netware tooltje

Pagina: 1
Acties:

• Romio
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-12-2025
Binnenkort krijgen wij er een aantal nieuwe servers bij waarop wij netware 6 gaan installeren. Op de oude server (netware 5.0) hebben wij een groot aantal programma's draaien die mee moeten naar de nieuwe server. Mijn vraag is als er ook een handig tooltje/proggie is waarmee je de directory rechten (dus de hele mikmak) in 1 keer met een directory kan mee copieeren?? Ik heb namelijk geen zin om alle directory's opnieuw van rechten te voorzien. :'(

Mijn speelgoed

• Elroyv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

Op maandag 17 december 2001 11:56 schreef romio het volgende:
Binnenkort krijgen wij er een aantal nieuwe servers bij waarop wij netware 6 gaan installeren. Op de oude server (netware 5.0) hebben wij een groot aantal programma's draaien die mee moeten naar de nieuwe server. Mijn vraag is als er ook een handig tooltje/proggie is waarmee je de directory rechten (dus de hele mikmak) in 1 keer met een directory kan mee copieeren?? Ik heb namelijk geen zin om alle directory's opnieuw van rechten te voorzien. :'(
Netware copy? Volgens mij neemt deze meteen alle filerights mee.
Anders zou je een backup van e.e.a. terug kunnen draaien. (mits je deze natuurlijk hebt). (copieren is trouwens met een K.

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Backup maken van je NDS en die terugzetten :?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:38

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Elk backup pakket bevat ook een copy tool.
Maak een job aan die vbn server1 naar server2 kopiert.
Volgens mij zijn er bij novell.com ook wel tools te vinden (met name in de cool solutions gok ik).

Je kan ook een 'upgrade' naar de nieuwe server doen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

bestaat migrate niet meer dan :?

• Romio
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-12-2025
Op maandag 17 december 2001 11:59 schreef Elroyv het volgende:

[..]
copieren is trouwens met een K.
Sorry ben nog een voorstander van de oude spelling >:)

Mijn speelgoed

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-04 18:30
handigste manier is via je backup programma.
backup/restore of bijv met Arcserve een Copy files job inclusief security.
"netware copy" kan ook via windows verkenner.
andere optie:
trust4x downloaden bij novell. deze zet alle filesystemrechten in een batchfile die je weer kan draaien om de rechten in te stellen. (deze roept rights.exe aan)
enige voorwaarde is dat je nieuwe server in de nds hangt.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

kuch kych kuch MIGRATE

Verwijderd

Hoi,

ik heb voor een zelfde soort actie, welliswaar vanaf Novell 3.12 een tool gebruikt die erg handy is. :)

Zoek op support.novell.com maar eens op "migration tool", deze is te downloaden en erg overzichtelijk in gebruik.

Je kan complete directories overzetten inclusief behoud van rechten/trustees etc.

SUCCES !!
<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000"size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.Zie hierwaarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

Verwijderd

Installeer het tooltje NWCopy.
http://ourworld.compuserve.com/homepages/nick_payne

Dit pakketje kopieert de rechten, synchroniseerd, scheduled, en nog veel meer.

Ik heb met dit pakketje al heel wat relaties gemigreerd.

Suc6

Verwijderd

Met dsmaint of 'save NDS before hardware upgrade' de nds saven op de 5 doos, dit bestand lokaal zetten. De 6 doos installeren met een temp NDS, inloggen, bestand terug zetten, NDS eraf en daarna met dsmaint of restore NDS de NDS terug zetten en dan bestanden restoren. Voor de zekerheid met tbackup alle trustees backuppen.

Zo doe ik het meestal van 4 naar 5 en van 5 naar 5. Van 5 naar 6 zou ook moeten werken......

Verwijderd

Met TrustNDS kun ja alle acl's uitlezen

http://ourworld.compuserve.com/homepages/nick_payne/

succes

Verwijderd

netware 6 heeft een deployment wizard op de cd zelf staan. Dit is HET migratie tooltje dat je nodig hebt.

ps: dit tooltje kan overigens ook windows NT servers enz migreren.

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 16:44 schreef mozeskriebels het volgende:
netware 6 heeft een deployment wizard op de cd zelf staan. Dit is HET migratie tooltje dat je nodig hebt.
ps: dit tooltje kan overigens ook windows NT servers enz migreren.
Nou ja, HET tooltje geeft best vaak problemen en er gebeuren heel veel dingen achter een grafisch schermpje dus je weet niet wat er gebeurt. Gebruik iig. de nieuwste client bij die tool.

Bij http://support.novell.com staan genoeg TID's om het gewoon met de hand te doen. Werkt altijd en je weet en ziet wat er gebeurt.
Pagina: 1