Toon posts:

ADSL netwerkje over diverse lokaties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een drietal PC's in een netwerkje maken, ze staan echter allemaal op 3 verschillende plekken in nederland.(allen mxstream) Volgens het boekje van het modem moet er dan zoiets als CIP over ATM ingesteld worden.
Ik voer dan netjes een phonebookentry in en een CIP1 adress, en inderdaad verschijnt er dan een CIP connection in de lijst. Maar daarmee kan ik nog niets want de andere pc's zijn niet zichtbaar op m'n pc.
Filesharing e.d. staat al aan, en een testmapje is gedeeld.

Wie kan me op weg helpen naar een functionerende omgeving?

• wdulli
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
weet niet hoor probeer een server te bouwen en dan vpn ofzo is nog secure ook door de encryptie

Ja je weet het niet

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:06
Eerst moet je er voor zorgen dat de 1 pc een vpn server wordt (dus "inbel verbindingen" mag beantwoorden). Daarna maakt je op de andere 2 pc een nieuwe vpn verbinding aan. Deze vpn verbinding gaat over je MXstream verbinding. Als adres van die 2 pc voor de vpn geeft je het ip-adres van de vpn server op.

Taal fouten inbegrepen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Maar moet dit mbv VPN?
Alle modems zijn nl. van tweak voorzien en om nu weer VPN rommel op die pc's te installeren ben ik niet zo'n voorstander van.

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 10:45
ik heb het ook zo draaiend gekregen. Alleen kan je dan niet meer internetten :(
Is erg een manier om een vpn EN te kunnen internetten?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het ook zo draaiend gekregen. Alleen kan je dan niet meer internetten :(
Dat is wel een voorwaarde ja, het internetverkeer mag niet wegvallen !

Verwijderd

Hele goede jongens. het zit beide in de router tabellen. Zodra je een verbinding maakt, past windows de router tabellen aan voor het nieuwe netwerk, zodat je het nieuwe netwerk op kan. Echter de oude kunnen dan niet gebruik worden

zodra je weer disconnect dan pak hij de oude tabellen weer. Ik had hetzelfde probleem met de Win2K servers. Echter als je de USE DEFAULT GATEWAY ON NETWERK uitzet houdt hij je bestaande tabellen en kun je naar internet en je interne netwerk.

Het gaat dan wel via VPN

en bij Mxstream gaat dat niet lukken omdat je VPN over VPN gaat doen. Kan een tijdje goed gaan, totdat de buffer van de CentraleModem volloopt. Dan kun jij en 4 anderen niet meer internetten (5 mensen op 1 kaart van 5 modems)

dus ......

Verwijderd

Topicstarter
[Het gaat dan wel via VPN

en bij Mxstream gaat dat niet lukken omdat je VPN over VPN gaat doen. Kan een tijdje goed gaan, totdat de buffer van de CentraleModem volloopt. Dan kun jij en 4 anderen niet meer internetten (5 mensen op 1 kaart van 5 modems)
Onze modems zijn omgebouwd/getweakt , en maken dus niet meer van VPN en PPTP gebruik, maar gewoon PPP.

Kan ik dan naast een PPP tevens een VPN verbinding opzetten?
Pagina: 1