle is ie van mij 20 graden in een kamer van 18 specs 1133@1318@155 dus dat s best lekker...
voor en achter twee 80*80 fans 4 80*80 fans op de bodem op het mobo gericht en een lekkere 60*60 coolermaster (binnenkort 60*60 papst natuurlijk) niet slecht he en nu als klap op de vuurpijl alles te bepalen met schaleaars in de front (cpu nog niet helemaal maar die word voortaan 7 of 12 met de schakelaar wat betekent gefluit of gefluister)
alle argumenten zijn welkom
PS dit is niet flame-intended!
I love watercooling
Verwijderd
Ehehaha die is wel goed!Op maandag 17 december 2001 12:51 schreef TheDarkLord666 het volgende:
raam open en klaar ...
Ook nog verwarming uit (of zelfs om min
Verwijderd
ik heb wat genoeg power qwa lucht koeling maar met een kamer temp van 21 graden krijgt ie hem niet op 26 graden stressed geloof ik gewoon nietOp zaterdag 29 december 2001 22:22 schreef Rick2001 het volgende:
[..]
Ja, en jij geloofd zeker ook nog in sinterklaas.
26 graden heb jij niet met een DELTA 120mm 190CFM fan wat je ook doet.
Anders is er echt wat mis met je sensor, want dit kan dus absoluut niet. Gewoon onmogelijk.
ik met mijn 250 cfm in en 210 cfm out mag ik toch echt blij zijn als ik punt 1 geen gehoor beschadeging krijg
en mijn athlon 1400 met mijn wbk38 met een delta mp en fanduckt en as2 er op natuurlijk rounded cables de hele bende mag ik toch echt blij zijn als ik stressed hem op een kamer temp van 21 graden de cpu op rond de 50 graden houd
24 graden iddl is me een keer gelukt buiten vroor het 4 graden en de pc staat 1 meter van me deur af deur open na een half uurtje was mijn mobo 11 graden en me cpu 24 graden
ik ben tot de conclusie gekomen totnu toe dat elke graaddie de lucht warmer word dat in me pc gaat de cpu ongeveer 3 graden warmer word dat staat ie wel op de stillere stand gewoon normaal koelen met een goede airflow
Verwijderd
paps zijn gewoon lekker stil tot zeer stil te koopOp zondag 30 december 2001 03:07 schreef Garrett het volgende:
[..]
Wat is er zo super aan een Papst? waarom niet een "gewone" Delta?
alle argumenten zijn welkom
PS dit is niet flame-intended!
en delta van herrie tot niet uit te houden herrie b.v me 12 cm delta met 190 cfm ik kan net zo geod me stofzuiger aan sluiten op me pc
of te wel het verschil tussen delta en paps is geluid en vermogen
Verwijderd
Maar hoeveel graden is de temp. vd lucht waar je PC staat?Op zaterdag 29 december 2001 23:06 schreef the_virus het volgende:
ben net klaar met die van mij:
ben 3 uur bezig geweest om de binnenkan te beplakken met 3 cm dikke foamplaten. (hear the silence)
nieuwe specs:
mb 23
mb 27
mb 21
mb 25
Verwijderd
Verwijderd
wat voor koeler met wat voor cpu????Op zondag 30 december 2001 12:46 schreef Penaa het volgende:
Dit is echt niet zo bijzonder. Ik heb nou (zonder ook maar 1 van mijn 5 casefans aan te hebben, geen Delta- straaljagers overigens) bij een kamertemperatuur van 20 graden een CPU temp van 26 graden idle, ook nog eens zonder A.S. 2 en zonder voeding fan boven CPU............
Even de slaapkamerdeur opengezet (ja met deze kou
Scheelt dus 18 graden idle, maar ja om in de kou te gaan zitten dat schiet niet op... zijpaneel mag er echter wel af blijven, scheelt altijd een paar graadjes...
I love watercooling
Dit is natuurlijk de grootste onzin die iemand kan verzinnen, mits het hier om een peltier setup draaid.Op zaterdag 29 december 2001 23:06 schreef the_virus het volgende:
ben net klaar met die van mij:
nieuwe specs:
mb 23
mb 27
mb 21
mb 25
Pentium of geen pentium, een cpu temperatuur van 8 graden bereik je alleen maar met een peltier, of als je pc buiten staat met het weer van nu.
Het is absoluut ONMOGELIJK om een lagere processor temperatuur te hebben dan je mainboard temperatuur. Dit kan dus NIET. (Mits geen peltier)
Je kunt een mooi verhaaltje verzinnen, maar dit bestaat gewoon niet.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Verwijderd
raam zover mogelijk dicht luxaflex naar benede
hij word rond de 221keertje zelfs 17 idle
dan word ie 33 stressed met 22grade idle
Met me huidige systeem haal ik 16graden idle.
Beat that, (zonder pelts)
Verwijderd

Onder full load wordt de CPU maximaal 53 graden, enne het chassis 35 graden. However als ik CPUCool installeer wordt de CPU idle na een tijdje 21 graden, en het chassis 20.
Dus effe voor de duidelijkheid, als je 20 graden temps max ziet, voor athlon systemen idle.. reken er maar op dat cpucool draait
Verwijderd
Verwijderd
Dit ben ik niet met je eens, je kan wel een lagere idle temp hebben dan je mobo temp, maar al die mensen met die enorm lage tempsOp maandag 31 december 2001 01:15 schreef Rick2001 het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk de grootste onzin die iemand kan verzinnen, mits het hier om een peltier setup draaid.
Pentium of geen pentium, een cpu temperatuur van 8 graden bereik je alleen maar met een peltier, of als je pc buiten staat met het weer van nu.
