MP3's op versterker afspelen...

Pagina: 1
Acties:

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-06 16:20

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Hi

Ik heb nu een P166 Mhz en wil gaan upgraden. Wil graag mp3 tjes kunnen afspelen op mijn versterker. Als ik nu mijn geluidskaart Creative SB128 PCI aansluit op mijn versterker is het geluid niet om aan te horen. (brommen en nauwelijks dynamiek)

Wat voor geluidkaart kan ik het beste kopen en welke software (encoder) kan ik het beste gebruiken? Zijn er ook kaarten met 'gewone' cinch uitgangen ipv. mini jack?

Ik heb een nette set (Onkyo) en weet dat het geluid nooit zo zal klinken als vanaf mijn cd speler...maar het moet wel een beetje om aan te horen zijn.

Iemand een idee of tip?

Quod licet lovi, non licet bovi

Verwijderd

Als je gewoon de line out van de sb naar de line in van de versterker laat gaan hoort het te werken.

Veel succes.

Verwijderd

hm, ik heb ook een sb128 op mijn versterker, werkt zeer goed hoor! ik heb gewoon zon kabel genomen waar je ook een stereo speaker setje mee aansluit (dus ene kant jack, andere kant 2 tulpies) en dan aan sluiten op bv cd in op je versterker! en afspele maar, mooi geluidje!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik heb mijn compu met een 3.5 -> cinch kabel naar m'n preamp lopen en het klinkt best aardig.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 08:26
Ik zou eerst n's kijken of de kabels die je hebt gelegd (met name de massakabel) wel verbonden zijn. Als je geen last hebt met gewone speakertjes, dan kan het alleen maar de kabel zijn.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-06 16:20

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Gewone PC speakers gaat wel goed. Geluid is natuurlijk nooit geweldig. Er staat wel 100 Watt op maar dat slaat natuurlijk nergens op.

Zo'n massa probleem veroorzaakt toch alleen een brom, toch geen kwaliteitsproblemen?

Of is mijn versterker gewoon te goed om van een mindere bron toch redelijk geluid te produceren?

Quod licet lovi, non licet bovi

Verwijderd

Heb een AWE 32 op m'n versterker.
En m'n mp3 bak draait lekker.
idd vanuit je lineout naar je versterker kabeltje pluggen das alles.
Pagina: 1