Toon posts:

Server + "gewone PC's" achter linux-firewall + DB?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag mijn netwerk op de volgende manier opzetten:

Machine met Linux als firewall en internet-verdeelstation: kabel erin, kabel naar switch eruit (of lees het andersom).

Achter de switch hangen naast die firewall:
1) een aantal gewone computers waarmee je moet kunnen internetten (OS: windows).
2) een webservertje (OS: Linux)

Zeer waarschijnlijk wil ik een database voor de webserver op de firewall draaien, omdat deze webserver dat misschien niet trekt.

Kan dat zo? En is die database zo ook mogelijk: is dat makkelijk te configureren, of gaat dit problemen geven?

Dat ik de webserver zelf geheel op de firewall draai is geen optie. En de server moet achter het internet-verdeelstation omdat hij maar 1 netwerk aansluiting heeft (niet uit te breiden).

Mocht iets niet duidelijk zijn, vraag maar. Ik heb nog niet veel ervaring met Linux en met een webserver opzetten, dus vandaar deze vraag.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Het kan wel zo.
Maar ik zou toch liever de webserver op de firewall draaien en de database niet, dan andersom.

Btw, probeer eerst gewoon je database ook op je server te draaien. Een p200+64MB ram trekt behoorlijk wat (is echt wel in 1000-tallen uit te drukken, alleen zijn erge pieken wat vervelender) hits/dag met een (kleine) site op een (kleine) db.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 13:21 schreef ACM het volgende:
Maar ik zou toch liever de webserver op de firewall draaien en de database niet
Ja, daar heb je gelijk in.
Btw, probeer eerst gewoon je database ook op je server te draaien. Een p200+64MB ram trekt behoorlijk wat (is echt wel in 1000-tallen uit te drukken, alleen zijn erge pieken wat vervelender) hits/dag met een (kleine) site op een (kleine) db.
't is een Intel® StrongARM 1110 microprocessor @ 133/206 MHz. 8-)

Verwijderd

Je kunt je database het best achter de firewall plaatsen, zet op je firewall configuratie een route naar je database server. Het mooiste is een extra NIC in je database server met een ander IP adress (en evt subnet) als in je LAN. Configureer vervolgens de poort voor de communicatie naar je database (bv bij oracle sqlnet port 1521) open. Et voila