Het is absoluut ONMOGELIJK om een lagere processor temperatuur te hebben dan je mainboard temperatuur. Dit kan dus NIET. (Mits geen peltier)
Je kunt een mooi verhaaltje verzinnen, maar dit bestaat gewoon niet.
Ik heb een p3 (zie rest hieronder)
Kamertemp schat ik nu op 18 graden
idle: ___ mobo: 19 cpu: 31 (internetten en mp3s spelen)
stressed: mobo: 19 cpu: 50! (10 min cpuburn, burnp6 en burnmmx tegelijk)
Mobo temp is stressed (paar uur gamen) meestal 2 graden hoger dan idle maar dat duurt heeeeel lang.
Ik snap geen bal van al die p3 met die onwijs lage temps... als ik die temps kan halen, kan ik op 166Mhz, 1162 draaien, hoger dan moet mijn geheugens op 3/4.(geen hoger instelling op cusl2)
Ik heb een volcano2 koeler en die koelt een stuk beter dan die hele goede intel boxed. (55 graden) Dus ik snap het niet, wel heb ik een van de verst overklokte P3's
Dit alles bij een kamer temp van ook 21 graden en PC staat practisch naast de verwarming.
Alleen maar 2 voedingen gesloopt en de fans in de kast geplakt, één voor en één achter in !!
Ohw ja, hij was daarvoor op gewoon 1200 al 59 graden idle
Gewoon spullen
Nee jij mag zeker niet klagen, mijn Athlon 1200 verrekt het om op 1400 te lopenOp maandag 31 december 2001 13:02 schreef soepzooitje het volgende:
Whoah, ik geloof dat ik dan niet eens mag klagen met mijn athlon 1200@1400 op 54 a 55 graden en een case van 21 graden.
Dit alles bij een kamer temp van ook 21 graden en PC staat practisch naast de verwarming.
Alleen maar 2 voedingen gesloopt en de fans in de kast geplakt, één voor en één achter in !!
Ohw ja, hij was daarvoor op gewoon 1200 al 59 graden idle
Het is geen temperatuurprobleem want met kast dicht is ie stressed tussen de 40 en 46 graden (ligt eraan hoe koud/warm m'n kamer is)
I love watercooling
Verwijderd
Op M2 lanparty was ie 25-26 idle en dat voor een 1400 niet slecht he
erm.. kweenie hoor maar weet jij zeker dat dat geen temp probleem is bij jou?? ik heb nl een tb 900 die wilde eerst ook niet hoger dan 1015 met temperaturen van rond de 45-52Op maandag 31 december 2001 13:39 schreef Garrett het volgende:
[..]
Nee jij mag zeker niet klagen, mijn Athlon 1200 verrekt het om op 1400 te lopen
Het is geen temperatuurprobleem want met kast dicht is ie stressed tussen de 40 en 46 graden (ligt eraan hoe koud/warm m'n kamer is)
Pas toen ik een andere proc koeler met 2 80mm casefans erin plugde kon ik verder met clocken..
Ik zou het toch maar eens proberen met wat extra fans als ik jou was want die temperaturen die wij noemen zijn inderdaad maar indicaties.. de proc zelf zal heter zijn dan wat wij zeggen nu..
me nieuwe systeem: AMD64 3400 Newcastle - Asus k8V - 2x 512 corsair TWINX - 3200LL cas2 - Radeon 9600XT 256mb - 36gig WD Raptor SATA @ 10.000rpm - 120 gig Maxtor @ 7200 - en ik kon ook dvd's bakken zelfs. Nu een MacBook
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
Verwijderd
SiSoft en Mainboard Monitor?
(cel 700 @ 850
1.sisoft:20.5
2.asus probe:36
3.mainboard monitor:41)
Ik heb het afgelopen week eens geprobeerd... kast open(zoals bijna altijd) en slaapkamerdeur dus ook... 22 idle en 30 stressed.... maar NIET lopen op 1400 he... (het is een 1200)Op maandag 31 december 2001 14:29 schreef Begbie het volgende:
[..]
erm.. kweenie hoor maar weet jij zeker dat dat geen temp probleem is bij jou?? ik heb nl een tb 900 die wilde eerst ook niet hoger dan 1015 met temperaturen van rond de 45-52
Pas toen ik een andere proc koeler met 2 80mm casefans erin plugde kon ik verder met clocken..
Ik zou het toch maar eens proberen met wat extra fans als ik jou was want die temperaturen die wij noemen zijn inderdaad maar indicaties.. de proc zelf zal heter zijn dan wat wij zeggen nu..
Ook als ik 'm uitzet en de deur open houd dan is ie na een half uur wel weer afgekoeld.... pc weer aan, gelijk op 1400 zetten maar niks hoor... ik denk dat ik gewoon maar moet accepteren dat er 1200 cpu's zijn die gewoon NIET/niet stabiel op 1400 willen lopen....
I love watercooling
/edit : tja.. namen!
Macconner! | speed 733@1007 :)
Verwijderd
daarom heb ik nou een athlon 1400Op donderdag 03 januari 2002 00:49 schreef Wimo. het volgende:
Mij maakt het niet zoveel uit hoe warm ie wordt.. heb liever een CPU die 50 graden wordt en goed presteert dan een minder snelle (ik noem geen merken) die 20 graden koeler is en minder performance levert
Ik zeg nog zo, geen namen !Op donderdag 03 januari 2002 00:56 schreef klikodog het volgende:
[..]
daarom heb ik nou een athlon 1400
Amd Athlon XP 16oo+@1.4Ghz: 22 graden whatsoever.
zie Sig voor meer leuke dingen
(en ja, dat is de goeie temperatuur)