[Homesite] Linenr getallen?

Pagina: 1
Acties:

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
[img]"http://tweakers.net/~crew/tom/zooi/hsline.gif"[/img]Waar is dit voor, bij Homesite zodra je op een linenumber klikt, komt er zo'n hokje met een 0 dat oploopt. Kon het niet echt in de help vinden en vraag het me al een tijdje af :)

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Ik geloof dat dat voor punten waren waar je heel snel heen kan springen.. indien je natuurlijk de toetsen combinatie weet :+ (en ik vergeet elke keer wat het was..)

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• Tom
  • Niet online
Op maandag 17 december 2001 12:46 schreef dusty het volgende:
Ik geloof dat dat voor punten waren waar je heel snel heen kan springen.. indien je natuurlijk de toetsen combinatie weet :+ (en ik vergeet elke keer wat het was..)
aan zoiets zat ik ook te denken, maar na wat gekloot met control/alt/shift-combi's had ik het opgegeven :+

Verwijderd

View -> Editor toolbar aanzetten
en dan in de toolbar
# en het knopje daarboven (gutter).

Verwijderd

edit:
eerst een vraag LEZEN voordat je een antwoord geeft

|:(

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:59

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

volgens mij heb je wordwrap aanstaan: alhoewel homesite dan tekens over meerdere regels plaatst is dat enkel binnen de editor, en staan er geen werkelijke /n/r 's ertussen.

foutmeldingen worden altijgd gegenereerd aan de hand van het originele document, en deze tellen enkel een nieuwe regel na een newline-character

edit: hmm nee dat lijkt me niet de geplaatste afbeelding, ik vermoed dat dat van doen heeft met de interne code-interpreter (zoals ook codesweeper en code-in-en-uitklappen)

ik vermoed dat dat referenties zijn naar elementen die geopend zijn op de betreffende regel, en homesite die aangeeft waar nested elements zich bevinden

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

* oh,when? wilde eigenlijk posten dat je dat soort rare fratsen niet hebt in andere text-editors, zoals ... maar bedacht zich dat dat kan worden geinterpreteerd als het starten van een flamewar

:+ ;)

"You're only as good, as what you did last week."

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Op maandag 17 december 2001 13:54 schreef oh,when? het volgende:
* oh,when? wilde eigenlijk posten dat je dat soort rare fratsen niet hebt in andere text-editors, zoals ... maar bedacht zich dat dat kan worden geinterpreteerd als het starten van een flamewar

:+ ;)
Als je een script hebt met 900 lines zijn die dingetjes best hanidg anders

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:59

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

heb m gevonden, Homesite noemt dat 'bookmarks', in ieder document kan je tot 10 van dit soort bookmarks definieren; door elkaar (ze hoeven niet op te lopen)

met shift-K kun je de bookmarks togglen, en met control-shift-K spring je naar de eerstvolgende bookmark.

het nut is dus om een positie te herinneren, als je met uitgebreidde lange lappen code bezig bent zeer handig, hoef je niet lang te srollen en te zoeken naar de voorgaande plek waar je ook nog iets moet wijzigen.
jammer is wel dat je enkel vooruit naar volgende bookmark kan jumpen en niet terug (althans dat kon ik niet vinden)

Microsoft heeft aangekondigd dit in de eerst volgende release van Notepad.exe ook te implementeren, direct na keybord shortcuts, syntax highlighting en multiple documents ... :)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Op maandag 17 december 2001 14:30 schreef RM-rf het volgende:
Microsoft heeft aangekondigd dit in de eerst volgende release van Notepad.exe ook te implementeren, direct na keybord shortcuts, syntax highlighting en multiple documents ... :)
:D Dan verander je misschien je alombekende mening over "notepad-adepten"? ;)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

om in dezelfde lijn te blijven; kon je deze optie al?

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~hanglooz/imgdiv/hs_collapse.gif

Als je een stuk code of een tag geselcteerd hebt dan kun je deze samen laten vouwen zodat ze minder storend zijn bij het werken aan major lappen code.
Een tooltipje geeft info over de inhoud van de 'collapsed container'.
Je kunt zelfs aangeven of het alleen voor de geselcecteerde tag moet gelden of voor alle soortgelijke... handy :)

www.jurgroessen.nl

• Tom
  • Niet online
[late reactie]
Op maandag 17 december 2001 23:53 schreef Hangloozz het volgende:
om in dezelfde lijn te blijven; kon je deze optie al?
yup kende ik al.. maar die optie was nogal buggy geloof ik (kan me iets herinneren dat linenr's voor geen meter meer kloppen en zoeken nogal moeilijk ging.. maar misschien was dat alleen in de vorige versie, weet ik niet precies, heb die optie al een tijdje niet meer gebruikt :)

Verwijderd

Op woensdag 19 december 2001 01:08 schreef Tom het volgende:
[late reactie]
[..]

yup kende ik al.. maar die optie was nogal buggy geloof ik (kan me iets herinneren dat linenr's voor geen meter meer kloppen en zoeken nogal moeilijk ging.. maar misschien was dat alleen in de vorige versie, weet ik niet precies, heb die optie al een tijdje niet meer gebruikt :)
Is volgens mijn ervaring inderdaad ook behoorlijk buggy. Na het in- en uitklappen van grote lappen code is de scrollbalk bijvoorbeeld ineens verdwenen. Copy/Paste werkt ook niet naar behoren met ingeklapte stukken.
Pagina: 1